Seuraa 
Viestejä5

Löytyykö valmiina jotakin kohtuuvaivalla viritettävää suodatinta, jolla palstalta saisi pois näkyvistä viestejä avainsanojen tai edes nimimerkkien perusteella? Kun muutenkin turhaa informaatiota tunkee silmät ja suut täyteen niin haluaisin parantaa palstan hyödyllisyyttä ja viihdyttävyyttä omalta kannaltani siivoamalla ne viestit, jotka jo etukäteen tiedän epäkiinnostaviksi.

Plussana, jos suotimessa voi vielä valita keskusteluketjujen kohdalla niitäkin selektiivisesti pois näytöltä. Haluan siis luoda itselleni täällä kuplan, jonka suodinsäännöt ovat itse aseteltavissa.

Selaimeksi kelpaisi chromen tai firefoxin/mozillan variantit ja niihin löytyvät lisäosat. Jos joku on jo laatinut toimivan greasemonkey - filtteriskriptin palstaa varten niin kiinnostaisi kovasti.

Kommentit (9)

Nirso
Seuraa 
Viestejä5

ksuomala kirjoitti:
Tietsikasta virrat poijes  niin säästyy turhalta paskalta.

Olen tuota kokeillut pitkään. Nyt kiinnostaisi muu kuin kaikki tai ei mitään tyyppinen ratkaisu.

Joku näyttää yrittäneen jotakin tämänsuutaista aiemman foorumisoftan aikana, mutta siitä ei tietenkään ole mitään apua enää. Kun kaikki syyskuuta 2015 vanhemmat viestit on poistettu (MIKSI????) niin arkistoistakaan ei ole apua. Samannäköistä alustaa käyttävällä Vauva-palstalla on myös yritelty greasemonkeyllä vuonna 2016, mutta ei tietenkään mitään linkkiä alkuperäiseen koodiin ja demokuvatkin ovat jo kuolleet pois linkkien päästä.

Kun tämä ei ole mikään standardi keskustelupalsta kuten phpBB niin onko ainoa tapa saada filtteri se, että itse sellaisen laatii? Html, javascript ja css ei ole mulle vielä kovin tuttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
salai
Seuraa 
Viestejä7777

Nirso kirjoitti:
Joku näyttää yrittäneen jotakin tämänsuutaista aiemman foorumisoftan aikana, mutta siitä ei tietenkään ole mitään apua enää. Kun kaikki syyskuuta 2015 vanhemmat viestit on poistettu (MIKSI????) niin arkistoistakaan ei ole apua.

Ei kaikkia viestejä ole poistettu, mutta niiden löytäminen on tehty hyvin vaikeaksi.

Vuonna 2006 muokkasin Firefoxille tehtyä phpbb User Hidea silloiselle foorumisoftalle sopivaksi:

https://www.tiede.fi/keskustelu/12670/ketju/phpbb_user_hide

Noilla vanhoilla viestiketjuilla ei tietysti ole kuin muistoarvoa, koska linkit eivät toimi ja kuvatkin on aikoja sitten poistettu viesteistä.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Nirso
Seuraa 
Viestejä5

Tokilogi kirjoitti:
Otsikosta voi yleensä päätellä, kuka keskustelun on aloittanut.

Aloittajan nimimerkki näkyy otsikon vieressä kun tätä katselee mobiililaitteen sijaan pöytäkoneella. Valitettavasti minun kannaltani ei-kiinnostavia viestejä lähettelevät nimimerkit osallistuvat myös muihin kuin itse laatimiinsa keskusteluihin. Haluaisin, että minun kuplassani heidän viestinsä eivät näkyisi.

"User Hide" löytyy vuodelta 2009 Firefoxin versiolle 3. Tuon jälkeen sekä Firefox että greasemonkey että palstoissa käytetty koodi on muuttunut moneen kertaan. Tällä palstallahan ei valitettavasti ole mitään tekemistä phpBB:n kanssa.

https://web.archive.org/web/20131113235815/http://userscripts.org/script...

Itse koodi ei näytä kovin pitkältä, joten pitää ilmeisesti katsoa mitä kaikkea greasemonkeyllä saa aikaan ja millaisia rotanpesiä tämän palstan tarjoamat sivut oikein ovat mainosten poissuodatuksen jälkeen. Minulle riittäisi ainakin aluksi että saan suodatuksen toimimaan omassa käytössäni. 

Tiedän, että phpBB:lle ja muutamalle muulle alustalle toiminnallisuuden saisi ehkä aignes.com kauppaamalla WebSite-Watcher ohjelmistolla, mutta en ole kuullut että tämä Sanoman palstasofta olisi sen kanssa yhteensopiva. Täytyy tarkistaa tuokin vaihtoehto, joskin uuden oppimisen vuoksi käyttäisin mieluummin aikaa kuin rahaa tämän ongelman ratkaisemiseen. 

Vänni
Seuraa 
Viestejä328

Saattaa ketjun lukeminen, seuraaminen hankaloitua jos välistä puuttuisi jokin viesti joka taas liityy seuraavaan vaikka asiaa ei kovin paljon viestissä olisikaan.  Parempi lukea epäasiallinen pitkä viesti vaikka harppien kuin jättää kokonaan välistä pois.

Nirso
Seuraa 
Viestejä5

Vänni kirjoitti:
Saattaa ketjun lukeminen, seuraaminen hankaloitua jos välistä puuttuisi jokin viesti joka taas liityy seuraavaan vaikka asiaa ei kovin paljon viestissä olisikaan.  Parempi lukea epäasiallinen pitkä viesti vaikka harppien kuin jättää kokonaan välistä pois.

Been there done that. Tuota silmällä suodatusta on monessa paikassa pakko tehdä. Olen huomannut, että vaikka pyörätien kuoppia voi fillarilla väistellä on paljon mukavampaa ajaa kuopatonta tietä pitkin. Olen täällä huvin vuoksi eli minun ei kaikkia viestejä tarvitse lukea. Siksi etsin teknistä ratkaisua, jolla ulkoistan karkean suodatuksen aivojani rasittamasta tietokoneen tehtäväksi.  Filtterin saa tarvittaessa kytkettyä pois, jos tulee tarvis nähdä hetkellisesti kuplan ulkopuolelle.

Harvemmin tuota suodatuksen pois kytkemisen tarvetta on tullut, sillä suotimeen asti päätyneet ei-kiinnostavat aiheet ja nimimerkit ovat yleensä johdonmukaisesti ei-kiinnostavia. Minulla on kokemusta palstaohjelmistoista, joissa voin jättää valittujen nimimerkkien kirjoittamat viestit pois näkyvistä. Olen kokenut sen omalla kohdallani toimivaksi ratkaisuksi.

Jos filtterin saa toimimaan täällä niin sen voi virittämällä ottaa käyttöön myös muualla tai muuhun tarkoitukseen. 

Vierailija

Olen alkanut ihmettelemään noita muita foorumeita kun niiltä löytyy asiallisempaa keskustelua  että ollaanko siellä niin omistautuneita asialle ettei viitsitä turhaan paskanjauhantaan alentua vai onko muualla vaan tiukempi moderointi?

Nirso
Seuraa 
Viestejä5

Kun palstalla on toimiva moderointi niin ei-kiinnostavat kirjoittajat huomaavat pian olevansa myös bannattuja keskustelijoita. Toimivan moderoinnin puuttuessa joutuu sitten itse suodattelemaan viestejä. 

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat