Unessa unen näkeminen ja sen tiedostaminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli seuraava asia on varmaan kaikille tuttu, kun nukkuu joskus tuntuu, että se on totisinta totta ja joskus taas tietää nukkuvansa ja pystyy herättämään halutessaan itsensä. Minä näen kumpiakin unia usein.

Viime yönä näin todella eriskummalisen unen. Se tuntui täysin todelta, siinä unessa nukahdin ja ajattelin, että tämän on pakko olla unta ja sain itseni hereillä siihen tavallaan "ensimmäisen asteen" uneen.(heräsin vieläpä sängystä) Se jatkui taas todella todentuntuisesti kunnes heräsin kokonaan. Oli kyllä melkoisen erikoinen olo monta tuntia. Onko muille sattunut vastaavaa? Sikäli jos sain asian kerrottua niin, että sen ymmärsi.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Joskus myös pystyy jotenkin jatkamaan samaa unta, vaikka hetkeksi herää välissä(Ehkä ei ole ollut täysin tajuissaan, mutta on kyennyt vilkaisemaan kelloa tms).

Viime yönä näin hieman ahdistavaa, mutta jälkikäteen ajatellen koomista unta, osa siitä on jo unohtunut, mutta pääpiirteet muistan. Olin jotenkin saanut selville, että suuri autonvalmistaja oli tehnyt laittomia tonttikauppoja ja harrastanut lahjontaa yms. ja mukana oli ollut niin suuren kaliiberin poliitikkoja, että asian paljastaminen olisi järkyttänyt yhteiskuntarauhaa. Niimpä Suojelupoliisi oli perässäni Tein unessa laskelmia, joiden perusteella minun oli viritettävä moposkootteri kulkemaan yli 100 km/h, jotta pääsisin pakoon. Heräsin siihen, että en saanut männänrenkaita millään paikoilleen ja herätyskello soi.

Sitä miksi juuri moposkootterilla piti paeta on pahusvieköön unohtunut.

Muutaman minuutin olin todella ahdistunut Aamukahvi auttoi siihen kyllä sitten.

Vierailija

tuttu tunne joskus kun on ollut univaikeuksia, olen nähnyt myös unta siitä etten saa unta ja herännyt kiukkuisena unessa näkemääni uneen.

Vierailija

Monesti olen myös nähnyt unta, jossa olen tuhannen päissäni, vaikka todellisuudessa olen selvinpäin. "Unenohjaus" on myös joskus onnistunut, aika hauskaa se.

Vierailija

Unet ovat kyllä merkillisiä ja näen niitä paljon. Monesti unet ovat Espi000:n kirjoittaman kaltaisia, lähes elokuvamaisia pitkiä kokonaisuuksia.

Pitäisi kirjoittaa joskus rainan käsikirjoitus aamulla paperille ja lähettää hollywoodiin

Vierailija

Hauska uni oli myös se, kun Jumala Pyyteli minulta anteeksi unessa ja intti ettei ole niin kusipää jätkä kuin mitä ne vanhassa testamentissä väittävät.

Tarjosi vielä Budweiseria!!! Mukava heppu

Juuri nämä pitkät elokuvamaiset unet(miten pitkä se itse univaihe on, ei voi itse tietää) ovat hauskimpia, joskus oikein keljuttaa, että pitikin mennä heräämällä pilaamaan kelpo uni.

Nämä Ville1Suuri I:n mainitsemat unessa unen näkemiset ovat usein herätessä ahdistavia, hetken on epätietoinen siitä mikä oli totta ja mikä unta.

Niin ja korpeaa sekin aamulla, kun niitä unessa voitettuja stereoita tai supertietokoneita ei löydykään hyllystä.

Vierailija

Edit: aikamuotoja muunneltu sopivammiksi, typoja siistitty, linkki lisätty sekä tehty pieniä lisäyksiä tekstiin (ks. erityisesti kolmannen ja neljännen kappaleen alleviivatut kohdat ).

Tietoisimmat uneni näin sairaalassa jokunen vuosi sitten erittäin vahvassa kipulääkityksessä (opiaattijohdannaista ja muuta shittiä). (HUOM! En missään tapauksessa suosittele moista metodia!) Sitä kun kokee kovia kipuja niin alkaa "pienessä" pöhnässä toivomaan mitä tahansa ulospääsyä. Niinpä ollessani vielä eräänlaisessa "valvetilassa" laskin toivoni siihen, että avaruusolentoja olisi oikeasti olemassa ja pääsisin heidän myötävaikutuksellaan pois sairaalasta, missä en juurikaan viihtynyt. Nukahdin.

Kuinka ollakaan näin unta -- ja hyvin todentuntuista -- että olin sisällä ufossa. Ufon henkilökunta oli sitä perinteistä harmaata ja kolmiopäistä tyyppiä. Kommunikoimme keskenämme tietysti telepaattisesti.

Aluksi minulle suoritettiin lääkärintarkastus: makasin selälläni punaisen säteen skannatessa minut läpikotaisin. Siinä vaiheessa rupesi pelottamaan niin että tärisin. Humanoidi huomaa tämän, kaartuu ylleni ja syöttää päähäni ajatuksen: sinulla ei ole mitään hätää. Muistan edelleen elävästi, miten "lekurin" kasvot tulivat hyvin lähelle omiani ja miten valo heijastui hänen suurien mustien silmiensä pinnasta. Lekurin sanaton viesti rauhoittaa minut ja lääkärintarkastus suoritetaan muitta mutkitta loppuun.

Humanoidit kierrättävät minua ympäri universumia ja ihastelemme planeettoja ja tähtisumuja ynnä muuta sellaista. Kauheasti se kaikenlaista selitti, mutta yksityiskohdat tuosta selostuksesta jäivät tai ovat jääneet hämärän peittoon. Kivaa oli joka tapauksessa! Jälkikäteen kun yritän palauttaa mieleeni maailmankiertueen aikana käytyä keskustelua olen muistavinani avaruusheebon viitanneen jotakin siihen suuntaan, että tämä puhe tullaan pyyhkimään pois mielestäni, koska en kestäisi sen tiedostamista omassa elämässäni.

Seuraavaksi oliot opettivat minulle kieliä. Opetus tapahtui vanhan, vuosisadan alusta peräisin olevan "kansakoulupulpetin" ääressä, jollainen löytyi vanhempieni autotallista. Valitettavasti vanhemmillani ei ole enää tuota pulpettia -- mystinen katoaminen ei kuitenkaan ole kyseessä.

Kieliopintojen päätteeksi menimme isoon huoneeseen, joka toimi hautomona, ihmishautomona. Näin riveittäin ihmisklooneja lasiputkissa. Halusin ilmeisesti tietää, oliko minusta tehty klooneja. Tämän seurauksena harmaan alienin harmaa käppyräsormi (sellainen suomalaiskansallisen käppyräsormen kaltainen väriä lukuun ottamatta) alkaa naputtaa perinteistä paperikarttaa, johon on kuvattuna planeettoja. Naputus kohdistui kartan laitamilla olevaan ruskeaan planeettaan. Samalla naputtaja viestitti minulle me käymme sotaa tuolla, sinusta tehdään sotilaita. Hänen "puhuessaan" näin mielessäni kuvan itseni kuvajaisista, joita oli paljon, marssimassa aavikolla.

Seuraavaksi tapaan aluksella asuvan perheeni: kaksi vaimoa (joista toisella on punaiset hiukset, toisen hiusväristä en osaa sanoa) ja neljä lasta, siis kaksi lasta per vaimo. Heidän epätavallinen ulkonäkönsä hämmentää minua, vaikken pelkääkään. Niin kutsutun perheeni jäsenillä virtasi suonissaan myös alien-verta.

Sitten jalkoihini asennetaan kultaiset, metalliset, eli kudoksettomat, äärimmäisen "lihaksikkaiksi" muotoillut eksoskeletaaliset tuet. Tukien kiinnittyessä jalkoihini kuuluu voimakasta sihinää, mikä johtuu tukien synnyttämän sisäisen ylijäämäpaineen purkautumisesta ulospäin. Himmailen koivillani ympäri alusta siihen tutustuen...

THE END

Vierailija

Pystyn itsekin monesti kun herään, jatkamaan samaa unen näkemistä kun nukahdan uudelleen. Unimaailma on muutenkin aika kiehtova asia. Varsinkin juuri se, että välillä on tullut unissaan tehtyä rikoksiakin ja toivottua, että olisipa unta, mutta ei,on tullut kaikenmoista tehtyä unessa, testatakseen, että olisipa unta vaan totta on ollut, kunnes herää. Toinen yhtä erikoinen seikka on se, että näkee unta ja häärää mitä vaan, kun tietää, että voi herättää itsensä koska vaan. Outoa, outoa.

Yksi hyvä kysymys on, että mistä tietää, että näkee unta jos se tuntuu todelta? Ei mistään. Sitten vasta kun herää. Eli voisi ajatella koko tämän elämän olevan jotain illuusiota. Varsinkin kun ottaa huomioon, miten helppo ihmisen aisteja on hämätä ja luonnetta muuttaa viinalla tms. Eli ei ihminen kyllä hereillä ollessakaan "todellisuutta" aisti.

Vierailija
Ville1SuuriI

Yksi hyvä kysymys on, että mistä tietää, että näkee unta jos se tuntuu todelta? Ei mistään. Sitten vasta kun herää. Eli voisi ajatella koko tämän elämän olevan jotain illuusiota. Varsinkin kun ottaa huomioon, miten helppo ihmisen aisteja on hämätä ja luonnetta muuttaa viinalla tms. Eli ei ihminen kyllä hereillä ollessakaan "todellisuutta" aisti.

Unfortunetly no one can be told what the Matrix is...

Vierailija

" Lennä ja paneks...eiku UNEKSI" :wink

Kerran "BUSHMAN" käyskeli unessa ryysytarhassa.

Ja eikös ollut herättyä RYYSY kädessä.

SO WHAT ???

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Espi000

Juuri nämä pitkät elokuvamaiset unet(miten pitkä se itse univaihe on, ei voi itse tietää) ovat hauskimpia, joskus oikein keljuttaa, että pitikin mennä heräämällä pilaamaan kelpo uni.

Itse taidan olla sen verran hitaamin heräävää lajia, että voin vaikka käydä aukaisemassa oven mormooneille, heittää ne ulos ja mennä jatkamaan samaa unta hetken häiriöstä huolimatta.

Tämä tosin onnistuu vain tietoisesti "tuudittautumalla" edellisen unen tapahtumiin, josta jatko seuraakin sitten automaagisesti. Jos taas jatkaa heräämistä, niin harvoin edes muistaa mitä unta näki.

Vierailija

Olen nähnyt valveunia säännöllisesti, vaikka harvakseltaan, parikymmentä vuotta. Siis unia joissa tajunta herää täysin. Ei ole kovin miellyttävää tajuta ollessaan kaupan kassalla, että tämä ei ole totta vaan unta. Ensimmäiset olivat aika ahdistavia, kunnes opin että unesta herää kun menee unessa nukkumaan.

Nykyisin niihin osaa suhtautua. Muistutan, että koko tietoisuus ja muisti on hereillä. Siis tietää kokeneensa saman ennenkin. Viimeisessä sellaisessa pari vuotta sitten olin kalassa sukuni talon mailla ja menin sitten taloon ja siellä isoisäni tuli moittimaan minua jostakin. Vastasin ystävällisesti, että kuule, sinä olet kuollut ja tämä on minun uneni, joten minulla on oikeus tehdä mitä haluan. Hän vaikutti hämmentyneen ahdistuneelta kun väitin hänen olevan kuollut. Minulle jäi hieman paha mieli kun tuotin pahaa mieltä suuresti arvostamalleni isänisälleni.

Noille on ominaista, että ne muistaa samoin kuin normaalit päivän tapahtumat. En usko yliluonnolliseen, mutta minulle jäi tosiaan tunne, että tapasin isoisäni, jota en ole nähnyt yli 20 vuoteen. Se on tietoisuutemme tuottama kummajainen. Joku toinen olisi voinut kokea tuon yliluonnollisena ilmiönä ja kosketuksena tuonpuoleiseen.

Vierailija

No NYT minä alan teitä, kundit,
ymmärtämään paremmin. Ehkä pikku-
lintu nokkaisi lapsena

"BUSHMAN" nukkuu yöt ja valvoo
päivät, eikä kummittele siinä välillä

Apropoo... asiaan liittymättä, on "BUSHMAN"
kyllä vahvan "De-Ja-Vun" kokenut.
Tapahtui pitkän lennon jälkeen Los Angele-
sissa. Hyvin hämmentävä "clairvoyance"
ilmiö. Uni unessa, mutta kahden unikerroksen
jälkeen olikin totta ! Onneksi autossa oli