Kommentit (12)

Kasvisruoka2
Seuraa 
Viestejä4398
Liittynyt29.8.2015

Olen pohtinut asiaa jokseenkin näin...

Ei sitä välttämättä kannata löiittyä/fanittaa jotain puoluetta ellei tosissaan voi uskoa siirtyvänsä jonkinlaiseen parempaan tietoisuuteen. Sama pätee puolueen perustamiseen. Tuskin esim. Harkimo uutta puoluetta perusteiais ellei voisi itse uskoa jonki9nlaiseen parempaan visioon ja tietoisuuteen maailmasta, johon kukaan muu ei kykene. ---> Seuraa automaattisesti kritiikkivoittoinen suhtautuminen muihin, eniten varmaan tässä Hjalliksen tapauksessa vasemmalle, mutta pakkohan sen on olla parempi kuin muiden oikeistopuolueidenkin, joten sinne myös. Lieneekö haukkuvan vasemmistolaisiksi Suomen muita oikeistopuolueita?

Tämän jälkeen sitten pelkkä ryhmäpaine ja laumasieluisuus hoitaa loput.

Ruhollah.

Kaapelijehu
Seuraa 
Viestejä384
Liittynyt13.4.2009

Minusta tuo kertoo enemmänkin poliittisesta ideologiasta. Poliittisesti suuntautuneet ihmiset, olivat he sitten oikeistolaisia tai vasemmistolaisia on hyvin vahvat mielipiteet asioista. Paino on sanalla mielipide, sitä ei useinkaan perustella tiedolla.

Kaapelijehu

Merlin
Seuraa 
Viestejä4095
Liittynyt25.9.2017

Poliittisesti suuntautunut ihminen... Mitä sekin tarkoittaa, jos politiikka on yhteisistä asioista päättämistä

Uusimpien tutkimusten mukaan uusimmat tutkimukset ovat keskimäärin yhdentekeviä.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6262
Liittynyt8.11.2012

Tietää mitä?

Miten sekaisin pitää ihmisen olla, jos kuvittelee jotain tietävänsä vaikkapa jo Suomenkin 5 miljoonan ihmisen asioiden hoitamisesta? Ja aivan ei ne tkedäkkään, vaan esittää tietävänsä, koska nautinto hierarkioiden huipulla ei tule hyvin tehdystä työstä vaan todellisesta tai kuvitellusta ihmisten suorittamasta palvonnasta yli-ihmiseksi itsensä korottanutta kohtaan.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6262
Liittynyt8.11.2012

Vielä törkeämmin vaikkapa Helsinki. 600 000 ihmistä ja kaupunginvaltuusto käyttää ylintä valtaa. He hoitavat tehtäviään harrastepohjalta. Perehtyen jos jo määrin äärimmäisen vähän koskaan yhteenkään asiaan. Ollen pihalla ja täysin eturyhmien pommituksessa. Päättäen miljardeista ja taas miljardeista täysin läpinäkymättömien prosessien vaikutuksessa.

Kyllä Trump pahan paha, mutta onneksi meillä Suomessa asiat ovat täydellisesti.

Japetus
Seuraa 
Viestejä10695
Liittynyt20.6.2009

HuuHaata kirjoitti:
Tietää mitä?

Miten sekaisin pitää ihmisen olla, jos kuvittelee jotain tietävänsä vaikkapa jo Suomenkin 5 miljoonan ihmisen asioiden hoitamisesta? Ja aivan ei ne tkedäkkään, vaan esittää tietävänsä, koska nautinto hierarkioiden huipulla ei tule hyvin tehdystä työstä vaan todellisesta tai kuvitellusta ihmisten suorittamasta palvonnasta yli-ihmiseksi itsensä korottanutta kohtaan.

Ja hienona ironian riemvoittona sinä kuvittelet tietäväsi tämän, miten 90-luvun lama juoniteltiin, mitä kaikki poliitikot salaa himoavat ja miten Suomen 5 miljoonan ihmisen asioita hoidetaan niin, että "luovia" (määritelmä ei ole ihan perinteisen mukainen) ihmisiä syrjitään kaikkialla. Sekaisin tällaisen tyypin tosiaan täytyy olla. Sen sait täysin oikein.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen arvostaa rehellisyyttä: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6262
Liittynyt8.11.2012

Japetus kirjoitti:
HuuHaata kirjoitti:
Tietää mitä?

Ja hienona ironian riemvoittona sinä kuvittelet tietäväsi tämän, miten 90-luvun lama juoniteltiin, mitä kaikki poliitikot salaa himoavat ja miten Suomen 5 miljoonan ihmisen asioita hoidetaan niin, että "luovia" (määritelmä ei ole ihan perinteisen mukainen) ihmisiä syrjitään kaikkialla. Sekaisin tällaisen tyypin tosiaan täytyy olla. Sen sait täysin oikein.

Voidaan lukita tuokin tulkinta. Olen vapaa tulkinoille asian suhteen.

Suomea siis johtaa tahot, jotka esittävät olevansa perillä asioista, mutta eivät ole. Ehdotan vallankumousta. Vähän liian monen ihmiset tietämättömien ihmisten näpeissä.

Japetus
Seuraa 
Viestejä10695
Liittynyt20.6.2009

HuuHaata kirjoitti:
Japetus kirjoitti:
HuuHaata kirjoitti:
Tietää mitä?

Voidaan lukita tuokin tulkinta. Olen vapaa tulkinoille asian suhteen.

Juu, lukitaan vain tulkinta, että olet ennätysmäisen tiehään itsensä pussiin rääkyvä sekopää.

Lainaus:
Suomea siis johtaa tahot, jotka esittävät olevansa perillä asioista, mutta eivät ole. Ehdotan vallankumousta. Vähän liian monen ihmiset tietämättömien ihmisten näpeissä.

Tästä huomauttaminen sisältää kyllä oman paradoksinsa, mutta sinun olisi syytä ymmärtää, että sekopäiseksi rääkyjäksi tunnustautuminen saattaa vaikuttaa uskottavuuteesi vallankumoustaistelijana.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen arvostaa rehellisyyttä: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Keijona
Seuraa 
Viestejä9859
Liittynyt13.3.2015

Niihän se on, monesti yksilökeskeisinkin yksilö uskoo tietävänsä kuinka  yhteiskuntaa kuuluisi johtaa, on se uskonnonvapaus kamala asia. Parviälyn varassa ajelehtiva demokratia on  keskinkertaisuuden ja mitäänsanommattumuuksia molisevien monoistien ymmärtämättön lahko.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Kasvisruoka2
Seuraa 
Viestejä4398
Liittynyt29.8.2015

Keijona kirjoitti:
Niihän se on, monesti yksilökeskeisinkin yksilö uskoo tietävänsä kuinka  yhteiskuntaa kuuluisi johtaa, on se uskonnonvapaus kamala asia. Parviälyn varassa ajelehtiva demokratia on  keskinkertaisuuden ja mitäänsanommattumuuksia molisevien monoistien ymmärtämättön lahko.

Niin, onkohan se siitäkään kiinni, että miten johdetaan yhteiskuntaan, vaan miten se järjestetään, jotta paras lopputulos saavutetaan?

Ja kyllähän tähänkin liittyy se parempi tietoisuus oman keittiöpsykologisen teoriani mukaan.

Katsoin tässä dokumenttia Stalin-faneista. Ensimmäisenä joku "fan-boy" kertoi väärästä tietoisuudesta tai huonommasta tietoisuudesta, jonka yläpuolella totta kai itse oli. Kuinka historian kirjat aina puhuvat Stalinista vain hirviönä jne... Ja siitä sitten oli itse päässyt laadukkaampaan tietoisuuteen.

_Ja tietenkin se on mairittelevaa varmasti, että kuuluu tietynlaisiin valittuihin, joilla on parempi tietoisuus asioista. Ehkäpä jopa koukuttavaa. Ei liene tästä syystä mikään yllätys, että maailmalta löytyy tusina ideologisia ryhmiä, jotka ihailevat kirjaimellisesti itse itseään ja ylivertaista älyään. Joskus tuntuu, että jopa ottavat asian ihan vakavissaan.

Ruhollah.

Kasvisruoka2
Seuraa 
Viestejä4398
Liittynyt29.8.2015

Ja koska pääsin spekulaation makuun, niin haluankin kysyä foorumin viisailta. Miten ja milloin pelkkä virittäytyneisyys selittääkään asiaa?

Ajatellaanpa, että Matti Vantaalta ei pidä tummaihoisista ihmisistä sitten yhtään. Hän on valmiiksi virittäytynyt tiettyyn kantaan. Matti Vantaalta huomaa, että voikin rationaalisesti perustella kantaansa ja etsii tietoa, joka vahvistaa tätä tunnetta, joka on jo Matissa palhjon ennen kuin hän tuntee ns järkiperusteita.

Kyse on kuin huonosta parisuhteesta. Ajatellaan vaikkapa veijaria nimeltä Matti (miehet aina syypäitä kaikkeen!). Maija rakastuu häneen. Matti kuitenkin tunnetaan veijarina, joka pettää naisia, lyö turpiinkin välillä. Mutta Maija on rakastunut. Emme voi ennustaa tulevaisuutta. Koska Maija on rakastunut, niin hän voi hyvinkin elellä siinä uskossa, että on nyt paremmassa tietoisuudessa kuin Matin kriitikot. Nyt on eri asia, Matti on muuttunut ja Matin piti tehdä vain mitä Matin piti tehdä, koska olihan ne naisetkin syypäitä. Ja tämä riittää Maijalle, koska silloin Maija voi tehdä mitä tekee mieli tehdä. Tämän lisäksi paremmassa tietoisuudessa (eli Matti on pelkkä mustamaalattu uhri) hän saa koko ajan vahvistusta, koska ihmisillä on taipumusta liioitella asiaa.

Ruhollah.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat