Seuraa 
Viestejä1
Liittynyt23.4.2018

Hei,

Minulla on ovessani Boda varmuuslukko, jota pidän kiinni kotoa lähtiessäni. Kotiini on kuitenkin murtauduttu jälkiä jättämättä. Onko tämä mahdollista lukon kiinni ollessa?
Yhtään avainta ei ole hukassa, mutta en ole varma onko ne voitu jossain kopioda vai ei (työpaikalla tai autossa laukusta otettuna).
Mikä olisi yleensäkin markkinoiden turvallisin turvalukko, jonka voi asentaa kerrostalon oveen?

Ihmettelevä

Kommentit (8)

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14017
Liittynyt16.3.2005

Youtubesta löytyy runsaasti videoita, joissa näytetään, kuinka lukko tiirikoidaan. Tosin useimmat videot esittelevät idioottimaisia amerkkalaisia lukkoja. Tosin on siellä eurooppalaisiakin mukana. Hakusanalla saattaisi löytyä tiirikointiohjeet.

Abloyn Exec taitaa olla niitä harvoja, joita ei pysty tiirikoimaan. Zeissin lukkoja varten on netistä saatavissa työkalu, jolla lukko aukeaa suunnilleen yhtä nopeasti kuin avaimella jne.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Gemini
Seuraa 
Viestejä1463
Liittynyt20.12.2013

Käyttäjä7128 kirjoitti:
Hei,

Minulla on ovessani Boda varmuuslukko, jota pidän kiinni kotoa lähtiessäni. Kotiini on kuitenkin murtauduttu jälkiä jättämättä. Onko tämä mahdollista lukon kiinni ollessa?
Yhtään avainta ei ole hukassa, mutta en ole varma onko ne voitu jossain kopioda vai ei (työpaikalla tai autossa laukusta otettuna).
Mikä olisi yleensäkin markkinoiden turvallisin turvalukko, jonka voi asentaa kerrostalon oveen?

Ihmettelevä

Mistä nää tiiät että sinne on murtauvuttu, jossei oo mittää jäläkiä jääny?

Lyde19
Seuraa 
Viestejä3674
Liittynyt7.7.2013

Itse olen alkanut miettiä että jos laittaisi oveen rfid lukijan ja sähkömoottorin avaamaan lukkoa. Kun avaimen käyttäminen on hankalaa niin sisälle pääsisi känykkää vilauttamalla.

Gemini
Seuraa 
Viestejä1463
Liittynyt20.12.2013

Emännällä sattui sellainen juttu eräässä kaupungissa, kun sattui asumaan muuttonsa jälkeen eräässä epämääräisten asukkien kaupunginosassa, jotta tuli pari epämääräistä tyyppiä sisään avaimilla, mutta hän sattui olemaan silloin kotona. Yllättyneet tyypit väittivät olevansa taloyhtiön miehiä, mutta kun hän kysyi papereita (koska mitään ilmoitusta ei ollut tullut etukäteen), tyypit lähtivät kiireesti pois. Myös naapurissa (yliopiston opiskelija) oli käynyt sama juttu. Taloyhtiö kielsi mitään korjaajia lähettäneen. 

Piilokamerat kämppään.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14017
Liittynyt16.3.2005

Mitäs noista kyselemään avaimia voi monistaa ihan niin paljon kuin sielu sietää. Huoltoyhtiötkin pitää isoissa taloissa kilpailuttaa ja kuka niitä puuttuvia avaimia vanhojen huoltoyhtiöiden hukassa olevista papereista rupeaa selaamaan.

Nyt kun Abloy on vapaata riistaa, niin VVO vaihtaa kaikki lukot. Vuokrassahan tuo tietysti näkyy.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat