Seuraa 
Viestejä3375

http://sinenmaa.puheenvuoro.uusisuomi.fi/110740-higgsinen-tiede-kohtaa-u...
Onko nää Katin jutut niin loppuun kaluttuja täällä palstalla, ettei kukaan niele siimaa ja koukkua?

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Neutroni
Seuraa 
Viestejä31323

NytRiitti kirjoitti:
Onko nää Katin jutut niin loppuun kaluttuja täällä palstalla, ettei kukaan niele siimaa ja koukkua?

Kyllä niitä aikanaan jauhettiin, mutta Kati ja se toinen urantiaintoilija lähtivät vuosikausia sitten ja sen jälkeen on ollut rauhallista sillä rintamalla. No, täytyy sanoa että eivät kiviauringot ja välihengittäjät sen kahelimpia juttuja olleet kuin kuusalaliitot tai puiset potkurikäyttöiset avaruusalukset, mutta ei nyt aleta lietsoa niitä tänne uudelleen.

salai
Seuraa 
Viestejä7777

NytRiitti kirjoitti:

Eipä näytä löytyvän Suomesta kiihkourantialaisia edelleenkään juuri muita kuin HSTa ja Kati.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

JPI
Seuraa 
Viestejä27207

Olisi oikeastaan sangen hupaisaa inttää vaikkapa pannarimaasta pitkästä aikaa kun kukaan ei (onneksi kyllä) enää vänkää "todellisista" hitausvoimista kuin muutamassa viestissä silloin tällöin.

Tai no....hmmm. 😯

3³+4³+5³=6³

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3375

Selailin aikani kuliksi tuota linkkiä (kelläpä sitä juhannuksena olisi muuta tekemistä?)

"...

Mielestäni seuraava muotoilu tavoittaa sen, mitä Laurikainen yritti sanoa:

Tieteen rationaaliset peitelait ovat tilastollisia.

Jos lait ovat tilastollisia, ne eivät tyhjentävästi selitä yksittäistapauksia.

Yksittäistapauksia on olemassa.

⟹ On jotakin, mitä tieteen rationaaliset peitelait eivät selitä tyhjentävästi.

Kaikki ilmiöt ovat perusteiltaan ymmärrettäviä.

⟹ On olemassa ymmärrettävyyden muoto, joka ei palaudu tieteen rationaalisiin peitelakeihin.

..."

ovat ymmärrettäviä on vastoin minun maailmankuvaani (uskoani).

Todellisuushan voi Monty Pythonin sanoin olla ihan otain muuta.

Kuinka ihminen evoluution tuotoksena voisi kuvitella tietävänsä mitä todellisuus aikuisten oikeasti on?

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

NytRiitti kirjoitti:
https://www.areiopagi.fi/2017/03/k-v-laurikainen-uskonnon-ja-tieteen-kes...

tulipa tässä sadetta pitäessa tämmönenkin aatos

-Laurikaiselle luonto todistaa Luojastaan

-Katille kaikki tiedemaailman uutiset vahvistaa uskoa Urantiaan

-Savorisella on vain yksi yksinkertainen periaate, joka ilmenee kaikissa uusissa tieteellisissä löydöissä

Mitä tästä opimme, emme mitään!

Ette te varmaan mitään opikaan, mutta minä en ollut aikaisemmin kuullut Katin urantiologisista ongelmista. Voihan tietysti olla niinkin että se, että kuulee jostain asiasta jotain, ei ole oppimista.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3375

Syystä eli kolmannesta olen profiloinut o.turusen nettikonkariksi, jolle Sinenmaan ja vaikkapa Arto Laurin aatokset ovat tuttuja,  Kuopion suuren ajattelijan  tuotokset eivät sentään liene ihan vieraita?

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

NytRiitti kirjoitti:
Syystä eli kolmannesta olen profiloinut o.turusen nettikonkariksi, jolle Sinenmaan ja vaikkapa Arto Laurin aatokset ovat tuttuja,  Kuopion suuren ajattelijan  tuotokset eivät sentään liene ihan vieraita?

Kyllä minä muistelen joskus sinenmaan juttuja lukeneeni täälläkin, mutta en ollut tuohon aikaan mikään pätevä urantiologisten ongelmien tunnistaja. Saattaa tietysti olla niinkin, että ne jäivät minulta huomaamatta HSTa:n tietopläjäyksiä ihmetellessä.

No joka tapauksessa minä en välitä pätkääkään siitä, millä nimimerkillä ihmiset kirjoittelevat. Minulla on niin huono nimimuisti että riittää kun yritän muistaa oman nimeni. Onneksi voin sen aina käydä tältä palstalta varmistamassa.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä6062

Minä olen niin vanha (kalkkis?) näillä palstoilla että muistan hyvin vänkäykset Katin ja HSTa:n kanssa. Katihan oli huippuvaihdissaan sellainen että fonttien koot eivät meinanneet riittää ja niitä maalailtiin punaseksi ja siniseksi ja vihreeksi jne. Ja huudettiin ja kiroiltiin suoraa huutoa niin paljon kuin tuuttiin mahtui. Silloin sai fontillisesti kirjoittaa miten tahtoi. Oli välillä poissa. Ilmeisesti paikattavana. Mutta sitten taas yhtäkkiä alkoi. Silloin alkuun tuli herran sanaa kera kiroilun, mutta kääntyi sitten jossain vaiheessa urantialaiseksi.

HSTa taasen laittoi kilometrikopsauksia suoraan kirjasta. Väitteet olivat sikälins älyttömiä, että niistä oli aivan hauskaa väännellä. Hänhän oli ollut aikoinaan ilmeisen pätevä radioastronomi, mutta oli jäpähtänyt ja hurahtanut siihen yhteen kirjaan. Aikansa yritettyä kestää meidän muiden vinoilua sai tarpeekseen ja siirtyi ”omiensa” pariin.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Ettei nyt menisi ihan pelkästään muiden herjaamiseksi niin olen minä itsekin joskus tällä keskustelupalstalla vängännyt. En nyt muista milloin ja minkä takia . Mutta vänkäämpä kuitenkin.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat