Kommentit (14)

JPI
Seuraa 
Viestejä26193
Liittynyt5.12.2012

”Emme väitä, että kaikki pelaaminen on patologista”, Saxena korostaa. Hänen mukaansa ongelmapelaaminen koskettaa hyvin pientä osaa pelaajista. Yhden arvion mukaan pelaaminen voi muodostua ongelmaksi noin 8–12 prosentille ihmisistä."

Hyvin pientä.osaa tosiaan koskettaa, eihän 8-12% miljardista pelaajasta ole kuin noin vaivaiset 20 kertaa Suomen populazione.
😯😂

3³+4³+5³=6³

Käyttäjä8217
Seuraa 
Viestejä2
Liittynyt29.5.2018

Totta kai. Tutkittuahan sekin on, että tietyissä rajoissa pelaaminen parantaa keskittymiskykyä ja refleksejä. Ystäväni teki pelaamisesta ammattinsa, josta tienaa hyvin, ja rakastaa sitä mitä tekee. Itse koen, että olen myös itse kehittynyt ihmisenä tästä syystä.

-M, 25v

ID10T
Seuraa 
Viestejä2611
Liittynyt3.10.2007

Käyttäjä8217 kirjoitti:
Totta kai. Tutkittuahan sekin on, että tietyissä rajoissa pelaaminen parantaa keskittymiskykyä ja refleksejä. Ystäväni teki pelaamisesta ammattinsa, josta tienaa hyvin, ja rakastaa sitä mitä tekee. Itse koen, että olen myös itse kehittynyt ihmisenä tästä syystä.

-M, 25v

Olet siis kehittynyt ihmisenä, koska ystävästäsi tuli peliammattilainen? Vai siksikö, koska harrastat itsekin pelaamista?

Saivartelu sikseen... Kyllä pelaaminen tietyssä määrin voi parantaa keskittymis- ja ongelmanratkaisukykyä. Pelaan itse joskus räiskintäpelejä, ja kieltämättä ne myös rentouttavat.

Keijona
Seuraa 
Viestejä10099
Liittynyt13.3.2015

Ilo on egon käsitys onnesta. Voittonilo tai vahingonilo, siis pyrkyröinnillä saavutettu jaksamisen voima on illuusio, itsetunto ei voi perustua siihen mitä yksilö on suhteessa muihin, vaan itsetuntemukseen.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Toope
Seuraa 
Viestejä24658
Liittynyt23.7.2006

Työkaverini yrittää keksiä pojalleen, n 20v. opiskelupaikkaa jostain pelifirmasta tms. Ei oikein muuta keksitä...

Toki ammattimainen peliohjelmointi/yrittäjyys on hyvä ala tulevaisuudessa, mutta silti... 14 tuntia vuorokaudessa tuota hommaa...? Kaveri varmaan rakentaa yhteiskuntaa tulevaisuudessa...

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

mdmx
Seuraa 
Viestejä5510
Liittynyt23.11.2009

Major_Breakthrough kirjoitti:
Kuka pelaa ja mitä ?

Kyl mä vieläkin pyrin pelaan aina kun on aikaa ja huvittaa, mut harvemmin niin ettei olis aikaa ja siitä tulis ongelma.

Pahimpia ajankäytöllisesti on ollu noi vuoropohjaiset 4X pelit, Civ3, Civ4, Civ5. Niitä voi pelata vaikka torkkus vuorojen välissä kun ei oo mitään kiirettä. Ja mitä väsyneempi on sitä pidempiä vuoroja. XCOM2 on kans kova.

Sit toinen mihin menny reilusti aikaa on online multiplayer, kun pärjääminen vaatii panosta. AQ2:sta toi kunnolla lähti, siinä tuli myös jonkunverran menestystä. Sit Warcraft 3 ladderia, ja online autosimuja LFS, iRacing, nyt viimesimpänä Dirt Rally online rallycross ja COH2.

Sit lokaalina moninpelinä aina uusin EA NHL, Worms, Mario Karttia, Sonic racing, Overcoocked, yms. 

Nykyään ei kyl voi laskea enää tunteja päivässä vaan monenako päivänä viikossa ylipäätään tulee pelattua ollenkaan. Tai joskus pahimmillaan montako viikkoa on pelaamatta mitään, ei sekään hyvä ole, kyl pelaamisella on selkee rooli mun elämässä ja veikkaan et vanhankodissakin joku konsoli pitää olla.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä10364
Liittynyt20.1.2013

Kaivelin kerran, vahingossa tosin, pallejani julkisella paikalla juuri sen verran liian kauan että muija reagoi siihen kehoittamalla lopettamaan taskubiljardin peluun, jolloin totesin että en pelaa biljardia, vaan taskupokeria, johon muija että höh, mitä ihmeen taskupokeria, johon minä että no arvaa mikä mul on nyt kourassa, ässä hai, jätkäpari vai täyskäsi, jolloin muija siihen että jaa, taidat olla melko addiktoitunut tohon peliin, jolloin jäin sanattomaksi...

😎

Vierailija

ID10T kirjoitti:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-5867183/Boy-addicted-gaming-just...

10-vuotiaalle brittipojalle piti tehdä vatsaleikkaus, koska hän saattoi pelata jopa 8 tuntia kerrallaan käymättä välillä WC:ssä.

Olen ollut pidempäänkin käymättä WC:ssä. 8 tuntia ei sinänsä vielä merkitse mitään, kaikki riippuu siitä paljonko juo nestettä. Tässä annettiin ymmärtää kuin 8 tuntia käymättä WC:ssä olisi jotenkin erikoista. 

ID10T
Seuraa 
Viestejä2611
Liittynyt3.10.2007

Himuli kirjoitti:
ID10T kirjoitti:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-5867183/Boy-addicted-gaming-just...

10-vuotiaalle brittipojalle piti tehdä vatsaleikkaus, koska hän saattoi pelata jopa 8 tuntia kerrallaan käymättä välillä WC:ssä.

Olen ollut pidempäänkin käymättä WC:ssä. 8 tuntia ei sinänsä vielä merkitse mitään, kaikki riippuu siitä paljonko juo nestettä. Tässä annettiin ymmärtää kuin 8 tuntia käymättä WC:ssä olisi jotenkin erikoista. 

Ei se erikoista olekaan, mutta riippuu tietysti myös siitä, mitä syö/juo ja minkälaiset sisuskalut on saanut syntyessään.

Pointti taisi olla se, että tuo poika on luultavasti ollut tietoinen vessakäynnin tarpeellisuudesta, mutta on asettanut pelaamisen etusijalle fyysisten tarpeiden sijaan. Luultavasti on myös tuntenut tuskaakin. Ihminen on valmis outoihinkin asioihin addiktioidensa takia.

TiedeLasse79
Seuraa 
Viestejä37
Liittynyt24.7.2018

Ehkä samaa mieltä, koska itse pelasin tosi paljon Angry birdsiä ja Clash of Clansi aina kun oli aikaa, ja itselle tuli fiilis että olenpas koukussa. Mutta en kyllä tiedä että oliko se minulla ihan tauti. Nyt en enää pelaa niin paljoa niin ehkä olenkin sittenki terve! :)

Elämä on laiffii!
- Matti Nykänen

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat