Seuraa 
Viestejä3768

HS on koeajanut uuden Nissan Leaf' in:

https://www.hs.fi/autot/art-2000005640470.html

Olenpa moisen kyydissäkin ollut, tosin jo Kaliforniassa hetken sen ensimmäisen, Lotus Elisen koriin tehdyn kun tein juttua TM:lle.

Eräs pääasiallinen mainosargumentti sähköautoilla näyttää olevan "Päästötön". Mutta eihän se ole totta, päästöt vain tulevat eri paikassa, hiilivoimalassa ja auton valmistuksen eksoottisten metallien kaivannassa ja prosessoinnissa. Kuitenkin ilmakehä on yhteinen.

Auton omistajat myös kehuvat että ajaminen on ilmaista. No, on niin kauan kun me veronmaksajat kustannamme latauspaikkojen ilmaisen sähkön ja sähköautotuen.Tai, saattavathan kauppaketjut kustantaa, en tiedä tarkemmin. Kotikyläämme tuli juuri yksi pankin pihalle, oli aikakin kun sanottu pankkikonserni vuokraa liiketoimenaan sähköautoja. ilmaiseksiko sähkö? Ei toki, ahne pankki veloittaa siitä.

Sivut

Kommentit (47)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

jussipussi kirjoitti:
Missä maassa oli aiemmin liittämäni tutkimuksen mukaan puhtain sähkö?

En muista mutta ANEW-S1 on 12% huokeampaa kuin Olkinukke IIIn tuottama sählö..ja Finwindin TUULE E-200 noin 15% kalliimpaa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä61875

Major_Overhaul kirjoitti:
WIndspeedillä on sähköauton malli joka on lämmöneristetty joten se ei tiedä onko kesä vai talvi....hän voisi auttaa ?
Jos pistät silmät kiinni niin pystytkö hahmottamaan mikä on tämän ketjun aihe?

Vierailija

jussipussi kirjoitti:
Major_Overhaul kirjoitti:
WIndspeedillä on sähköauton malli joka on lämmöneristetty joten se ei tiedä onko kesä vai talvi....hän voisi auttaa ?
Jos pistät silmät kiinni niin pystytkö hahmottamaan mikä on tämän ketjun aihe?

Kyllä, mutta sulta ilmeisesti meni jo ohi kun kysyt ?

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768

Talvella voi vähän pidentää ajomatkaa lämmittämällä autoa etukäteen tolpan sähköllä puoli tuntia.

Olen viimeisen vuoden aikana oppinut paljon uutta sähköautoista. Kivahan niiden kyydissä on, äänetöntä ja täysi vääntö heti. Kyllä edellisen polven Leaf' illakin 100 km:n työmatkaa ajaa talvellakin, jos latausmahdollisuus molemmissa päissä.

Pääasiallinen ongelma on latauspaikkojen puute. Taloyhtiössä rupeavat naapurit niuhottamaan, kun lämpötolpasta lataa, vaikkeivät he maksa enempää kuin tuon kiinteän kuukausimaksunsa, ei ole pois heiltä ja eihän polttomoottoriauto silloin ole lämmityksessä. Mutta kateus vie kalatkin vedestä.

Uusiin kerrostaloihin kai suunnitellaankin jo muutamaa lataustolppaa ja lisämaksua 15 ecua kuussa niiden käyttäjille. Halpaahan se vieläkin on, ei viidellätoista eurolla bensaa paljoa osta. Jos sähköautojen hinnat puolittuisivat neljässä vuodessa saattaisin itsekin harkita Fiestan vaihtoa, kun ajan vain paikallisajoa pari kilometriä päivässä ja pari kertaa kuussa stadiin 2x 50 km.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768

Mistä tuo Nokian tappoluku?

Litiumia kyllä löytyy, meilläkin. Kromiakin joka nyt kaivetaan Kongissa lapsityövoimalla.

Suomen kaivosteollisuudelle sähköautot tietävät hyviä aikoja, pitäisi vain osata verottaa ulkomaisia kaivosyhtiöitä.

Vierailija

Dr Strangelove kirjoitti:
Talvella voi vähän pidentää ajomatkaa lämmittämällä autoa etukäteen tolpan sähköllä puoli tuntia.

Olen viimeisen vuoden aikana oppinut paljon uutta sähköautoista. Kivahan niiden kyydissä on, äänetöntä ja täysi vääntö heti. Kyllä edellisen polven Leaf' illakin 100 km:n työmatkaa ajaa talvellakin, jos latausmahdollisuus molemmissa päissä.

Pääasiallinen ongelma on latauspaikkojen puute. Taloyhtiössä rupeavat naapurit niuhottamaan, kun lämpötolpasta lataa, vaikkeivät he maksa enempää kuin tuon kiinteän kuukausimaksunsa, ei ole pois heiltä ja eihän polttomoottoriauto silloin ole lämmityksessä. Mutta kateus vie kalatkin vedestä.

Uusiin kerrostaloihin kai suunnitellaankin jo muutamaa lataustolppaa ja lisämaksua 15 ecua kuussa niiden käyttäjille. Halpaahan se vieläkin on, ei viidellätoista eurolla bensaa paljoa osta. Jos sähköautojen hinnat puolittuisivat neljässä vuodessa saattaisin itsekin harkita Fiestan vaihtoa, kun ajan vain paikallisajoa pari kilometriä päivässä ja pari kertaa kuussa stadiin 2x 50 km.

Se on totta tai villahousuilla kuten TESLA 3ssa.

Vierailija

Dr Strangelove kirjoitti:
Mistä tuo Nokian tappoluku?

Litiumia kyllä löytyy, meilläkin. Kromiakin joka nyt kaivetaan Kongissa lapsityövoimalla.

Suomen kaivosteollisuudelle sähköautot tietävät hyviä aikoja, pitäisi vain osata verottaa ulkomaisia kaivosyhtiöitä.

Nokian body count tulee dokkarista joka oli YLEllä 3 viikkoa sitten...NOKIAN nousu ja uho.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat