Seuraa 
Viestejä13716
Liittynyt13.3.2017

Olisiko mahdollista tehdä yliäänonopeuteen kykenevä sähköinen hävittäjä, jossa ei ole perinteistä suihkumottoria ?

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Kommentit (220)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30794
Liittynyt16.3.2005

Major_Breakthrough kirjoitti:
Olisiko mahdollista tehdä yliäänonopeuteen kykenevä sähköinen hävittäjä, jossa ei ole perinteistä suihkumottoria ?

Hetkelliseen yliäänilentoon kykenevä lentokone saattaa olla mahdollinen, ja hävittäjää tai risteilyohjusta muistuttava muoto voi olla toimiva siinä, mutta hävittäjä se ei tietenkään ole. Hävittäjän pitää olla kyvykäs sotatoimiin ja niissä vaadittavien taistelutarvikkeiden kuljetukseen ja sitä ei mikään sähkölentokone ole eikä tule olemaan ennen kuin akkuteknologiassa tehdään joku kertaluokan läpimurto. Eli tuskin koskaan.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30794
Liittynyt16.3.2005

Major_Breakthrough kirjoitti:
Mielestäni se olisi ns 7. sukupolven hävittäjän perusta.

Joo, uusi ja uljas hamppukuidusta kudottu kukkaishävittäjä, jolla ei voi vahingoittaa muita.

Sellaisen vihjeen voin antaa, että kannattaa hioa supliikkia ennen kuin lähtee myyntikierrokselle eri maiden ilmavoimien kenraaleille. Ja varautua henkisesti ulos nauretuksi tuloon, vaikka olisikin onnistunut myymään kuutiokilometrin ylihintaista jäätä eskimoille työharjoittelussa.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä13716
Liittynyt13.3.2017

Neutroni kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Mielestäni se olisi ns 7. sukupolven hävittäjän perusta.

Joo, uusi ja uljas hamppukuidusta kudottu kukkaishävittäjä, jolla ei voi vahingoittaa muita.

Sellaisen vihjeen voin antaa, että kannattaa hioa supliikkia ennen kuin lähtee myyntikierrokselle eri maiden ilmavoimien kenraaleille. Ja varautua henkisesti ulos nauretuksi tuloon, vaikka olisikin onnistunut myymään kuutiokilometrin ylihintaista jäätä eskimoille työharjoittelussa.

Kuten Elon Musk ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Musk_electric_jet

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30794
Liittynyt16.3.2005

Major_Breakthrough kirjoitti:
Kuten Elon Musk ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Musk_electric_jet[/quote]

Joo, aivan kuten Muskin idea, josta hän on itse sanonut (oman lähteesi mukaan): "It is unknown whether Musk had already been working on the design, but he stated in June 2017 that he has no firm plans yet as the energy density of batteries is not enough for an efficient electric airplane."

Sinulla menee nyt säännöllisesti sekaisin testikoneet, joille riittää että kone lentää tyhjänä, ja työkoneena toimivat lentokoneet, joille ei riitä se, että kone lentää, vaan niiden pitää kuljettaa kuormia tai suorittaa muita tehtäviä annetuilla vaatimuksilla ja riittävän edullisin kustannuksin. Kuten sanoin, varmasti sähköllä toimiva äänen nopeudella hetkellisesti lentävä lentokone voidaan tehdä. Mutta mihinkään käyttötarkoitukseen siitä ei ole. Sillä ei ole mielekästä toimintasädettä, ei mielekästä kuljetuskapasiteettia, ei säännökset täyttävää turvallisuutta, ei sodankäyntiin tarvittavia ominaisuuksia eikä mitään muutakaan käyttökelpoista.

Tsekkaa akkujen energiatiheys ja polttoaineen energiatiheys, niin ei tarvitse sen enempää miettiä mistä on kyse ja kuinka astronominen ero käyttökelpoisen ja nykyisen laboratoriotason välillä vielä on, eikä mikään näköpiirissä oleva kehitysaskel riitä alkuunkaan kuromaan eroa umpeen. Olen kohtalaisen varma, että tuntemamme luonnonlait eivät mahdollista akkukemiaa, jonka energiatiheys olisi verrattavissa öljypohjaisiin polttoaineisiin, koska kaikki pysyvät alkuaineet tunnetaan jo ja niiden sähkökemialliset ominaisuudet eivät riitä. Saati sitten, että se olisi toteutettavissa turvallisesti käyttäjälle ja ympäristölle ja järjellisellä kustannustasolla.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä13716
Liittynyt13.3.2017

Neutroni kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Kuten Elon Musk ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Musk_electric_jet

Joo, aivan kuten Muskin idea, josta hän on itse sanonut (oman lähteesi mukaan): "It is unknown whether Musk had already been working on the design, but he stated in June 2017 that he has no firm plans yet as the energy density of batteries is not enough for an efficient electric airplane."

Sinulla menee nyt säännöllisesti sekaisin testikoneet, joille riittää että kone lentää tyhjänä, ja työkoneena toimivat lentokoneet, joille ei riitä se, että kone lentää, vaan niiden pitää kuljettaa kuormia tai suorittaa muita tehtäviä annetuilla vaatimuksilla ja riittävän edullisin kustannuksin. Kuten sanoin, varmasti sähköllä toimiva äänen nopeudella hetkellisesti lentävä lentokone voidaan tehdä. Mutta mihinkään käyttötarkoitukseen siitä ei ole. Sillä ei ole mielekästä toimintasädettä, ei mielekästä kuljetuskapasiteettia, ei säännökset täyttävää turvallisuutta, ei sodankäyntiin tarvittavia ominaisuuksia eikä mitään muutakaan käyttökelpoista.

Tsekkaa akkujen energiatiheys ja polttoaineen energiatiheys, niin ei tarvitse sen enempää miettiä mistä on kyse ja kuinka astronominen ero käyttökelpoisen ja nykyisen laboratoriotason välillä vielä on, eikä mikään näköpiirissä oleva kehitysaskel riitä alkuunkaan kuromaan eroa umpeen. Olen kohtalaisen varma, että tuntemamme luonnonlait eivät mahdollista akkukemiaa, jonka energiatiheys olisi verrattavissa öljypohjaisiin polttoaineisiin, koska kaikki pysyvät alkuaineet tunnetaan jo ja niiden sähkökemialliset ominaisuudet eivät riitä. Saati sitten, että se olisi toteutettavissa turvallisesti käyttäjälle ja ympäristölle ja järjellisellä kustannustasolla.[/quote]

Entäs jos akkuja ja sähkömoottoreita käytetään vain alisoonisen lentämiseen ja supersooniseen ram-air tyyppistä "jälkipoltinta" ?

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

asdf
Seuraa 
Viestejä11815
Liittynyt16.3.2005

Tai jos tällä hetkellä parhaan tunnetun akkutehon näpyttelisi taskulaskimeen ja sitten korottaa sen toiseen potenssiin? Ja tarvittaessa uudestaan?

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä13716
Liittynyt13.3.2017

asdf kirjoitti:
Tai jos tällä hetkellä parhaan tunnetun akkutehon näpyttelisi taskulaskimeen ja sitten korottaa sen toiseen potenssiin? Ja tarvittaessa uudestaan?

Tämä stragedia on gäydözzä muummuassa Teslan Raodsterissa.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30794
Liittynyt16.3.2005

Major_Breakthrough kirjoitti:
Entäs jos akkuja ja sähkömoottoreita käytetään vain alisoonisen lentämiseen ja supersooniseen ram-air tyyppistä "jälkipoltinta" ?

No sitten arvatenkin saadaan taas uusi koelennokki ihmeteltäväksi ja lisää dataa vanhan tiedon varmistamiseen, että ei noista ram-moottorien lukemattomista versioista ole mihinkään järkevään tuotannolliseen käyttöön. Katsos kun niitä on tutkittu aktiivisesti jotakuinkin koko toisen maailmansodan jälkeinen aika, koska niillä on joitain paperilla lupaavia ominaisuuksia, mutta mitään läpimurtoa ei ole nähty. Eikä mikään viimeaikainen tieto ole millään tavalla muuttanut sitä asiaa.

Mikset itse yritä miettiä millä tavalla nuo aivopierusi voisivat olla parempia kuin olemassa olevat lentokoneet? Muistaen tietenkin sen, että todellisen lentokoneen tehtävä on suorittaa taloudellisesti siltä vaaditut tehtävät, eikä olla uutta hienoa hifiä vitrinissä hangaarissa. Luet ilmeisesti jostain kirjasta noita termejä ja lauot niiden yhdistelmiä vailla vähäisintäkään tolkkua siitä mitä se oikeasti tarkoittaa.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä13716
Liittynyt13.3.2017

Neutroni kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Entäs jos akkuja ja sähkömoottoreita käytetään vain alisoonisen lentämiseen ja supersooniseen ram-air tyyppistä "jälkipoltinta" ?

No sitten arvatenkin saadaan taas uusi koelennokki ihmeteltäväksi ja lisää dataa vanhan tiedon varmistamiseen, että ei noista ram-moottorien lukemattomista versioista ole mihinkään järkevään tuotannolliseen käyttöön. Katsos kun niitä on tutkittu aktiivisesti jotakuinkin koko toisen maailmansodan jälkeinen aika, koska niillä on joitain paperilla lupaavia ominaisuuksia, mutta mitään läpimurtoa ei ole nähty. Eikä mikään viimeaikainen tieto ole millään tavalla muuttanut sitä asiaa.

Mikset itse yritä miettiä millä tavalla nuo aivopierusi voisivat olla parempia kuin olemassa olevat lentokoneet? Muistaen tietenkin sen, että todellisen lentokoneen tehtävä on suorittaa taloudellisesti siltä vaaditut tehtävät, eikä olla uutta hienoa hifiä vitrinissä hangaarissa. Luet ilmeisesti jostain kirjasta noita termejä ja lauot niiden yhdistelmiä vailla vähäisintäkään tolkkua siitä mitä se oikeasti tarkoittaa.

Eiköhän kaikille ole tullut selväksi että sinä et ymmärrä ?

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Minijehova
Seuraa 
Viestejä4793
Liittynyt10.10.2011

Taas mennään maagisen vaiheen kliimaksiin, jonka jälkeen iskee itkupotkumasis.

Lääkäri voisi helpottaa oloa. Muista että vain otettu lääke auttaa.

Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat