Kommentit (18)

Jakob
Seuraa 
Viestejä2172

Noita kantosiivellisiä purjeveneitä kutsutaan nimellä "foil" (myös po. kantosiiven nimitys).

Americas Cup-veneissä neljä-viisi miestä tuottaa koko ajan hydraylipainetta polkupyörän näköisillä vehkeillä. Paineella pyöritetään ohjaustehostinta sekä purjeiden ja foilien hallintaa. Katamaraanin molemmissa ponttooneissa on fillarit ja miehistö vaihtaa puolta tuulen suunnan mukaan, eli paino aina tuulen puolella.

https://www.youtube.com/watch?v=bAXA0mIXGmU

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jakob kirjoitti:
Noita kantosiivellisiä purjeveneitä kutsutaan nimellä "foil" (myös po. kantosiiven nimitys).

Americas Cup-veneissä neljä-viisi miestä tuottaa koko ajan hydraylipainetta polkupyörän näköisillä vehkeillä. Paineella pyöritetään ohjaustehostinta sekä purjeiden ja foilien hallintaa. Katamaraanin molemmissa ponttooneissa on fillarit ja miehistö vaihtaa puolta tuulen suunnan mukaan, eli paino aina tuulen puolella.

https://www.youtube.com/watch?v=bAXA0mIXGmU .

Unfucking real.

https://www.youtube.com/watch?v=W7Vo0WYEwrw

jussipussi
Seuraa 
Viestejä59713

NytRiitti kirjoitti:
tähän purje joustavasta aurinkopanelikankaasta!
Lähitulevaisuudessa saattaa siintää tällainekin.

"...Another key benefit: structural batteries

One final thing we haven't yet touched on is the outstanding mechanical properties of the carbon ultra-capacitor. It's lightweight and super-strong, opening up the opportunity to build ultra-capacitors into the very structure of an item in ways lithium simply can't be used.

"We had a project with Airbus where we tested our technology to see how it would act from a mechanical point of view and for storage," says Boulanger. "We can integrate a battery into any carbon fiber structure."

"The mechanical property of our electrode is very, very strong, adds Grape. "It can be used to enforce the mechanical structure of a composite. You can integrate the battery into the shell of a car. The chassis, the doors, the roof, wherever you like."

Indeed, the idea of a vehicle with no discrete battery unit to speak of is very much possible."

https://newatlas.com/nawa-technologies-carbon-ultra-capacitor/54972/ .

Vierailija

Jakob kirjoitti:
Noita kantosiivellisiä purjeveneitä kutsutaan nimellä "foil" (myös po. kantosiiven nimitys).

Americas Cup-veneissä neljä-viisi miestä tuottaa koko ajan hydraylipainetta polkupyörän näköisillä vehkeillä. Paineella pyöritetään ohjaustehostinta sekä purjeiden ja foilien hallintaa. Katamaraanin molemmissa ponttooneissa on fillarit ja miehistö vaihtaa puolta tuulen suunnan mukaan, eli paino aina tuulen puolella.

https://www.youtube.com/watch?v=bAXA0mIXGmU

Mä laskin päässä että olisi mahdollista tehdä lentokone jossa 10 polkijaa ja aurinko energia maksimoituna pyöräilijät voivat hetkellisesti tuottaa 1/3 auringon energiasta lisäenergiaksi ( pitkällä matkalla optimaalisissa aurinko olosuhteissssa noin 1/10 ).

Ehdotin tällaista urheilumuotoa jo 10 vuotta sitten.

Tämä toisi ilmailun hyvin lähelle purjehdusta.

laiskimus
Seuraa 
Viestejä1953

jussipussi kirjoitti:
NytRiitti kirjoitti:
tähän purje joustavasta aurinkopanelikankaasta!
Lähitulevaisuudessa saattaa siintää tällainekin.

"...Another key benefit: structural batteries

One final thing we haven't yet touched on is the outstanding mechanical properties of the carbon ultra-capacitor. It's lightweight and super-strong, opening up the opportunity to build ultra-capacitors into the very structure of an item in ways lithium simply can't be used.

"We had a project with Airbus where we tested our technology to see how it would act from a mechanical point of view and for storage," says Boulanger. "We can integrate a battery into any carbon fiber structure."

"The mechanical property of our electrode is very, very strong, adds Grape. "It can be used to enforce the mechanical structure of a composite. You can integrate the battery into the shell of a car. The chassis, the doors, the roof, wherever you like."

Indeed, the idea of a vehicle with no discrete battery unit to speak of is very much possible."

https://newatlas.com/nawa-technologies-carbon-ultra-capacitor/54972/ .

Ladattavissa oleva akku (battery), kondensaattori (capacitor) sekä paristo tarkoittavat kaikki eri asioita. Tätä linkkaamasi ja lainaamasi artikkelin kirjoittaja ei valitettavasti ymmärrä, vaan sotkee ne keskenään jatkuvasti.

Vierailija

laiskimus kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:

Turhan hidas. https://www.youtube.com/watch?v=R4ogWm0-dzQ on paljon nopeampi kunhan pysyttelee poissa aallokosta. Vedessä olevat siivet kiskoo tätä venettä alas ja sivulle, eikä ylös ja sivulle kuten sinun linkkaamassasi, mikä mahdollistaa paljon suuremmat nopeudet.

Tolla voi  ajaa vain yhteen suuntaan. 125 km/t.

Simplex
Seuraa 
Viestejä3224

Major_Breakthrough kirjoitti:
Ennustan, että ikinä ei purjehtimalla aliteta 20 päivää maapallon ympäripurjehduksessa.

Kuinka paljon yli 20 päivää menee jos ei alle kerta päästä?

Vierailija

Simplex kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Ennustan, että ikinä ei purjehtimalla aliteta 20 päivää maapallon ympäripurjehduksessa.

Kuinka paljon yli 20 päivää menee jos ei alle kerta päästä?

Nykyinen ennätys putosi heti kerralla 49stä 42een päivään...se oli trimaraani jossa ei ollut tuota foilia.

Valtavan suuri foili zydeemi saattaisi teoriassa alittaa 20 päivää. Veikkaan että 10-15 vuoden sisään joku ajaa sen 26 päivään.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat