Koeviikko

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Koeviikot taitaa osua lähes joka lukiossa samoille viikoille.

Täällä on varmaan muitakin typeriä lukiolaisia, jotka jättää lukemisen vähän viime hetkeen. Olettaisin täällä olevan useitakin lukiolaisia..?

Tälläkin hetkellä mä teen kaikkea muuta ku luen kokeesee. Mulla on viel reilu sata sivuu lukematta, mut kokeen alkuu on onneks viel mooooonta tuntia.

Kommentit (11)

Vierailija

Mulla ei oo viel koeviikko, mut kovasti ollaan hengessä mukana. Pitäs nimittäin tehdä kaks ruotsin kirjotelmaa, joka sinänsä on n. puolen tunnin homma, mutta jostain syystä tekemistä tuntuu löytyvän vaikka lampaat söis. Koko yö aikaa ni kyllä ne tulee viel tehtyy. Nappejaki löytyy melkein täys purkki, ettei pääse nukahtamaan

Vierailija

Joo, ilman nappei ei kyl selviäis näist koeviikoist. Meiän mutsi oli kyl valitettavasti käyny syömäs mun nappipurkin (siis se oli takavarikoinu mun kofeiininapit ). Mut onneks mul on aina kouluu varten repussa nappeja pahan päivän varalle. Niit on kyl vaa parikymmentä, mut selviän niillä tän yön ja käyn huomen ostaas lisää.

Vierailija

Otan osaa.

Toihan on jo peräti epäinhimillistä! Kyl teki katalan tempun ku söi sun napit. Eihän koeviikosta voi oikeesti selvitä kunnialla ilman kofeiinipurkkia! Ku illal vetää muutaman napin päähän ni on harvinaisen hyvä lukea. Vähän fruktoosia vielä lisukkeeksi ni kulkee ajatuski. Nappien korvikkeenahan voi aina vetää ihan kahvia, mutta ite en tykkää ravata kahta tuntia vessassa sen jälkeen.

Ihmiset vaa tekee asioista nii vaikeita ku ihmettelee ettei aikataulu anna myöten ja kokeeseen pitäis lukea. Yöllä on oikeesti paras lukea, koska sillon on vähemmän ylimääräsiä häiriötekijöitä (varsiinki jos ymmärtää sammuttaa läppärin lukemisen ajaksi). Jos koe alkaa 9:00 ja on vaikka bussilla nii et pitää "herätä" kaheksalta, ehtii hyvin lukea 8 tunnissa kirjan läpi vaikka alottaa vasta 00:00.

Vierailija

Aivan. No siis tosiaan, mullahan on toi OKYL-tekniikka käytössä, eli kurssi opiskellaan vikana yönä. Tunnit voi käyttää hyödyllisesti vaikka Raamattua lukien ja ne opettajat, jotka puuttuu mun tuntityöskentelyyn, saa opettaa ilman mua; tentin ne kurssit. Mut tosiaan on vähän ongelmallista, ellei jopa läyleähköä, yrittää pysyä hengissä pari viikkoa ilman nappeja.

Voisin kyl tosiaa käydä hakees tuolt appelsiinimehua ja pari mannea, et aivot saa polttoainetta. Aivot vissii tahtoo kumminki 25% energiastaan puhtaasti glykogeenina ja se pitää sitte polttaa lihaksistosta, jos sitä ei oo saatavilla ja se on hidasta ja energianhukkaa muutenki. Ja joku vielä kehtaa valittaa siitä, että hukkaan energiaa kauheesti pitämällä läppäriä päällä öisin. Ja muutenki urheiluhan on mitä järjettömintä energianhukkaamista; siinä menee kaiken pahan lisäks hyvät läskit hukkaan!

Vierailija

Koeviikothan ovat lomia lukuunottamatta rennoimpia viikkoja. Tällä kertaa pitää lukea fysiikkaa ehkä vähän enemmän kuin ennen, mutta ei silti liikaa. Yleensä kokeissa kestää <2h. Minulla ei ole koskaan mennyt 4 tuntia. Ei ole mitään läksyjä (joita en muutenkaan tee kovinkaan paljoa). Kaiken lisäksi on yleensä vielä 1 tai 2 vapaapäivää. Jos joku luulee, että asenteeni on väärä, niin keskiarvoni on 8 ja 9 välissä eli ei liian huono.

Vierailija

Sata sivua lukematta? Mitä sitä on tehty sitten niiden kurssien aikana jos silloin ei asioita opeteltu? Vai pitääkö lukiossa nykyään lukea opetuksen ulkopuolelta kauheasti?

En minä ainakaan ikinä lukenut kokeisiin, sillä mentiin mitä oli opittu. Pidän sitä realistisempanakin arviona omasta osaamisesta, tuollainen viimeisenä päivänä päntätty asia kuitenkin unohtuu taas pian.

Mutta kukin tyylillään, kaikille ehkä asiat eivät jää päähän niin hyvin tai sitten pitää saada se kauhean hyvä numero. Minun ei tarvinnut ja oli paljon mukavampaa koulunkäynti.

Nimim. 300 tuntia poissaoloja 3. luokalla.

Vierailija

Njaah. No ittelläni ka yli ysin. Tänään tais tulla lähemmäs kymppi psykasta, jos nyt ei tullu ymmärrettyä jotain kysymystä aivan kädelleen. Eli toi "Oppikirja yössä läpi" -tekniikka toimii vallan loistavasti. Mutta siis yläasteella ainakin sain kuuntelemalla 9,6 keskiarvon, mut lukiossa mm. masassa (pitkä masa, of course) tai jossain muussa yhtä saatanallisessa aineessa se ei toimi enää, joten oon lopettanu kuuntelemisen kokonaan. Ens' vuoden alussa ois kyl tarkotus tenttiä joka aine, ku vuorokaudessa ehtii tenttimään kurssin oikein mukavasti, nii jäis sitte aikaa lomailla aina pari kuukautta. Onhan sitä Ramia kivempi lukea kotona ku tunneilla...

Vierailija

Itseni ei onneksi tarvitse kärsiä matikan, fysiikan ym. vaikeudesta, ne kun menevät kuin vettä vaan. Silti keskiarvo kasin pintaan johtuen lähinnä motivaatio ongelmista(erityisesti ruotsin kohdalla) ja siitä, etten ole kovin hyvä kirjoittelemaan esseitä. Eipä silti, minulle riittää tuo 8 oikein hyvin, kunhan YO-kirjoituksista sitten aikanaan tulee vähintään E fysiikasta ja L matikasta, niin pääsen joko TKK:hon tai Helsingin yliopistoon opiskelemaan. Ja tuo L on pakko saada koska 1) matikka on niin helppoa, että E olisi pettymys ja 2) koska isoveljeni sai aikoinaan lyhyestä matikasta E:n, niin siitä pitää pistää paremmaksi.

Uusimmat

Suosituimmat