Saatava kerrostalo, jossa tupakointi ehdottomasti kielletty

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tästä ei tule enää helvettiäkään, kun sisällä tupakoivan naapurini huoneistosta tunkeutuu asuntooni voimakas, kitkerä tupakan tai sikarin katku käytävän oven läpi sekä mahdollisesti ilmanvaihtokanavia pitkin, rajoittaen jo elämääni väsymyksen ja pahoinvoinnin muodossa.

Varsinaista näkyvää savua se ei ole, mutta todella pistävää hajua, joka aiheuttaa esimerkiksi yöllä sellaisen loputtoman sarjan nielemisrefleksin, etten saa edes nukuttua.

Kuukausikaupalla olen tiivistellyt esim. käytävän väliovea tiivistenauhoilla ja jopa kostealla lakanalla, tuloksitta, säädellyt ilmanvaihtokanavia.

Kysyn edelleen, miksi minun on pakko hengittää tuota syöpää omassa asunnossanikin?

Kertoo päättäjien ajattelemattomuudesta sekin, ettei sellaista kerrostaloa ole vielä olemassa, jossa tupakointi olisi kertakaikkiaan ehdottomasti kielletty.
Siis kerrostaloa, jonka vuokra-asuntoihin pääsisivät vain henkilöt, jotka joko eivät polta tupakkaa, tai vaivautuvat menemään polttamaan syöpäkääryleensä vähintään 50 metrin päähän koko talosta.

Mutta ei, nämä päättäjät asuvat omakotitaloissa, joten eivät kertakaikkiaan välitä pätkääkään tästä asiasta.
(jokainen tehkööt asunnossaan mitä haluaa)

Mikä helvetti yhteiskuntaa vaivaa? Olen valmis jo tappamaan jonkun tämän asian puolesta, etten joutuisi kokoajan hengittämään tuota saatanan kitkerää pahoinvointia aiheuttavaa katkua.

Sivut

Kommentit (73)

Vierailija

Sinun kokkailu lemut leviävät pitkin rappukäytäviä, vessasi jätökset lemuaa kuin kaatopaikka, hampunpolttelusi häiritsee kaikkia, oksennuksesi rappukäytävässä pahoittaa kaikkien mielen, ryyppäämäsi hajuvesi levittää peräkaasujen mukanaa imelää löyhkää.

Hei seko, tapa se tupakoiva naapuri ja lakkaa valittamasta!

Vierailija

Nämä maailman itserakkaimmat paskiaiset, eli asunnossaan tupakoivat syöpäläiset eivät ymmärrä, että tupakoinnin ajaksi voisi kyllä helposti mennä ulos,
mutta me savusta kärsivät emme voi poistua sen tupakin ajaksi ulos hengittämään raikasta ilmaa,
sillä tämä toiseen asuntoon tunkeutunut katku ei hevillä haihdu.

Yleensä pukkaa jo tuoretta katkua postiluukusta, ennenkuin entinen sätkän sauhut on kämpästä haihtunut.

Vuoden olen jo asiasta kärsinyt. Saa nähdä, milloin pimahtaa ja lähden vesiletkun kanssa ovikelloja soittelemaan.

Tästäkin voisi oman äänestyksen pystyyn laittaa, saatanan saatana.

Vierailija
Armitage
Muuta omakotitaloon.

Ei ole varaa.
Ja sen vuoksiko olen ansainnut pahoinvointini,
koska en saisi edes asuntolainaa omakotitaloa varten?

risat
Hei seko, tapa se tupakoiva naapuri ja lakkaa valittamasta!

Tappaisinkin, mutta katkun valloitettua asuntoni, se on levinnyt käytävässä jo niin laajalle alueelle, että on mahdotonta sanoa, mistä asuinhuoneistosta se tulee.

Vierailija
Perkele
Nämä maailman itserakkaimmat paskiaiset, eli asunnossaan tupakoivat syöpäläiset eivät ymmärrä, että tupakoinnin ajaksi voisi kyllä helposti mennä ulos,
mutta me savusta kärsivät emme voi poistua sen tupakin ajaksi ulos hengittämään raikasta ilmaa,

Yleensä pukkaa jo tuoretta katkua postiluukusta, ennenkuin entinen sätkän sauhut on kämpästä haihtunut.

Vuoden olen jo asiasta kärsinyt. Saa nähdä, milloin pimahtaa ja lähden vesiletkun kanssa ovikelloja soittelemaan.

Pyydä polttamaan liesituulettimen ääressä, se imuroi hajut tehokkaasti.

Vierailija

Enemmän minua ihmetyttää kotitalosi ilmanvaihto, puolessatusinassa kerrostalossa olen asunut, eikä missään ole naapurin käryt kotiini tunkeneet, rappukäytävässä on joskus ruoka tai tupakki toki tuoksunut. Poikamiesboksissa muinoin tuli sisällä poltettua, kun ei ollut parveketta, kohteliaana miehenä kysyin naapurilta, että onko hajuhaittoja, ei kuulema ollut, vaikka siellä 27 neliön yksiössä joskus oli kymemmenkuntakin juopottelevaa kessuttelijaa, hyvä että näki vastakkaisen seinän, pääasia kai oli kuitenkin että löysimme viinikellariini, joka sijaitsi saniteettitiloissani käsienpesualtaan alla, 30 litran muoviämpärissä. Joskus toki pääsi maistelemaan muiden viininvalmistajien tuotoksia, Päijät-hämeen vehreissä maisemissa kypsynyt hieno ja täyteläisarominen Möysän napalmi toimi ainakin kuin metrinen halko ja oli opiskelijabudjettiystävällinen

Toisessa parvekkeettomassa kämpässä säädin postiluukun eteen muovin, joka esti savunhajun tunkeutumisen postiluukun kautta rappukäytävään.

Yleensä poltin ikkunalaudalla olleen pöytätuulettimen vieressä, joka tohotti savut ikkunasta ulos.

Vierailija
Kultamuna
Perkele

Pyydä polttamaan liesituulettimen ääressä, se imuroi hajut tehokkaasti.

Jos saan sen paskiaisen joskus kiinni, teen kyllä jotain muuta.

Espi000
Enemmän minua ihmetyttää kotitalosi ilmanvaihto, puolessatusinassa kerrostalossa olen asunut, eikä missään ole naapurin käryt kotiini tunkeneet, rappukäytävässä on joskus ruoka tai tupakki toki tuoksunut..

Jostain kumman syystä se vetää syövän katkun käytävän ja välioven läpi asuntooni valtavista tiivistelyistä huolimatta.

Joku hemmetin ruoan valmistelusta syntyvä käry nyt olisi niin mahdottoman pieni haitta tähän verrattuna.

Vierailija

Sillä tupakoivalla naapurillasi on tietysti megalomaaninen kiljuämpäri pöhisemässä ja käymisreaktiossa syntyvä hiilidioksidi luo asuntoonsa valtaisan ylipaineen, joka tunkeutuu ulos vastustamattomasti.

Vakavasti puhuen tuollainen tupakankäryn kotiin tunkeutuminen ei varmasti astmaatikolle tms. ole leikin asia. Voi kuitenkin olla, että naapurisi on täysin tietämätön aiheuttamastaa haitasta ja olisi ehkä valmis kehittelemään keinoja savuhaittojen ehkäisemiseksi, mikäli vain olisi tietoinen asiasta.

Vierailija
Kultamuna
Perkele, ootko varma ettei sulla oo päässä vikaa?

On varmasti, mutta miten se nyt liittyy tähän asiaan?

Espi000
Sillä tupakoivalla naapurillasi on tietysti megalomaaninen kiljuämpäri pöhisemässä ja käymisreaktiossa syntyvä hiilidioksidi luo asuntoonsa valtaisan ylipaineen, joka tunkeutuu ulos vastustamattomasti.

Vakavasti puhuten tuollainen tupakankäryn kotiin tunkeutuminen ei varmasti astmaatikolle tms. ole leikin asia. Voi kuitenkin olla, että naapurisi on täysin tietämätön aiheuttamastaa haitasta ja olisi ehkä valmis kehittelemään keinoja savuhaittojen ehkäisemiseksi, mikäli vain olisi tietoinen asiasta.

Sepä siinä onkin. Tämä katku tosiaan aiheuttaa minulle oireita, varsinkin yöllä nukkumista yrittäessäni, jolloin katku on pahimmillaan.

Tämä sisällä poltteleva naapurini ilmeisesti valvoo aina aamu kahdeksaan asti, kärryytellen pahimmillaan yöaikaan, jolloin hornitkaan eivät vedä.

Vierailija
Perkele
Kultamuna

Espi000

Vakavasti puhuten tuollainen tupakankäryn kotiin tunkeutuminen ei varmasti astmaatikolle tms. ole leikin asia. Voi kuitenkin olla, että naapurisi on täysin tietämätön aiheuttamastaa haitasta ja olisi ehkä valmis kehittelemään keinoja savuhaittojen ehkäisemiseksi, mikäli vain olisi tietoinen asiasta.

Sepä siinä onkin. Tämä katku tosiaan aiheuttaa minulle oireita, varsinkin yöllä nukkumista yrittäessäni, jolloin katku on pahimmillaan.

Tämä sisällä poltteleva naapurini ilmeisesti valvoo aina aamu kahdeksaan asti, kärryytellen pahimmillaan yöaikaan, jolloin hornitkaan eivät vedä.

Ääretön yliherkyys voi olla oire mielenterveyden ogelmista.
Heräätkö siis kesken yön tupakansavuun.

Vierailija

Tupakoimattomien kerrostalo olisi ihan hyvä idea, kunhan sellainen tehtäisiin jo rakennusvaiheessa tupakoimattomille. Taloyhtiön tupakoimattomaksi muuttaminen jälkikäteen olisi sitten jo liikaa, minä ainakin olen maksanut siitä, että saan omassa asunnossani kessutella jos niikseen tulee. Sisällä meillä ei polteta, mutta se onkin oma valintamme.

Muuten, auttaisi ehkä enemmän jos saisit sen tupakoitsijan tiivistämään ovensa jne. Ilmanvaihtokanavista ei naapurin sisäilman pitäisi teille tunkeutua, vai linnutko sinne rööreihin on pesineet tukkeeksi?

Vierailija

Suosittelen että jos asia sinua noinpaljon häiritsee niin ostat pullaa ja menet jokupäivä naapurisi luo tuliaisten kanssa kahvittelemaan.
Samalla voit kertoa miten paljon se tupakansavu sinun elämääsi haittaa ja ehkä naapurisikin päättää tehdä asialle jotain.

Huonoimmassa tapauksessa mikään ei muutu ja tulet kärsimään tupakansavusta edelleenkin.
Parhaimmassa tapauksessa pääset tupakansavusta eroon ja saat uuden ystävän samalla.

Aika ihmeellistä että se sitten näinkin paljon sinua voi häiritä.
Talonne ilmanvaihto taitaa olla huonosti suunniteltu.

Vierailija
Kultamuna
Perkele
Kultamuna

Espi000

Ääretön yliherkyys voi olla oire mielenterveyden ogelmista.
Heräätkö siis kesken yön tupakansavuun.

Sitä en tiedä, sillä nukkumiseni on aina ollut hyvin katkonaista
ja näiden katkojen aikana olen aistinut tupakan katkun laantuvan aamu kahdeksan jälkeen.

Minulla saattaa kyllä olla myös vakava mielenterveysongelma, mutta en missään nimessä kuvittele tätä tupakan katkua.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat