Seuraa 
Viestejä23218

Nopea on tuo huolto ( ja huokea ).

https://www.youtube.com/watch?v=49L9BlYQSjw

Onhan Suomen seuraava häätäjä JAS Gripen E ?
1. On ehdottomasti
1. On ehdottomasti
35.1%
4. Koska se on huokea mutta tehokas
4. Koska se on huokea mutta tehokas
19.8%
6. Eikö Mig-21 koneita enää tehdä ?
6. Eikö Mig-21 koneita enää tehdä ?
15.2%
7. Se voo olla liian täydellinen meille..olisko joku kalliimpi ja heikommin huollettavissa oleva parempi ?
7. Se voo olla liian täydellinen meille..olisko joku kalliimpi ja heikommin huollettavissa oleva parempi ?
14.5%
5. Ainoa oloihimme suunniteltu verme
5. Ainoa oloihimme suunniteltu verme
6.8%
3. Muita sopivia ei ole
3. Muita sopivia ei ole
6.8%
2. Onko joku epäillyt ?
2. Onko joku epäillyt ?
1.5%
Ääniä yhteensä: 131

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Kommentit (147)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
ovolo
Seuraa 
Viestejä7350

Major_Breakthrough kirjoitti:

Ei me Suomean taloutta enää saada nousuun koska sun spämmäys estää sen...en aio edes tehdä sitä tuulimyllyä..olen niin masentunut sonnan heitostasi.

Hallin pikkuhitler kyrpä voitti siis !

Hallin pikkuhitler kyrpä voitti siis ja spämmäys estää tuulimyllyn rakentamisen? Kukahan tuo Hallin pikkuhitler on? Taidat erehtyä henkilöstä. Ja spämmäyksestä. Olisit itse esiinynyt minua kohtaan asiallisemmin ilman nimittelyitä, niin minäkin olisin kommentoinut myllyistäsi hienovaraisemmin. Ja jos se helpottaa, niin en ole Hallista, vaan eläkkeellä oleva (70v.) elektroniika-alan henkilö Itä-Suomesta.

Major_Breakthrough kirjoitti:
Itse asiassa sekä Flight Forum, Maanpuolustus:net ( fasistinen järjestö ) sekä Lennokit.net päätoimittajineen jos kävisivät ovella pyytämässä anteeksi saitilla vallinnutta syrjintää voisin harkita jonkin lennokin rakentamista edes. Tuulivoimala innovaatio jää mun omaksi salaisuudekseni iäksi.

Päätin sen juuri..pitäkää tunkkinne ja vittu tanskalaiset myllynne...ja tukehtukaa paskaan...what do I care.

Oikeastaan tuon olen arvannutkin koko ajan. Mitään yhteistyökumppaneita, saati sitten rahoittajia ei ole ollutkaan. Kunhan vain olet tapasi mukaan leuhkinut olemattomia. Toisin kuin luulet, en ole (tuskin kukaan on) kiinnostunut VAWT-vemputtaja-innovaatiostasi. Sinua vaivaa se, että soudat ja huopaat noitten suunnitelmiesi kanssa. Ja syy siihen, että et saa mitään aikaiseksi, on tietenkin Tiede-lehden lukijoissa.

ovolo
Seuraa 
Viestejä7350

Major_Breakthrough kirjoitti:

 Haista Erkki vittu !

Nyt taitaa minun etunimi mennä vaihtoon, jotta voin sitten haistella. Sano sukunimikin, niin tulee halvemmaksi, kun vaihdan etu- ja sukunimen samanaikaisesti. Ja kenen sukupuolielintä pitäis mielestäsi haistella? Vai onko tänään vain känkkäränkkäpäivä ja on tullut  maisteltua pilaantunutta etanolia?

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä23218

ovolo kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:

 Haista Erkki vittu !

Nyt taitaa minun etunimi mennä vaihtoon, jotta voin sitten haistella. Sano sukunimikin, niin tulee halvemmaksi, kun vaihdan etu- ja sukunimen samanaikaisesti. Ja kenen sukupuolielintä pitäis mielestäsi haistella? Vai onko tänään vain känkkäränkkäpäivä ja on tullut  maisteltua pilaantunutta etanolia?

Jaa no sitte....elektroniikkainssithän luulee olevansa uusia jeesuksia.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä23218

Supercruise 4:llä Amraamilla.

https://saab.com/globalassets/gripen...-sheet--en.pdf

I think it is widely understood that:

1. The SC capability of Gripen E is limited to around Mach 1.2 or so

2. Gripen E will have this capability only in a light config (i.e., a2a with 4 a2a missiles).

So the value of this is limited, nevertheless, according to Saab, the capability should be there (within the above-mentioned limits, most likely).

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Perusfyysikko
Seuraa 
Viestejä376

Major_Breakthrough kirjoitti:
Supercruise 4:llä Amraamilla.

https://saab.com/globalassets/gripen...-sheet--en.pdf

I think it is widely understood that:

1. The SC capability of Gripen E is limited to around Mach 1.2 or so

2. Gripen E will have this capability only in a light config (i.e., a2a with 4 a2a missiles).

So the value of this is limited, nevertheless, according to Saab, the capability should be there (within the above-mentioned limits, most likely).

 

Majuri voisi laittaa edes linkit ja lainaukset kunnolla. Tuo englanninkielinen teksti siis ei ole kummastakaan linkistä vaan yhden keskustelijan kommentista täältä:

https://forum.keypublishing.com/showthread.php?137530-SAAB-Gripen-and-Gr...

Tuollakin foorumilla majuri vääntää samoista asioista kuin täällä, suunnilleen samoin tuloksin, ja haukkuu sitten muita keskustelijoita ymmärtämättömiksi.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä23218

Perusfyysikko kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Supercruise 4:llä Amraamilla.

https://saab.com/globalassets/gripen...-sheet--en.pdf

I think it is widely understood that:

1. The SC capability of Gripen E is limited to around Mach 1.2 or so

2. Gripen E will have this capability only in a light config (i.e., a2a with 4 a2a missiles).

So the value of this is limited, nevertheless, according to Saab, the capability should be there (within the above-mentioned limits, most likely).

 

Majuri voisi laittaa edes linkit ja lainaukset kunnolla. Tuo englanninkielinen teksti siis ei ole kummastakaan linkistä vaan yhden keskustelijan kommentista täältä:

https://forum.keypublishing.com/showthread.php?137530-SAAB-Gripen-and-Gr...

Tuollakin foorumilla majuri vääntää samoista asioista kuin täällä, suunnilleen samoin tuloksin, ja haukkuu sitten muita keskustelijoita ymmärtämättömiksi.

Niin ymmärtämättömiä pitääkin haukkua ymmärtämättömiksi...kovasti sielläkin yritettiin väittää ettei E malli ole SC capable kuten sinäkin täällä.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Perusfyysikko
Seuraa 
Viestejä376

Major_Breakthrough kirjoitti:
Perusfyysikko kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Supercruise 4:llä Amraamilla.

https://saab.com/globalassets/gripen...-sheet--en.pdf

I think it is widely understood that:

1. The SC capability of Gripen E is limited to around Mach 1.2 or so

2. Gripen E will have this capability only in a light config (i.e., a2a with 4 a2a missiles).

So the value of this is limited, nevertheless, according to Saab, the capability should be there (within the above-mentioned limits, most likely).

 

Majuri voisi laittaa edes linkit ja lainaukset kunnolla. Tuo englanninkielinen teksti siis ei ole kummastakaan linkistä vaan yhden keskustelijan kommentista täältä:

https://forum.keypublishing.com/showthread.php?137530-SAAB-Gripen-and-Gr...

Tuollakin foorumilla majuri vääntää samoista asioista kuin täällä, suunnilleen samoin tuloksin, ja haukkuu sitten muita keskustelijoita ymmärtämättömiksi.

Niin ymmärtämättömiä pitääkin haukkua ymmärtämättömiksi...kovasti sielläkin yritettiin väittää ettei E malli ole SC capable kuten sinäkin täällä.

 

No millä perusteella Gripen opystyy supercruiseen? Jos NG:n (= C:n) runkoon asennetaan tehokkampi moottori ja se pystyy 1.2 machiin (ilman aseita?), niin mihin pystyy isompi ja painavampi E samalla moottorilla? Sinulle piti rautalangasta vääntää että kun koneen koko ja paino kasvavat niin silloin kasvaa myös ilmanvastus. Yliäänivastuksesta huomattava osa on aaltovastusta joka kasvaa jos siipeä suurennetaan eli siipikuormitusta pienennetään.

Ei Gripenin supercruise ratkea meidän inttämisellämme jos mitään tietoa ei ole asiantuntijoilta saatu, eikä sitä ole. Tuon keskustelijan viestikään ei perustu mihinkään muuhun kuin hänen omiin ajatuksiinsa.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä23218

Perusfyysikko kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Perusfyysikko kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Supercruise 4:llä Amraamilla.

https://saab.com/globalassets/gripen...-sheet--en.pdf

I think it is widely understood that:

1. The SC capability of Gripen E is limited to around Mach 1.2 or so

2. Gripen E will have this capability only in a light config (i.e., a2a with 4 a2a missiles).

So the value of this is limited, nevertheless, according to Saab, the capability should be there (within the above-mentioned limits, most likely).

 

Majuri voisi laittaa edes linkit ja lainaukset kunnolla. Tuo englanninkielinen teksti siis ei ole kummastakaan linkistä vaan yhden keskustelijan kommentista täältä:

https://forum.keypublishing.com/showthread.php?137530-SAAB-Gripen-and-Gr...

Tuollakin foorumilla majuri vääntää samoista asioista kuin täällä, suunnilleen samoin tuloksin, ja haukkuu sitten muita keskustelijoita ymmärtämättömiksi.

Niin ymmärtämättömiä pitääkin haukkua ymmärtämättömiksi...kovasti sielläkin yritettiin väittää ettei E malli ole SC capable kuten sinäkin täällä.

 

No millä perusteella Gripen opystyy supercruiseen? Jos NG:n (= C:n) runkoon asennetaan tehokkampi moottori ja se pystyy 1.2 machiin (ilman aseita?), niin mihin pystyy isompi ja painavampi E samalla moottorilla? Sinulle piti rautalangasta vääntää että kun koneen koko ja paino kasvavat niin silloin kasvaa myös ilmanvastus. Yliäänivastuksesta huomattava osa on aaltovastusta joka kasvaa jos siipeä suurennetaan eli siipikuormitusta pienennetään.

Ei Gripenin supercruise ratkea meidän inttämisellämme jos mitään tietoa ei ole asiantuntijoilta saatu, eikä sitä ole. Tuon keskustelijan viestikään ei perustu mihinkään muuhun kuin hänen omiin ajatuksiinsa.

C mallissa oli 404 ja E ssä 414...kylläs e on eri 20% tehokkaampi moottori.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat