Sivut

Kommentit (284)

OJP.
Seuraa 
Viestejä902

- No niin ehdottaisin ,että  arvoisat keskustelijat , itsekukin  selittäisimme, mitä minä tarkoitan  totuudella ja miten sen ymmärrämme...niiin si ei pääsisi  se mopo karkuun . saisimme logiikka näihin juttuihin. Heh,heh  huono loperus -osiuo.

Osmo, Otto, Juhani Päivinen

ID10T
Seuraa 
Viestejä6389

OJP. kirjoitti:
 - No niin ehdottaisin ,että  arvoisat keskustelijat , itsekukin  selittäisimme, mitä minä tarkoitan  totuudella ja miten sen ymmärrämme...niiin si ei pääsisi  se mopo karkuun . saisimme logiikka näihin juttuihin. Heh,heh  huono loperus -osiuo.

Liian haastavaa. En ole ajatustenlukija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
OJP.
Seuraa 
Viestejä902

- Nimimerkki MooM ;n kommenttiin pari pointtia.

- Fysiikka  lähtee  ... ikuisen energian  säilymisen hypoteesista   est/yst ..säieteoria, ei pisteitä, värähtelevia elektroni pätkiä ..jne..siis E = m.c`2  kun E=h f.  Ymmärrämme, etä HBB vahvistaa  em kokeelliset mittaustulokset.

- Mikä syy  HBB;hen  ? Miksi tyhjä ei olekkaan tyhjää , vaan on jotain, tämä tarkoituksenmukainen unibersumi  ja  uudistuva energia .- massan  4 ulotteinen  muoto , c laajeneva pallo,  Lisäksi se  Einstein -  Rrosenin   mallin ....madonreikä . joka ..jonnekin..toiseen universumiin ?

.....

-  Kun emme tiedä syytä  vakumin kvanttifluktaatioille  niin tarttee olettaa ,

....  energian alkuperä ja ikuinen elämä ovat...paradoksi -mysteeri ...jolle ei ole  tieteellistä selitystä...

...kun ei tiedetä  niin  kiristinusko sanoo ; Alussa Jumala loi taivaan ja maan ...jne. Tulokkon Valo ja valo tuli.

Fysiikasta tiedämme, että  ennen HBB:tä (- =s) avaruuden  abs. kylmyys oli luokkaa -254  C astetta  ja  abs.pimeys vallitsi jokapuolella ...

Tämän  uskon -ajattelutavan hyväksyminen edellyttää ...intuitiivisesti sen näkemistä mitä epäusko ei näe eikä ymmrrä.  Eri asiat  tiede - usko eivät myskään ole ristiriidassa. keskenään  rajallisessa ajattelussamme.

Osmo, Otto, Juhani Päivinen

Keijona
Seuraa 
Viestejä15284

Lainaus:
Keijona kirjoitti:
Lainaus:
Keijona kirjoitti:
Kuten sekin itsestäänselvyys, että tottakai ristinusko  ristiriitaisuutensa takia aiheuttaa vastareaktion, ateismin, ja tuo vastareaktio tietysti perii synnyttäjänsä ominaisuuksia, kuten fanaattisuutta ja ristiriitaisuutta.  

Ei yhteen lauseeseen (en usko jumalaan) kovin paljon ristiriitaisuutta mahdu. Sen määrittelee jokainen itse, miten tuohon ratkaisuun on päätynyt.

Paluu lähtöruutuun: Lauseen ristiriitaisuus  riippuu täysin siitä mikä tuon jumalan määritelmä on.  Jos kokee olevansa itse itsensä ylin auktoriteetti ja määrääjä,  siis jumala, niin silloin kovin ristiriitaista on väittää ettei usko itsensä. 

Se mahdollinen ristiriita on sinun päässäsi, ei minun. Minä olen sinut ateistisuuteni kanssa.

Sovitaan niin, Hyvä jos siltä tuntuu, 

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat