Seuraa 
Viestejä6470
Liittynyt29.6.2012

Zunum Aero (Boeinging jonkilainen spinno tai ainakin suojatti) kehittää lyhyen matkan max. 12-paikkaista sähkölentokonetta.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-05-21/boeing-backed-startup...
plane

"The new aircraft will eliminate the roar of combustion-based engines, powered instead by twin propulsors attached to the rear of its frame. The ducted, or covered, fans will be driven by electric motors. A conventional fuel-powered motor will serve as a back-up system at the outset.
--
Zunum plans to provide aircraft both for JetSuite’s private charter operation and larger versions for its JetSuiteX scheduled flight service, he said. The ZA10 will have a range of 700 miles when introduced in 2022. The larger ZA50 is targeted for the mid-2020s and will be able to fly 1,000 miles.
--
Zunum is developing and building prototypes for electric motors, power and thermal systems, electronics, quiet fans and control platforms that will be tested on the ground later this year and in early 2019, ahead of the start of flight testing"

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sivut

Kommentit (189)

MooM
Seuraa 
Viestejä6470
Liittynyt29.6.2012

apassi kirjoitti:
Ottaako majuri kopin?

:D

En epäile. Mutta olisi kiva kuulla muilta (kin?) näihin perehtyneiltä kommentteja, miten todennäköisesti halpalehtoyhtiöillä oikeasti on sähkökone esim 2025/2030 noille Euroopan alle 1000 km pomppulennoille.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

o_turunen
Seuraa 
Viestejä13445
Liittynyt16.3.2005

Kyllä tuo onnistuu jos tekee moottorit ja siiivet puukomposiitista. Siitä ei ole epäilyksen häivääkään.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä11136
Liittynyt13.3.2017

o_turunen kirjoitti:
Kyllä tuo onnistuu jos tekee moottorit ja siiivet puukomposiitista. Siitä ei ole epäilyksen häivääkään.

Yritin myydä sähköistä matkustajalentokonetta Boeingille jo 2016. Puukomposiitista en puhunut sanaakaan.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

o_turunen
Seuraa 
Viestejä13445
Liittynyt16.3.2005

Major_Breakthrough kirjoitti:
o_turunen kirjoitti:
Kyllä tuo onnistuu jos tekee moottorit ja siiivet puukomposiitista. Siitä ei ole epäilyksen häivääkään.

Yritin myydä sähköistä matkustajalentokonetta Boeingille jo 2016. Puukomposiitista en puhunut sanaakaan.

Olisiko tuo ollut syy, miksi ei tullut kauppoja?

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

apassi
Seuraa 
Viestejä573
Liittynyt2.12.2011

o_turunen kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
o_turunen kirjoitti:
Kyllä tuo onnistuu jos tekee moottorit ja siiivet puukomposiitista. Siitä ei ole epäilyksen häivääkään.

Yritin myydä sähköistä matkustajalentokonetta Boeingille jo 2016. Puukomposiitista en puhunut sanaakaan.

Olisiko tuo ollut syy, miksi ei tullut kauppoja?

:D

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä11136
Liittynyt13.3.2017

o_turunen kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
o_turunen kirjoitti:
Kyllä tuo onnistuu jos tekee moottorit ja siiivet puukomposiitista. Siitä ei ole epäilyksen häivääkään.

Yritin myydä sähköistä matkustajalentokonetta Boeingille jo 2016. Puukomposiitista en puhunut sanaakaan.

Olisiko tuo ollut syy, miksi ei tullut kauppoja?

Voi olla, jos heille nyt lähettäisi Maryländin yliopiston puristeiden tulokset, he muuttaisivat tuotantolinjat puukomposiitille yhdessä yössä.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

apassi
Seuraa 
Viestejä573
Liittynyt2.12.2011

Eikös nuo teettämäsi marylandin tulokset valmistunut tässä pari kuukautta sitten, ja heti alkaa sähkökoneita olemaan taivas täynnä. En voi olla havaitsematta syy -> seuraus suhdetta..

Kontra1
Seuraa 
Viestejä3685
Liittynyt15.9.2015

Major_Breakthrough kirjoitti:
o_turunen kirjoitti:
Kyllä tuo onnistuu jos tekee moottorit ja siiivet puukomposiitista. Siitä ei ole epäilyksen häivääkään.

Yritin myydä sähköistä matkustajalentokonetta Boeingille jo 2016. Puukomposiitista en puhunut sanaakaan.

Eivätkö maksaneet mitä pyysit, vai miksei kauppa käynyt?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä39450
Liittynyt6.12.2009

MooM kirjoitti:
Zunum Aero (Boeinging jonkilainen spinno tai ainakin suojatti) kehittää lyhyen matkan max. 12-paikkaista sähkölentokonetta.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-05-21/boeing-backed-startup...
plane

"The new aircraft will eliminate the roar of combustion-based engines, powered instead by twin propulsors attached to the rear of its frame. The ducted, or covered, fans will be driven by electric motors. A conventional fuel-powered motor will serve as a back-up system at the outset.
--
Zunum plans to provide aircraft both for JetSuite’s private charter operation and larger versions for its JetSuiteX scheduled flight service, he said. The ZA10 will have a range of 700 miles when introduced in 2022. The larger ZA50 is targeted for the mid-2020s and will be able to fly 1,000 miles.
--
Zunum is developing and building prototypes for electric motors, power and thermal systems, electronics, quiet fans and control platforms that will be tested on the ground later this year and in early 2019, ahead of the start of flight testing"

Laitoin tämän aiemmin myös  toiseen ketjuun.

http://www.tiedetuubi.fi/ilmailu/sahkolla-toimiva-matkustajalentokone-uu...  .

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä11136
Liittynyt13.3.2017

o_turunen kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
o_turunen kirjoitti:
Kyllä tuo onnistuu jos tekee moottorit ja siiivet puukomposiitista. Siitä ei ole epäilyksen häivääkään.

Yritin myydä sähköistä matkustajalentokonetta Boeingille jo 2016. Puukomposiitista en puhunut sanaakaan.

Olisiko tuo ollut syy, miksi ei tullut kauppoja?


Ei vaan puuhan kiellettiin lentokoneen rakennusmateriaalina 1931.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

satunnainen seuraaja
Seuraa 
Viestejä289
Liittynyt23.6.2016

Major_Breakthrough kirjoitti:
o_turunen kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
o_turunen kirjoitti:
Kyllä tuo onnistuu jos tekee moottorit ja siiivet puukomposiitista. Siitä ei ole epäilyksen häivääkään.

Yritin myydä sähköistä matkustajalentokonetta Boeingille jo 2016. Puukomposiitista en puhunut sanaakaan.

Olisiko tuo ollut syy, miksi ei tullut kauppoja?


Ei vaan puuhan kiellettiin lentokoneen rakennusmateriaalina 1931.

Onpa sitä käytetty materiaalina -80 luvulle asti, mutta ei ole enää taloudellisesti kannattavaa

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat