Sivut

Kommentit (9262)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä53513

Hal9000 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:
Ai, minä kun ajattelin että
Minä ajttelin tässä sitä että onko sinulla muuta aktiviteettia täällä  palstalla kuin puolustaa Venäjää?

Vähänlaisesti. Tämä saattaa johtua siitä, että minulle maksetaan tästä. Tai se saattaa johtua myös siitä, etten usko tolkuttomasta Venäjän-uhan liioittelusta koituvan kenellekkään mitään hyvää.

Valkoinen ritari ei mene läpi.

Hal9000
Seuraa 
Viestejä3152

jussipussi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:
Minä ajttelin tässä sitä että onko sinulla muuta aktiviteettia täällä  palstalla kuin puolustaa Venäjää?

Vähänlaisesti. Tämä saattaa johtua siitä, että minulle maksetaan tästä. Tai se saattaa johtua myös siitä, etten usko tolkuttomasta Venäjän-uhan liioittelusta koituvan kenellekkään mitään hyvää.

Likipitäen kaikki muu tuntuukin menevän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
jussipussi
Seuraa 
Viestejä53513

Hal9000 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
 "Facebook says 126 million Americans may have been exposed to Russia-linked US election posts"

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/facebook-r... .

Toisaalta taas tiedämme, että:

"Then there is Facebook’s disclosure that fake accounts “likely operated out of Russia” paid $100,000 for 3,000 ads starting in June 2015. The New York Times editorial board described it as “further evidence of what amounted to unprecedented foreign invasion of American democracy.” A $100,000 Facebook ad buy seems unlikely to have had much impact in a $6.8 billion election. According to Facebook, “the vast majority of ads…didn’t specifically reference the US presidential election, voting or a particular candidate” but rather focused “on amplifying divisive social and political messages across the ideological spectrum—touching on topics from LGBT matters to race issues to immigration to gun rights.” Facebook also says the majority of ads, 56 percent, were seen “after the election.” The ads have not been released publicly. But by all indications, if they were used to try to elect Trump, their sponsors took a very curious route."

Vaikka ei edes kiinnittäisi huomiota siihen, miten "russian connedted" on määritelty, näyttäisi siltä, että ainakaan "Putin tuki Trumpia"-narratiiville ei löydy juurikaan tukea, ainakaan mitä tulee Facebookiin. Tietysti tästä voidaan siirtyä "Putin lietsookin epäsopua"-narratiiviin, mikä tietysti on täysin uskottavaa ottaen huomioon sen, kuinka harmoninen maa Yhdysvallat oli ennen Trumpia.

Ymmärrän kyllä, että jos aiheeseen liittyy kaksi suurta inhokkia, Trump ja Venäjä, houkutus ripustaa maalaisjärkikulta narikkaan saattaa käydä vastustamattoman suureksi.

Ei voi päättää etukäteen. Maalajärkikulta tulee vasta sitten kun on taustapeilistä nähty miten kaikki tarinassa kävikään.

Maalaisjärkikulta ei uhraa itseään kritiikille. Maalajärkikulta on aina oikeassa.  Vedotkaamme siis maalajärkikultaan.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä53513

Hal9000 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
 "Facebook says 126 million Americans may have been exposed to Russia-linked US election posts"

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/facebook-r... .

Toisaalta taas tiedämme, että:

"Then there is Facebook’s disclosure that fake accounts “likely operated out of Russia” paid $100,000 for 3,000 ads starting in June 2015. The New York Times editorial board described it as “further evidence of what amounted to unprecedented foreign invasion of American democracy.” A $100,000 Facebook ad buy seems unlikely to have had much impact in a $6.8 billion election. According to Facebook, “the vast majority of ads…didn’t specifically reference the US presidential election, voting or a particular candidate” but rather focused “on amplifying divisive social and political messages across the ideological spectrum—touching on topics from LGBT matters to race issues to immigration to gun rights.” Facebook also says the majority of ads, 56 percent, were seen “after the election.” The ads have not been released publicly. But by all indications, if they were used to try to elect Trump, their sponsors took a very curious route."

Vaikka ei edes kiinnittäisi huomiota siihen, miten "russian connedted" on määritelty, näyttäisi siltä, että ainakaan "Putin tuki Trumpia"-narratiiville ei löydy juurikaan tukea, ainakaan mitä tulee Facebookiin. Tietysti tästä voidaan siirtyä "Putin lietsookin epäsopua"-narratiiviin, mikä tietysti on täysin uskottavaa ottaen huomioon sen, kuinka harmoninen maa Yhdysvallat oli ennen Trumpia.

Ymmärrän kyllä, että jos aiheeseen liittyy kaksi suurta inhokkia, Trump ja Venäjä, houkutus ripustaa maalaisjärkikulta narikkaan saattaa käydä vastustamattoman suureksi.

Ei kirsikanpoimintaa vaan kaikki mukaan.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä53513

Hal9000 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:

Niin se siellä pitää luoda olevaiseksi.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä53513

Hal9000 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:

Vähänlaisesti.

Kokeile, kirjoita Venäjään suuntautuvaa kritiikkiä ja  liitä artikkeleita. Ihan vaan vaihtelun vuoksi. Minä voin sitten laittaa Trumppia ja Venäjää kehuvia.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä53513

Hal9000 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:

Ei mennyt maksaminenkaan läpi.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä53513

Hal9000 kirjoitti:
Tai se saattaa johtua myös siitä, etten usko tolkuttomasta Venäjän-uhan liioittelusta koituvan kenellekkään mitään hyvää.
Mistä tiedät että Venäjän uhan liioittelu on liioittelua? Mielestäni Venäjän uhkaa on aliarvioitu aina 2008 vuodesta asti.  Esimerkiksi hyökkäys Ukrainaan tulki ihan puskista.

Hal9000
Seuraa 
Viestejä3152

jussipussi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:
Tai se saattaa johtua myös siitä, etten usko tolkuttomasta Venäjän-uhan liioittelusta koituvan kenellekkään mitään hyvää.
Mistä tiedät että Venäjän uhan liioittelu on liioittelua? Mielestäni Venäjän uhkaa on aliarvioitu aina 2008 vuodesta asti.  Esimerkiksi hyökkäys Ukrainaan tulki ihan puskista.

Se on mielipiteeni aivan samoin kuin aliarvioiminen on sinun. Vuodella 2008 viittaat varmaan Georgiaan? Se taas käy hienosti esimerkiksi siitä, millainen kuva Venäjästä on maalattu: ota kadulta kymmenen ihmistä ja kahdeksan tai yhdeksän heistä sanoo, että Venäjä aloitti sodan. Vaikka se ei ole totta.

Ukrainan tilanteen eskaloituminen tuli varmasti kaikille (lännessä) yllätyksenä. Venäjän näkökulmaa tuossa(kaan) ei silti ole kovin vaikea ymmärtää. Se ei silti tarkoita sitä, että se pitäisi hyväksyä.

Hal9000
Seuraa 
Viestejä3152

jussipussi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:

Vähänlaisesti.

Kokeile, kirjoita Venäjään suuntautuvaa kritiikkiä ja  liitä artikkeleita. Ihan vaan vaihtelun vuoksi. Minä voin sitten laittaa Trumppia ja Venäjää kehuvia.

Enpä taida jaksaa. Tyydynpä vain toteamaan, että Venäjä on vaikkapa Suomeen verrattuna täysin paska maa ilman todellista demokratiaa tai vapaata lehdistöä. Se ei kunnioita ihmisoikeuksia, ja ihmishenget ovat Venäjälle aika halpoja kun pelataan geopoliitttisia pelejä. Tämä ei kaikesta huolimatta tee tuosta pelistä mustavalkoista. 

jussipussi
Seuraa 
Viestejä53513

Hal9000 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Hal9000 kirjoitti:

Vähänlaisesti.

Enpä taida jaksaa.

Roger.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat