Seuraa 
Viestejä3768

HS, en tiedä uskaltaako enää arvostella, kaksi kertaa on sellainen aloitus poistettu ...no, kertoo sähköautoista ja niiden tulevaisuudesta. Kaikki hesarin artikkelit ovat nyt maksumuurin takana, näin ei ole minkään muun lehden eli hyysäri on vaikeuksissa, Stockmanin kohtalo edessä, toimitalo jo myyty molemmilla? No, onneksi maksumuuri on lapsellisen helppo ohittaa.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005684403.html

Kaikki nämä sähköautouskoa vahvistavat jutut spekuloivat joillain ihmeellisillä keksinnöillä, jotka ovat ihan nurkan takana. Uuden tekniikan tuonti laboratorioista liikenteeseen vie kuitenkin kokemuksen mukaan 30-40 vuotta ja kun ne sielläkin ovat vasta teoriaa, olisi katastrofaalista luopua polttomoottoritekniikasta joka on vuosisadassa kehitetty lähes täydellisyyteen.

Sähköauton päästöttömyys on vain mielikuvavihreää, jossain se sähkö on fossiilisilla tehtävä ja päästöt vain siirtyvät, mutta ilmakehä on yhteinen. Siirtohäviöt yms. huomioiden hyötysuhde ei juuri polttomoottoriautosta eroa. Hyvin kallis uusi infra "for nothing", tulee vaikutelma että sähköautomiehet ovat lyhyen matematiikan merkonomeja.

Mutta, kemistinä haluaisin kiinnittää huomiota erääseen toiseen tosiseikkaan: Akustojen energia on hyvin labiilia kemiallista energiaa, joka kolarissa helposti aiheuttaa oikosulkuun joutuessaan vaarallisen tulipalon, joka ei edes sammu vedellä, vesi vain pahentaa sitä. Ei myöskään jauheella tai vaahdolla, koska palo ei tarvitse ulkopuolista happea.

Itsestään syttyneet litiumparistot ovat jo aiheuttaneet vakavia lentoturmia, lasti Fisker-Karmoja Suomesta paloi New Jerseyn satamassa joutuessaan tulvaveteen, Bensiiniä olemme oppineet käsittelemään turvallisesti ja energia on siinä paljon stabiilimmassa muodossa kuin akuissa ja mahdollinen palo sammuu kun hapen saanti estetään tai jäähdytetään vedellä.

Sähköautolla ajat kirjaimellisesti pommilla.

Sivut

Kommentit (66)

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Dr Strangelove kirjoitti:

Mutta, kemistinä haluaisin kiinnittää huomiota erääseen toiseen tosiseikkaan

Jos sanaa "kemisti"ei olisi olemassa ennestään, niin pitäisikö se keksiä että voisi keksiä uusia ketjuja?

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Dr Strangelove kirjoitti:
turunen,

Jos ei sinulla kuten aina ole aiheeseen mitään sanomista, miksi et ystävällisesti poistuisi, pahantahtoisia henkilööni kohdistuvia herjoja en suuremmin kaipaa sinulta enkä muiltakaan foorumin turhapuroilta.

Kiitos.

Varmaan elokuva "Uuno Turhapuro kemistinä", jossa olisi käsikirjoittajana ja pääosan esittäjänä tohtorikemisti, saisi Oscareita ihan juuri niin paljon kuin se ansaitsisi. Vähän niinkuin Tauno Palon tähdittämä elokuva jostain 1950-luvulta.

"Palon tehtävä oli sekoitella kemiallisia aineita oikeille kemisteille" kertoo

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005247052.html..

.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Neutroni
Seuraa 
Viestejä34608

Dr Strangelove kirjoitti:
Kaikki nämä sähköautouskoa vahvistavat jutut spekuloivat joillain ihmeellisillä keksinnöillä, jotka ovat ihan nurkan takana. Uuden tekniikan tuonti laboratorioista liikenteeseen vie kuitenkin kokemuksen mukaan 30-40 vuotta ja kun ne sielläkin ovat vasta teoriaa, olisi katastrofaalista luopua polttomoottoritekniikasta joka on vuosisadassa kehitetty lähes täydellisyyteen.

Ei polttomoottoritekniikka tule mihinkään katoamaan pitkään aikaan. Sähköautotkin ovat olleet kehityksessä parisenkymmentä vuotta. Ja tekevät vielä tuloaan, joten olet oikeassa tuossa aika-arviossa. Siihen menee hyvinkin 10-20 vuotta ennen kuin merkittävä osa henkilöautoista on sähköisiä. Kuorma-autoilla ja työkoneilla muutos ei ole vielä edes kunnolla alkanut. Niiden valtaosa, mm. kaikki pitkän linjan rekat ja bussit, säilynee dieselkäyttöisinä useita vuosikymmeniä, mutta toki sähköisiä sovelluksia tulee pikku hiljaa alkaen kaupunkiliikenteen jakeluautoista, joissa sähkökäyttö voi olla hyvinkin järkevä jo pian.

Lainaus:
Sähköauton päästöttömyys on vain mielikuvavihreää, jossain se sähkö on fossiilisilla tehtävä ja päästöt vain siirtyvät, mutta ilmakehä on yhteinen.

Sähköautojen päästöttömyys ei ole tärkeä tekijä, vaan se missä päästöt tapahtuvat. Kaupungin kaduilla ihmisten hengitysilmaan vai syrjäisissä voimaloissa. Fossiilisen polttoaineen käyttökin on vain poliittinen valinta. Ydinvoimalat eivät päästä juuri mitään, eivät varsinkaan vaarallisia pienhiukkasia.

Lainaus:
Itsestään syttyneet litiumparistot ovat jo aiheuttaneet vakavia lentoturmia, lasti Fisker-Karmoja Suomesta paloi New Jerseyn satamassa joutuessaan tulvaveteen, Bensiiniä olemme oppineet käsittelemään turvallisesti ja energia on siinä paljon stabiilimmassa muodossa kuin akuissa ja mahdollinen palo sammuu kun hapen saanti estetään tai jäähdytetään vedellä.

Niin, ja seuraavina vuosikymmeninä opitaan tekemään turvallisia akkupaketteja ja ratkaisuja, joissa tuleen syttyvä akku ei polta koko autoa tai ainakin antaa matkustajille aikaa paeta. Ihan niin kuin bensiininkin kanssa on opittu kantapään kautta. 50 vuotta sitten autopalot olivat varsin tavallisia. Mutta jos tarkastellaan suurkaupungin miljoonien autojen kaduille päästämien pienhiukkasten tuhoja ja muutamaa autopalossa menehtyntyttä, turvallisuuden kannalta valinta ei liene vaikea.

Lainaus:
Sähköautolla ajat kirjaimellisesti pommilla.

Palovaara on suurempi, ja akkukenno voi räjähtääkin pahimmillaan, mutta tuo on varsin kärjistetty väite. Toki asia, johon autotehtaiden ja viranomaisten on kiinnitettävä huomiota eikä ole mitään syytä epäillä etteiväkö ne niin tekisi. Tuskin tuollaiset kuvat palavasta sähköautosta nasevan vitsin kera varsinaisesti hivelevät minkään markkinointiosaston pomojen mieliä.

offmind
Seuraa 
Viestejä19504

Dr Strangelove kirjoitti:
Sähköautolla ajat kirjaimellisesti pommilla.

Ei ehkä kirjaimellisesti siinä merkityksessä mitä kirjaimellisuudella yleensä tarkoitetaan, mutta samalla tavoin vertauskuvallisesti  bensa-autokin on Molotovin cocktail.

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

Vierailija

o_turunen kirjoitti:
Dr Strangelove kirjoitti:
turunen,

Jos ei sinulla kuten aina ole aiheeseen mitään sanomista, miksi et ystävällisesti poistuisi, pahantahtoisia henkilööni kohdistuvia herjoja en suuremmin kaipaa sinulta enkä muiltakaan foorumin turhapuroilta.

Kiitos.

Varmaan elokuva "Uuno Turhapuro kemistinä", jossa olisi käsikirjoittajana ja pääosan esittäjänä tohtorikemisti, saisi Oscareita ihan juuri niin paljon kuin se ansaitsisi. Vähän niinkuin Tauno Palon tähdittämä elokuva jostain 1950-luvulta.

"Palon tehtävä oli sekoitella kemiallisia aineita oikeille kemisteille" kertoo

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005247052.html..

.

Harakan saari on mielenkiintoinen...Super Hornet on kuin kääpiö F-14 Tomcat !

Vierailija

offmind kirjoitti:
Dr Strangelove kirjoitti:
Sähköautolla ajat kirjaimellisesti pommilla.

Ei ehkä kirjaimellisesti siinä merkityksessä mitä kirjaimellisuudella yleensä tarkoitetaan, mutta samalla tavoin vertauskuvallisesti  bensa-autokin on Molotovin cocktail.

Njet Molotoff !

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Major_Breakthrough kirjoitti:
o_turunen kirjoitti:
Dr Strangelove kirjoitti:
turunen,

Jos ei sinulla kuten aina ole aiheeseen mitään sanomista, miksi et ystävällisesti poistuisi, pahantahtoisia henkilööni kohdistuvia herjoja en suuremmin kaipaa sinulta enkä muiltakaan foorumin turhapuroilta.

Kiitos.

Varmaan elokuva "Uuno Turhapuro kemistinä", jossa olisi käsikirjoittajana ja pääosan esittäjänä tohtorikemisti, saisi Oscareita ihan juuri niin paljon kuin se ansaitsisi. Vähän niinkuin Tauno Palon tähdittämä elokuva jostain 1950-luvulta.

"Palon tehtävä oli sekoitella kemiallisia aineita oikeille kemisteille" kertoo

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005247052.html..

.

Harakan saari on mielenkiintoinen...Super Hornet on kuin kääpiö F-14 Tomcat !

Nyt vain odottelemme, milloin F 35 pyyhältää Harakan yläpuolitse niin, ettei sitä kukaan huomaa millään konstilla. Vai onkohan tuommoinen ylilento jo tapahtunut eikä sitä huomannut muut kuin sähkökemiaan perehtyneet ammattilaiset.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vierailija

o_turunen kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
o_turunen kirjoitti:
Dr Strangelove kirjoitti:
turunen,

Jos ei sinulla kuten aina ole aiheeseen mitään sanomista, miksi et ystävällisesti poistuisi, pahantahtoisia henkilööni kohdistuvia herjoja en suuremmin kaipaa sinulta enkä muiltakaan foorumin turhapuroilta.

Kiitos.

Varmaan elokuva "Uuno Turhapuro kemistinä", jossa olisi käsikirjoittajana ja pääosan esittäjänä tohtorikemisti, saisi Oscareita ihan juuri niin paljon kuin se ansaitsisi. Vähän niinkuin Tauno Palon tähdittämä elokuva jostain 1950-luvulta.

"Palon tehtävä oli sekoitella kemiallisia aineita oikeille kemisteille" kertoo

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005247052.html..

.

Harakan saari on mielenkiintoinen...Super Hornet on kuin kääpiö F-14 Tomcat !

Nyt vain odottelemme, milloin F 35 pyyhältää Harakan yläpuolitse niin, ettei sitä kukaan huomaa millään konstilla. Vai onkohan tuommoinen ylilento jo tapahtunut eikä sitä huomannut muut kuin sähkökemiaan perehtyneet ammattilaiset.

Ilmavoimien reservin John Carter ennustaa FA-18 SH konetta meille; https://www.youtube.com/watch?v=p30O2pY31Tw

JPI
Seuraa 
Viestejä29616

Dr Strangelove kirjoitti:
HS, en tiedä uskaltaako enää arvostella, kaksi kertaa on sellainen aloitus poistettu ...no, kertoo sähköautoista ja niiden tulevaisuudesta. Kaikki hesarin artikkelit ovat nyt maksumuurin takana, näin ei ole minkään muun lehden eli hyysäri on vaikeuksissa, Stockmanin kohtalo edessä, toimitalo jo myyty molemmilla? No, onneksi maksumuuri on lapsellisen helppo ohittaa.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005684403.html

Kaikki nämä sähköautouskoa vahvistavat jutut spekuloivat joillain ihmeellisillä keksinnöillä, jotka ovat ihan nurkan takana. Uuden tekniikan tuonti laboratorioista liikenteeseen vie kuitenkin kokemuksen mukaan 30-40 vuotta ja kun ne sielläkin ovat vasta teoriaa, olisi katastrofaalista luopua polttomoottoritekniikasta joka on vuosisadassa kehitetty lähes täydellisyyteen.

Sähköauton päästöttömyys on vain mielikuvavihreää, jossain se sähkö on fossiilisilla tehtävä ja päästöt vain siirtyvät, mutta ilmakehä on yhteinen. Siirtohäviöt yms. huomioiden hyötysuhde ei juuri polttomoottoriautosta eroa. Hyvin kallis uusi infra "for nothing", tulee vaikutelma että sähköautomiehet ovat lyhyen matematiikan merkonomeja.

Mutta, kemistinä haluaisin kiinnittää huomiota erääseen toiseen tosiseikkaan: Akustojen energia on hyvin labiilia kemiallista energiaa, joka kolarissa helposti aiheuttaa oikosulkuun joutuessaan vaarallisen tulipalon, joka ei edes sammu vedellä, vesi vain pahentaa sitä. Ei myöskään jauheella tai vaahdolla, koska palo ei tarvitse ulkopuolista happea.

Itsestään syttyneet litiumparistot ovat jo aiheuttaneet vakavia lentoturmia, lasti Fisker-Karmoja Suomesta paloi New Jerseyn satamassa joutuessaan tulvaveteen, Bensiiniä olemme oppineet käsittelemään turvallisesti ja energia on siinä paljon stabiilimmassa muodossa kuin akuissa ja mahdollinen palo sammuu kun hapen saanti estetään tai jäähdytetään vedellä.

Sähköautolla ajat kirjaimellisesti pommilla.

Höpö höpö

3³+4³+5³=6³

tammukka
Seuraa 
Viestejä5735

Dr Strangelove kirjoitti:
HS, en tiedä uskaltaako enää arvostella, kaksi kertaa on sellainen aloitus poistettu ...no, kertoo sähköautoista ja niiden tulevaisuudesta. Kaikki hesarin artikkelit ovat nyt maksumuurin takana, näin ei ole minkään muun lehden eli hyysäri on vaikeuksissa, Stockmanin kohtalo edessä, toimitalo jo myyty molemmilla? No, onneksi maksumuuri on lapsellisen helppo ohittaa.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005684403.html

Kaikki nämä sähköautouskoa vahvistavat jutut spekuloivat joillain ihmeellisillä keksinnöillä, jotka ovat ihan nurkan takana. Uuden tekniikan tuonti laboratorioista liikenteeseen vie kuitenkin kokemuksen mukaan 30-40 vuotta ja kun ne sielläkin ovat vasta teoriaa, olisi katastrofaalista luopua polttomoottoritekniikasta joka on vuosisadassa kehitetty lähes täydellisyyteen.

Sähköauton päästöttömyys on vain mielikuvavihreää, jossain se sähkö on fossiilisilla tehtävä ja päästöt vain siirtyvät, mutta ilmakehä on yhteinen. Siirtohäviöt yms. huomioiden hyötysuhde ei juuri polttomoottoriautosta eroa. Hyvin kallis uusi infra "for nothing", tulee vaikutelma että sähköautomiehet ovat lyhyen matematiikan merkonomeja.

Mutta, kemistinä haluaisin kiinnittää huomiota erääseen toiseen tosiseikkaan: Akustojen energia on hyvin labiilia kemiallista energiaa, joka kolarissa helposti aiheuttaa oikosulkuun joutuessaan vaarallisen tulipalon, joka ei edes sammu vedellä, vesi vain pahentaa sitä. Ei myöskään jauheella tai vaahdolla, koska palo ei tarvitse ulkopuolista happea.

Itsestään syttyneet litiumparistot ovat jo aiheuttaneet vakavia lentoturmia, lasti Fisker-Karmoja Suomesta paloi New Jerseyn satamassa joutuessaan tulvaveteen, Bensiiniä olemme oppineet käsittelemään turvallisesti ja energia on siinä paljon stabiilimmassa muodossa kuin akuissa ja mahdollinen palo sammuu kun hapen saanti estetään tai jäähdytetään vedellä.

Sähköautolla ajat kirjaimellisesti pommilla.

Ongelma poistunee kohdaltasi ehkä piankin.

Vierailija

MooM kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Itse voisin ottaa näitä F-117 koneitakin.

Miten tämäkin ketju pystyi luisumaan lentokonekuvien kavalkadiksi?!

Turunen toi linkin lentokoneista.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768

Yritän nyt sivuuttaa nämä pellet, joskus vain pohtii mistä noin laaja vihamielisyys kohtaani johtuu?

Tämä konkretisoitui aikanaan kun päästin TM:ssä myös ilmastokriitikot palstoille, palaute oli ollut ankara, päätoimittaja pyyhki hikeä otsalta vielä kaksi viikkoa julkaisun jälkeen ja huokaisi, "Jokohan pahin olisi ohi?" Luultavasti Otavamedian hallituksessa joku silloin piirsi ristinmerkin kohdalleni, päätoimittaja suojeli minua eläkkeelle jäämiseensä asti, uusi antoi monoa ensimmäisenä työnään ensimmäisenä päivänään päätoimittajan pallilla ja vieläpä viesti Turun vihreille ettei minua saanut enää kutsua TM:n toimittajaksi. Kun maineeni ilmastokriitikkona levisi, huomasin olevani ikuisessa boikotissa kaikissa valtalehdissä. Uskon arvostelu on kautta aikain ollut hengelle hupaa.

Silloin päätin lähteä politiikkaan persuissa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä34608

Dr Strangelove kirjoitti:
Yritän nyt sivuuttaa nämä pellet, joskus vain pohtii mistä noin laaja vihamielisyys kohtaani johtuu?

Tiedä laajasta, mutta nuo muutama apinan raivolla kimppuusi käyvä ovat aika erikoinen ilmiö, jos ei takana ole jotain tosielämän vihamiessuhdetta. Ymmärrän, että tyylisi saattaa ärsyttää, mutta reaktiona ärsyttävään nettikirjoitteluun se on aivan kohtuuton. No, ehkä siinä on jotain samaa kuin siinä vimmassa, jolla minä käyn tieteenvihollisten kimppuun, mutta heillä se kohdistuu henkilökohtaisilla saavutuksilla leveilyyn.

Lainaus:
Tämä konkretisoitui aikanaan kun päästin TM:ssä myös ilmastokriitikot palstoille, palaute oli ollut ankara, päätoimittaja pyyhki hikeä otsalta vielä kaksi viikkoa julkaisun jälkeen ja huokaisi, "Jokohan pahin olisi ohi?"

Uskon, että tuo on eri asia. Nykyään mikään lehti ei uskalla kaupallisista syistä kyseenalaistaa ilmastoasioita. Ja toimittaja nyt aina laulaa sen lauluja jonka leipää syö. Journalistinen vapaus on aina ollut tyhjää sanahelinää.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768

Neutroni ( ja MooM),

Kiitos asiallisesta suhtautumisesta, pyrin samaan kanssanne!

JPI - jos vastaus on "höpö höpö" ei sillä ole mitään arvoa.

Olen jotakuinkin samaa mieltä neutronin kanssa, tuon labiilin kemiallisen energian suhteen kuitenkin pysyn väitteessäni. Toki kaikki on o.k. niin kauan kuin systeemi toimii, mutta kolarissa kaikki kaatuu. Bensiini sisältää 50 kertaa niin paljon energiaa painoyksikköä kohden kuin parhaat litiumakut. Bensiini ei kuitenkaan missään oloissa itsestään syty saati räjähdä, se vaatii aina hapen. Litiumakun energia on kuin jännitetty jousi, joka odottaa purkautumistaan, reaktio on autonominen, ei vaadi ulkopuolista tekijää eikä pysähdy ulkopuolisella tekijällä.

Minulla oli aikanaan tilaisuus keskustella erään huippuasiantuntijan kanssa aiheesta. Hän oli sähkökemian tohtori Manny Shaw, entinen GM:n tutkimuskeskuksen osastonjohtaja, jota GM:n miehet lensivät kahdesti Detroitista Los Angelesiin houkuttelemaan vetämään sähköautoprojektiaan. Manny kieltäytyi, hän piti sähköautoa epärealistisena, hänen analysaattorinsa olivat toiminnassa mm. avaruussukkuloissa, NASA piti eksperttinään. Mannyn vanhan Oldsmobilen rekisteri oli sininen teksti keltaisella pohjalla "FARADAY", sähkökemian isä.
Wanha auto ei ollut siksi että olisi ollut köyhä, omalla firmalla oli sadan miljoonan liikevaihto ja asuntonsa Beverly Hill'issä filmitähtien joukossa, olin kutsuttuna kotiinsa useasti, kävimme koko perheensä kanssa aterioimassa Santa Monican loistoravintolassa. Mannyn juutalainen isä tuli Kanadaan, nimi oli silloin Sostakovic, sama kuin kuululla säveltäjällä.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Dr Strangelove kirjoitti:
Neutroni ( ja MooM),

Kiitos asiallisesta suhtautumisesta, pyrin samaan kanssanne!

JPI - jos vastaus on "höpö höpö" ei sillä ole mitään arvoa.

Olen jotakuinkin samaa mieltä neutronin kanssa, tuon labiilin kemiallisen energian suhteen kuitenkin pysyn väitteessäni. Toki kaikki on o.k. niin kauan kuin systeemi toimii, mutta kolarissa kaikki kaatuu. Bensiini sisältää 50 kertaa niin paljon energiaa painoyksikköä kohden kuin parhaat litiumakut. Bensiini ei kuitenkaan missään oloissa itsestään syty saati räjähdä, se vaatii aina hapen. Litiumakun energia on kuin jännitetty jousi, joka odottaa purkautumistaan, reaktio on autonominen, ei vaadi ulkopuolista tekijää eikä pysähdy ulkopuolisella tekijällä.

Minulla oli aikanaan tilaisuus keskustella erään huippuasiantuntijan kanssa aiheesta. Hän oli sähkökemian tohtori Manny Shaw, entinen GM:n tutkimuskeskuksen osastonjohtaja, jota GM:n miehet lensivät kahdesti Detroitista Los Angelesiin houkuttelemaan vetämään sähköautoprojektiaan. Manny kieltäytyi, hän piti sähköautoa epärealistisena, hänen analysaattorinsa olivat toiminnassa mm. avaruussukkuloissa, NASA piti eksperttinään. Mannyn vanhan Oldsmobilen rekisteri oli sininen teksti keltaisella pohjalla "FARADAY", sähkökemian isä.
Wanha auto ei ollut siksi että olisi ollut köyhä, omalla firmalla oli sadan miljoonan liikevaihto ja asuntonsa Beverly Hill'issä filmitähtien joukossa, olin kutsuttuna kotiinsa useasti, kävimme koko perheensä kanssa aterioimassa Santa Monican loistoravintolassa. Mannyn juutalainen isä tuli Kanadaan, nimi oli silloin Sostakovic, sama kuin kuululla säveltäjällä.

Todella tieteellistä ja mielenkiintoista asiaan liittyvää tekstiä jälleen kerran. Jatka samaan malliin ja kerro vielä kerran niistä vihreistä miehistä joita näit AREA 51 aidan raosta.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768

Minun on tietenkin mahdotonta tietää tuntevatko nimimerkkien takaa herjaavat minut henkilökohtaisesti, tammukan joistain kommenteista saattaisi päätellä hänen tietävän jotain Vihdistä, politiikassa olin aika särmikäs, sillä ei saanut ystäviä edes omassa puolueessa.

Nyt kun sain läpi lentokenttäprojektini kunnan päättäjille, vihamielisyyden tietyllä taholla voi olettaa lisääntyvän, julkaisihan kun sitä ensin ehdotin 2013 Vihdin vihreät koko ryhmänsä allekirjoituksin ettei tuo tule kuuloonkaan. Yllättävästi nyt jopa vihreät suhtautuu siihen varovaisen sallivasti, kaikki muut puolueet kannattavat "kunhan myös ympäristöarvot otetaan huomioon", tämä on pakollinen liturgia äänestäjille.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat