Seuraa 
Viestejä5061

Sain juuri ebaysta kokeeksi ostamani uv-valossa kovettuvan liiman. En ole viellä kokeillut. Onkos teillä kokemuksia millaisiin liimauksiin voi käyttää ja kestääkö? Kovasti jotkut kehuvat nutta saa nähdä.

Kommentit (7)

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Hammaspaikkoja liimataan tai oikeastaan kasataan massasta, jossa on UV-kovettuva sideaine. Aika hyvin näyttää kestävän. Tosin se, että joku liima kovettuu UV-valossa, ei tietenkään kerro mitään sauman kestävyydestä. Useimmat liimat kovettuvat ja haurastuvat Auringon UV-säteilyn seurauksena.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Kontra1
Seuraa 
Viestejä4943

o_turunen kirjoitti:
Hammaspaikkoja liimataan tai oikeastaan kasataan massasta, jossa on UV-kovettuva sideaine. Aika hyvin näyttää kestävän. Tosin se, että joku liima kovettuu UV-valossa, ei tietenkään kerro mitään sauman kestävyydestä. Useimmat liimat kovettuvat ja haurastuvat Auringon UV-säteilyn seurauksena.

Hammaslääkärini sanoi, että hammaspaikan kovetusvalo ei ole UV-valoa, vaan näkyvää violettia valoa - oliko väärässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Kontra1 kirjoitti:
o_turunen kirjoitti:

Hammaslääkärini sanoi, että hammaspaikan kovetusvalo ei ole UV-valoa, vaan näkyvää violettia valoa - oliko väärässä?

Kyllä minun UV-ledillä varustetun suurennuslasini led säteilee myös näkyvää violettia. Ja UV-valoa. Jostain syystä minun hammaslääkärini tuijottelee aivan muualle kuin hammaspaikkaan silloin kun lamppu on toiminnassa.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Lyde19
Seuraa 
Viestejä5061

Minun hammasläärini laittoi minulle suojalasit ja katsoi itse kovetustapahtumaa suojalasin läpi. Uv-valoa se on hammaslääkärin käyttämä ja sama reaktio kuin nyt kaupoissa myytävissä liimoissa.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10159

Hammaslääkärien kama ei sovi ainakaan pahimpiin oikaisuihin tasoitushommissa. Maksimikerros taisi olla joku millin viidesosa. Tulee sentin kerrokselle hintaa.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Minijehova kirjoitti:
Hammaslääkärien kama ei sovi ainakaan pahimpiin oikaisuihin tasoitushommissa. Maksimikerros taisi olla joku millin viidesosa. Tulee sentin kerrokselle hintaa.

Minun hammaslääkärini leipoo aika näppärästi paksunkin kakun hampaankoloon. Pari kolme milliä ei ole mitta eikä mikään.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat