Seuraa 
Viestejä9503
Liittynyt13.3.2017

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Kommentit (18)

Jakob
Seuraa 
Viestejä933
Liittynyt11.7.2015

Noita kantosiivellisiä purjeveneitä kutsutaan nimellä "foil" (myös po. kantosiiven nimitys).

Americas Cup-veneissä neljä-viisi miestä tuottaa koko ajan hydraylipainetta polkupyörän näköisillä vehkeillä. Paineella pyöritetään ohjaustehostinta sekä purjeiden ja foilien hallintaa. Katamaraanin molemmissa ponttooneissa on fillarit ja miehistö vaihtaa puolta tuulen suunnan mukaan, eli paino aina tuulen puolella.

https://www.youtube.com/watch?v=bAXA0mIXGmU

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9503
Liittynyt13.3.2017

Jakob kirjoitti:
Noita kantosiivellisiä purjeveneitä kutsutaan nimellä "foil" (myös po. kantosiiven nimitys).

Americas Cup-veneissä neljä-viisi miestä tuottaa koko ajan hydraylipainetta polkupyörän näköisillä vehkeillä. Paineella pyöritetään ohjaustehostinta sekä purjeiden ja foilien hallintaa. Katamaraanin molemmissa ponttooneissa on fillarit ja miehistö vaihtaa puolta tuulen suunnan mukaan, eli paino aina tuulen puolella.

https://www.youtube.com/watch?v=bAXA0mIXGmU .

Unfucking real.

https://www.youtube.com/watch?v=W7Vo0WYEwrw

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

jussipussi
Seuraa 
Viestejä37937
Liittynyt6.12.2009

NytRiitti kirjoitti:
tähän purje joustavasta aurinkopanelikankaasta!
Lähitulevaisuudessa saattaa siintää tällainekin.

"...Another key benefit: structural batteries

One final thing we haven't yet touched on is the outstanding mechanical properties of the carbon ultra-capacitor. It's lightweight and super-strong, opening up the opportunity to build ultra-capacitors into the very structure of an item in ways lithium simply can't be used.

"We had a project with Airbus where we tested our technology to see how it would act from a mechanical point of view and for storage," says Boulanger. "We can integrate a battery into any carbon fiber structure."

"The mechanical property of our electrode is very, very strong, adds Grape. "It can be used to enforce the mechanical structure of a composite. You can integrate the battery into the shell of a car. The chassis, the doors, the roof, wherever you like."

Indeed, the idea of a vehicle with no discrete battery unit to speak of is very much possible."

https://newatlas.com/nawa-technologies-carbon-ultra-capacitor/54972/ .

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9503
Liittynyt13.3.2017

Jakob kirjoitti:
Noita kantosiivellisiä purjeveneitä kutsutaan nimellä "foil" (myös po. kantosiiven nimitys).

Americas Cup-veneissä neljä-viisi miestä tuottaa koko ajan hydraylipainetta polkupyörän näköisillä vehkeillä. Paineella pyöritetään ohjaustehostinta sekä purjeiden ja foilien hallintaa. Katamaraanin molemmissa ponttooneissa on fillarit ja miehistö vaihtaa puolta tuulen suunnan mukaan, eli paino aina tuulen puolella.

https://www.youtube.com/watch?v=bAXA0mIXGmU

Mä laskin päässä että olisi mahdollista tehdä lentokone jossa 10 polkijaa ja aurinko energia maksimoituna pyöräilijät voivat hetkellisesti tuottaa 1/3 auringon energiasta lisäenergiaksi ( pitkällä matkalla optimaalisissa aurinko olosuhteissssa noin 1/10 ).

Ehdotin tällaista urheilumuotoa jo 10 vuotta sitten.

Tämä toisi ilmailun hyvin lähelle purjehdusta.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

laiskimus
Seuraa 
Viestejä1084
Liittynyt6.4.2014

jussipussi kirjoitti:
NytRiitti kirjoitti:
tähän purje joustavasta aurinkopanelikankaasta!
Lähitulevaisuudessa saattaa siintää tällainekin.

"...Another key benefit: structural batteries

One final thing we haven't yet touched on is the outstanding mechanical properties of the carbon ultra-capacitor. It's lightweight and super-strong, opening up the opportunity to build ultra-capacitors into the very structure of an item in ways lithium simply can't be used.

"We had a project with Airbus where we tested our technology to see how it would act from a mechanical point of view and for storage," says Boulanger. "We can integrate a battery into any carbon fiber structure."

"The mechanical property of our electrode is very, very strong, adds Grape. "It can be used to enforce the mechanical structure of a composite. You can integrate the battery into the shell of a car. The chassis, the doors, the roof, wherever you like."

Indeed, the idea of a vehicle with no discrete battery unit to speak of is very much possible."

https://newatlas.com/nawa-technologies-carbon-ultra-capacitor/54972/ .

Ladattavissa oleva akku (battery), kondensaattori (capacitor) sekä paristo tarkoittavat kaikki eri asioita. Tätä linkkaamasi ja lainaamasi artikkelin kirjoittaja ei valitettavasti ymmärrä, vaan sotkee ne keskenään jatkuvasti.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä9503
Liittynyt13.3.2017

laiskimus kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=QP_9rFbvY_Q

Lentää vedessä.

Turhan hidas. https://www.youtube.com/watch?v=R4ogWm0-dzQ on paljon nopeampi kunhan pysyttelee poissa aallokosta. Vedessä olevat siivet kiskoo tätä venettä alas ja sivulle, eikä ylös ja sivulle kuten sinun linkkaamassasi, mikä mahdollistaa paljon suuremmat nopeudet.

Tolla voi  ajaa vain yhteen suuntaan. 125 km/t.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat