Kuinka monen ihmisen puolesta kuolisit?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En tiedä kuuluuko kyseinen aihe Historia, kulttuurit ja yhte... osioon , mutta ei välitetä siitä. Myös pienet tervehdykset kaikille pitkästä aikaa , kun en valitettavasti ole tänne lähi viikoina pääsyt (jaksanut). Eli teinpä todella törkeän äänestyksen mielenkiinosta kuin , että kuinka monen ihmisen puolesta kuolisit? Tiedän , että tämä voi herättää jonkun päässä pientä vihastusta , mutta toivon , että puhumme täällä asiaalisesti. Ja äänestys vaihtoehdotkin ovat jo esillä...

Lisäys viestiin: Ja henkilöt ovat satunnaisia eli esimerkiksi kuka tahansa voi kuulua tuon 1000 joukkoon.

Edit:
Otetaan vielä vaikka lisää näitä esimerkkejä kun en millään usko , että tämä on teoriassa mahdollista. Eli esim. Jos tapat itsesi säästät koko maailman , mutta jos et tapa itseäsi niin 6 miljardia ihmistä kuolee. Esimerkiksi sinulla on pommi jota sinä voit vain tavoitella ja ainoa tapa estää sen tuhoutimen on katkaista punainen johto , mutta kuolet silloin itse koska rähjädys tapahtuu väistämättä ja on myös toinen vaihtoehto lähdet läheisellä avaruusukkulalla pakoon vuodeksi avaruuteen , mutta koko ihmismassa tuhoutuu pommista. Kumman valitset?

Sivut

Kommentit (131)

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

En kenenkään takia kuolisi, mitäpä hyötyy siitä olisi. Ei siitä mitään hyötyä oo kuolla.

Kokainen joka kykenee pitää ittestänsä huolta, sitten ne ketkä ei kykene niin niitä voidaan jossain määrin auttaa.

Itseni takia kuolisin korkeentaa, jos ei jaksa elämä kiinnostaa. Koska aika perseestä se on.

Mulla ei oo mitään ystäviä, enkä oo sukulaisten kanssa missään tekemisissä. Niin miksi pitäisi ihmisten takia jotain tehdä ei tarvi ei.

Vierailija

Sotimistahan ei voi sitten rehellisesti pitää muiden puolesta kuolemisena. Näkeehän itsemurhapommittaja itsensä tietysti yhteisönsä sankarina, kuten lentokoneista pommeja pudottava terroristikin, mutta todellisuudessa he ovat vain tavallisia murhaajia.

Vierailija
tiäremiäs
En kenenkään kuolisi, mitäpä hyötyy siitä olisi. Ei siitä mitään hyötyä oo kuolla.

Kokainen joka kykenee pitää ittestänsä huolta, sitten ne ketkä ei kykene niin niitä voidaan jossain määrin auttaa.

Sinä et nyt oikeen ymmärrä.... Siis otetaan esimerkki käteen ja oletetaan , että sinulla on mahdollisuus pelastaa itsesi , mutta tapattaa miljoona ihmistä tai tapat itsesi ja säästä miljoona ihmistä.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Fourdder
tiäremiäs
En kenenkään kuolisi, mitäpä hyötyy siitä olisi. Ei siitä mitään hyötyä oo kuolla.

Sinä et nyt oikeen ymmärrä.... Siis otetaan esimerkki käteen ja oletetaan , että sinulla on mahdollisuus pelastaa itsesi , mutta tapattaa miljoona ihmistä tai tapat itsesi ja säästä miljoona ihmistä.

Miljoona sais kuolla, koska mulla ei ole niihin mitään siteitä. Mieti sitä että miljoona tuntematonta ja sinä itse jonka tunnet parhaiten mailmassa. Kumpi olisi ykkössijalla.

Vierailija
tiäremiäs

Miljoona sais kuolla, koska mulla ei ole niihin mitään siteitä. Mieti sitä että miljoona tuntematonta ja sinä jonka tunnet parhaiten mailmassa. Kumpi olisi ykkössijalla.

Ne miljoona muuta

Vierailija

Esimerkki voisi pikemminkin olla se että joko sinä päätät tappaa itsesi tai sitten yksi täysin sinulle tuntematon henkilö kuolee.

Luulen että antaisin tämän tuntemattoman ihmisen elää.

Vierailija
Cosmic-Fairy
Esimerkki voisi pikemminkin olla se että joko sinä päätät tappaa itsesi tai sitten yksi täysin sinulle tuntematon henkilö kuolee.

Sovitaan , että esimerkki on sitten tämä.

Vierailija
Cosmic-Fairy

En yritä olla ilkeä mutta miksi?

Taivaspaikastako kyse?

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
at
Cosmic-Fairy

En yritä olla ilkeä mutta miksi?

Taivaspaikastako kyse?

Ei kaikki tykkää tästäkään elämästä, jos tulee mahdollisuus voi olla että tappaa ittensä aika moni. En usko että muiden puolesta vaan itsensä puolesta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat