Seuraa 
Viestejä10497
Liittynyt13.3.2015

Napisijoita yhteiskunnan tilasta riittää, jos ei muusta niin napistaa napisijoista, valitetaan valittajista.

Mikähän siinä on niin vaikea hyväksyä, että jos on mukana jengin toiminnassa on jengin toiminnasta vastuussa. Jos on mukana äänestämässä on äänestyksen tuloksesta vastuussa. Joten mitä vittua valitetaan jos kerran on itse tilanteessa osavastuussa ja lisäksi äänensä pois antanut.

Kyn suomalainen täyttää 18-vuotta hän saa oikeuden äänestää, se tarkoittaa että voi vaikuttaa ja osin määrätä mitä yhteiskunnassa tapahtuu ja siksi on myös vastuu yhteiskunasta. Aikuisella on oikeus määrätä lasta, siksi hänellä vastuu lapsesta huolehtia.

Syyntakeettomuus ja muukin epärehellisyys ja epäloogisuus vaikuttaisi olevan lisääntynyt sitämukaa kun "vapauksia" ja vaikuttamisen keinot on lisääntynyt. Nykyään voi äänestää kukkarolla tai jaloillaan. Kun ostaa tietyn yrityksen tuotteita tai osakkeita kannattaa ko. yrityksen tuotteita, arvoja tai politiikkaa. Joten lapsetkin voivat äänestää.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Kommentit (3)

Keijona
Seuraa 
Viestejä10497
Liittynyt13.3.2015

Markkinatalous- ja kilpailuyhteiskunnassa talous sanelee säännöt. Joten kilpailuyhteiskunassa säännöt "äänestetään kukkarolla." Ja joka rahaa käyttää enemmän äänestää enemmän ja käyttää valtaa enemmän, joten tasa-arvo on pelkkää sananhelinää ja valhetta.  Se mikä on jäänet ymmärtämättä että mitä enemmän rahaa käyttää sitä enemmän  seuraa vastuuta.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

mdmx
Seuraa 
Viestejä5935
Liittynyt23.11.2009

Ihme on tapahtunu, oon sun kanssa samaa mieltä suurilta osin. Sori, pakko vähän piikitellä, itseäni ehkä samalla.

Mutta en kyllä missään nimessä ota kiveä käteeni saati heitä sitä. Koska mun pitäis tiputtaa se ekana omaan päähäni.

Tosin eipä mulla rahaakaan ole niin paljoa että sillä mitään merkitystä olis.

Paitsi tosta tasa-arvosta oon eri mieltä, ehkä siksi että näen tasa-arvon jotenkin kevyempänä juttuna kun sinä. Ei se tarkoita tasamäärää valtaa, ei se tarkoita tasapuolisia mahdollisuuksia, ei se tarkoita mitään tollaista tasapäistämistä. Se tarkoittaa vaan sitä, että ihmisiä pyrittäisiin tarkastellaan yksilöinä siellä missä se on järkevää/mahdollista, eikä sen perusteella mihin ryhmään he kuuluvat.

Sit jos joku ehdottaa tasapäistämistä niin ehdotan et leikataan sen oma pää ensin.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6497
Liittynyt8.11.2012

Eduskunnan yksi suurimmista ongelmista on se, että edustajatoverit tervehtivät aina keskenään. Joka on eduskunnan käyttäytymisnormi. Miten toimii ihminen, joka pitää nopeasti valitsemisessa jälkeen ideologisia vastustajiaan kavereinaan? Aivan käytös muuttuu. Käytös muuttuu niin, että kansasta tulee etäisenä se vastustaja.

Joo äänestämällä voi vaikuttaa heti, heti et voi. Enemmistö asioista päätetään muutenkin yksityisissä yrityksissä, vapaamuurarilooseissa ja virkamiesten pöydillä. Ja niistä ei hiiskuta, koska eivät päivänvaloa kestäisi.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat