Sivut

Kommentit (343)

Minijehova
Seuraa 
Viestejä14762

Ab Surd Oy kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Aina kannattaisi olla varuillaa ettei se parempi tule ja vie vaimoa muille maille.

Minä neän asian niinpäin, ettei toista voi omistaa. Molempien on oltava yhdessä omasta halustaan, koska kokee toisen olevan juuri se paras itselleen. Jos jompi kumpi kokee toisin, hän kärsii ja suhde ei ole kestävällä pohjalla. Pitkällä tähtäimellä siitä seuraa myös hankaluuksia ylipäänsä. Jos jompi kumpi löytää paremman itselleen, on hänen silloin tehtävä ratkaisunsa itse - yleensä mieluiten lähteä paremman matkaan, jos ei painava rationaalinen yms. syy (talous jne) ole vastaan. On kamalaa, jos joutuu jäämään vastentahtoisesti, ja vielä kamalampaa on sovinistinen asenne, että miehen tulisi estää naisen oma vapaa valinta ja pyrkiä pitämään kynsin hampain kiinni tästä kuin jostain näyttelyemakosta.

Ei kai kukaan suhdetta omistussuhteena näe.

Tarkoitin että kannattaa olla itse parempi kuin muut pystyvät olemaan. Ei tytöt tykkää että niitä pidetään itsestäänselvinä.

Asioiden todellisella laidalla ei ole mitään väliä, tärkeintä on miltä joku tuntuu tai joissain tapauksissa näyttää.

Loistava idea teeskennellä loppuelämänsä puolisolleen olevansa jotain muuta kuin on, jotta tämä ei karkaisi sellaisten perässä pois, jollaisten kanssa haluaa olla. AAARGH! *tähän sata facepalmia*

En ymmärrä miten tuon noin onnistuit tulkitsemaan. [pahantahtoista henkilöherjaa poistettu asiattomana]

Mitä teeskentelyä siinä on jos saa tytön tuntemaan olonsa tärkeämmäksi kuin galaktisessa mittakaavassa kuuluisi. Ehkä sinusta naisella ei saa olla itsetuntoa tai muita vastaavia heikkouksia.

Jos sinä et ymmärrä, niin se ei välttämättä ole sen vika, jota et ymmärrä.

Mutta annahan, niin selitän. 

Ensin Minijehova kirjoitit näin: Aina kannattaisi olla varuillaa ettei se parempi tule ja vie vaimoa muille maille.

Sitten Minijehova täsmensi tarkoittamaansa näin: Tarkoitin että kannattaa olla itse parempi kuin muut pystyvät olemaan. Asioiden todellisella laidalla ei ole mitään väliä, tärkeintä on miltä joku tuntuu tai joissain tapauksissa näyttää.

Kyllä tuosta saa sen käsityksen, että jos on jossain asiassa huonompi kuin mitä vaimo haluaisi puolisonsa olevan, niin mielestäsi täytyy tekeytyä siinä suhteessa itseään paremmaksi. Ei ole siis väliä, onko mies oikeasti vaimon tasoon nähden riittävän hyvä, mutta kunhan onnistuu näyttämään hänelle siltä. 

Ehkä sen voi noin tulkita jos näkee muut ihmiset ja suhteet noin. Narsistit mittaavat ihmisiä heistä saatavalla hyödyllä.

Oletin että ihmisten välisissä suhteissa pysyisi inhimillisyys, joten omistamiset ym ei pitäisi edes tulla mieleen.

Vaimolle voi sanoa että se on tosi ihana jopa silloin kun ei sitä ole. Tuo on sitä missä on tärkeintä miltä asiat tuntuu tai näyttää. Tosiasioista piittaamatta.

MJ

penni
Seuraa 
Viestejä5347

Zorba the Greek kirjoitti:
Penni taitaa olla joku pattayalla asuva suomiääliö.

Projisoit. Omassa Espanjan kämpässä , vuoristoseudulla. Ihan vaan lomapaikka.

Look out buddy, Noah’s coming, Jesus, man, what did you do?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

Ab Surd Oy kirjoitti:
Olen muuten katsellut sivusta erään tällaisen raha+valta+kiku -alfasankarin puuhia. Osamaksulla ostettiin pröystäilevä urheiluauto, johon ei oikeasti ollut varaa, ja kaikki tarvittavat killuttimet. Vakuutti, että kyllä tyttöjen päät kääntyvät ja pesää tulee. Niinpä tietysti, mutta yhtä vikkelään ne lähtivät saatuaan kalliit lahjansa, kun kaiketi tajusivat, että vauraus ja asema olivat silkkaa kulissia ja äijä lähinnä mielisairas narsisti. 

Ei mee hyvin jos täytyy teeskennellä parempaa kun on. Sitä saa mitä tilaa.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11798

MooM kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Aina kannattaisi olla varuillaa ettei se parempi tule ja vie vaimoa muille maille.

Minä neän asian niinpäin, ettei toista voi omistaa. Molempien on oltava yhdessä omasta halustaan, koska kokee toisen olevan juuri se paras itselleen. Jos jompi kumpi kokee toisin, hän kärsii ja suhde ei ole kestävällä pohjalla. Pitkällä tähtäimellä siitä seuraa myös hankaluuksia ylipäänsä. Jos jompi kumpi löytää paremman itselleen, on hänen silloin tehtävä ratkaisunsa itse - yleensä mieluiten lähteä paremman matkaan, jos ei painava rationaalinen yms. syy (talous jne) ole vastaan. On kamalaa, jos joutuu jäämään vastentahtoisesti, ja vielä kamalampaa on sovinistinen asenne, että miehen tulisi estää naisen oma vapaa valinta ja pyrkiä pitämään kynsin hampain kiinni tästä kuin jostain näyttelyemakosta.

Tarkoitin että kannattaa olla itse parempi kuin muut pystyvät olemaan. Ei tytöt tykkää että niitä pidetään itsestäänselvinä.

Asioiden todellisella laidalla ei ole mitään väliä, tärkeintä on miltä joku tuntuu tai joissain tapauksissa näyttää.

Loistava idea teeskennellä loppuelämänsä puolisolleen olevansa jotain muuta kuin on, jotta tämä ei karkaisi sellaisten perässä pois, jollaisten kanssa haluaa olla. AAARGH! *tähän sata facepalmia*

Kyse ei ole aina isoista asioista. Toimintaansa voi mukauttaa ilman, että teeskentelee.

Toiminta onkin eri asia kuin se, mitä ihminen itsessään on. Dynaaminen vs. staattinen; tahdonalainen vs. annettu. Tähän astihan on keskusteltu ihmisen sellaisista melko muuttumattomista ominaisuuksista, kuin toisaalta raha, valta, kikkelinpituus, ja toisaalta luonneominaisuudet. Sitten puitiin sitä, minkä näistä perusteella minkäkinlaiset naiset miehensä valikoivat. Sitten ilmestyi Minijehova tiedottamaan, että miehen tulee estää naisensa lähteminen ominaisuuksiltaan parempien matkaan muuttamalla itseään. Vaikkapa teeskennellen, koska todellisuus ei merkkaa niinkään, kuin se, miltä näyttää. Ja todellisuuttahan ei noiden muuttumattomien ominaisuuksien suhteen voikaan muuttaa.

Siitä tietenkin olen samaa mieltä, että käytöstään voi sopeuttaa, sitähän ihmiset tekevät kaiken aikaa muutenkin ja se on osa kaikenlaisia parisuhteita ihan luonnostaan.  

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

penni kirjoitti:
penni kirjoitti:
Sori, ei edes loppuvuodesta. Jotain tässä kaljottelun lomassa on tehtävä. Täällä on kuitenkin ollut järjestään ainakin 5 astetta lämpimämpää kuin siellä. Ei ole helppoa.

Kaljan juontiko sut sai kuvittelemaan että me painitaan samassa sarjassa ja kilpaillaan samoista naisista?

En minä ole mikään naisista kilpailija. Mun ei tarvi enää. Tuollaisilta vauvoilta se tarve ei häivy ikinä.

Juurihan kehuit että oot saannu enempi pesää ja parempaa kuin minä. Vertasit itseäsi minuun.

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

penni kirjoitti:
Penni taitaa olla joku pattayalla asuva suomiääliö.

Projisoit. Omassa Espanjan kämpässä , vuoristoseudulla. Ihan vaan lomapaikka.

Onko siellä kivaa?
Osaatko espanjaa? Se olis mullakin yks vaihtoehto jos ei olis thaimaalaista perhettä.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11798

Minijehova kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:

En ymmärrä miten tuon noin onnistuit tulkitsemaan. [pahantahtoista henkilöherjaa poistettu asiattomana]

Mitä teeskentelyä siinä on jos saa tytön tuntemaan olonsa tärkeämmäksi kuin galaktisessa mittakaavassa kuuluisi. Ehkä sinusta naisella ei saa olla itsetuntoa tai muita vastaavia heikkouksia.

Jos sinä et ymmärrä, niin se ei välttämättä ole sen vika, jota et ymmärrä.

Mutta annahan, niin selitän. 

Ensin Minijehova kirjoitit näin: Aina kannattaisi olla varuillaa ettei se parempi tule ja vie vaimoa muille maille.

Sitten Minijehova täsmensi tarkoittamaansa näin: Tarkoitin että kannattaa olla itse parempi kuin muut pystyvät olemaan. Asioiden todellisella laidalla ei ole mitään väliä, tärkeintä on miltä joku tuntuu tai joissain tapauksissa näyttää.

Kyllä tuosta saa sen käsityksen, että jos on jossain asiassa huonompi kuin mitä vaimo haluaisi puolisonsa olevan, niin mielestäsi täytyy tekeytyä siinä suhteessa itseään paremmaksi. Ei ole siis väliä, onko mies oikeasti vaimon tasoon nähden riittävän hyvä, mutta kunhan onnistuu näyttämään hänelle siltä. 

Ehkä sen voi noin tulkita jos näkee muut ihmiset ja suhteet noin. Narsistit mittaavat ihmisiä heistä saatavalla hyödyllä.

Niin, sitähän minä juuri kritisoinkin, kun tekstisi todellakin näytti tuollaiselta narsistiselta(?) ääliöinniltä. Jos et sitä niin tarkoittanut, niin hyvä juttu. 

Minijehova kirjoitti:

Oletin että ihmisten välisissä suhteissa pysyisi inhimillisyys, joten omistamiset ym ei pitäisi edes tulla mieleen.

Kannattaa silloin välttää sellaisia sanavalintoja ja ilmaisuja, joita voi soveltaa yhtä lailla omaisuuteen, kuten vaikkapa näyttelyemakkoon., jos ei halua tulla tulkituksi suhtautuvansa parisuhteen toiseen osapuoleen samoin. 

Minijehova kirjoitti:

Vaimolle voi sanoa että se on tosi ihana jopa silloin kun ei sitä ole. Tuo on sitä missä on tärkeintä miltä asiat tuntuu tai näyttää. Tosiasioista piittaamatta.

Riippuu tietenkin, haluaako elää valheessa jatkuvasti. Tämä on sitä samaa sarjaa kuin valkoiset valheet vaikkapa joululahjojen saamisessa lahjanantajan mielistelemiseksi. Jos saa jotain järkyttävää paskaa, mutta menee kehumaan ja kiittelemään vuolaasti, vain koska haluaa tuottaa lahjanantajalle hyvää mieltä, niin siitä seuraa katastrofaalinen, päättymätön kierre, jossa teeeskentelystö tulee pysyvä osa elämäää siihen saakka kunnes toinen kuolee tai jokin ärsyytskynnys ylittyy ja kymmenien vuosien patoutumat räjähtävät naamalle korkojen kera.

Itse perustan mieluummin sellaiset tärkeät asiat kuin parisuhteen puhtaan, karunkin, rehellisyyden varaan. Jostain syystä en tule toimeen minkäänlaisen epärehellisyyden, edes kaunistelunkaan kanssa. Jos jotain toiselle sanon, sen on tultava sydämestä ja oltava aidosti sitä, mitä ajattelen. Odotan samaa myös toiselta.

penni
Seuraa 
Viestejä5347

Toistako ihmiset samoja virheitä?
Varmaan monet toistaa.
Mul on ollu kolme vaimoo josta ekasta erosin. Kaks viimestä on mulle hyviä, mut toisistaan hyvinki eroavia persoonallisuuksia.
Joustava ihminen pystyy elämään monenlaisen partnerin kanssa ja vaatimukset myös iän mukana muuttuu.

Akat vaihtuu ja uutta pitäis saada... Ja sää vauva kuvittelet olevas joustava. He he.

Look out buddy, Noah’s coming, Jesus, man, what did you do?

asdf
Seuraa 
Viestejä12807

Brainwashed kirjoitti:

Seurausta netti/somesta, joka etäännyttää ihmisiä oikeasta elämästä. Kantapaikkakuppilassa on monen yllätykseksi vaikeampi pokata partneri kuin mitä oli simcityssä, ja se tajuttuna ollaankin sitten jo hyvin lähellä mielialanappikierrettä.

Näinkö? Ehkä sitten niin. Mä en pokailusta  mitään tiedä. En ole ikinä opetellut, eikä se kyllä oikein mun jutulta vaikuta muutenkaan.

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

penni kirjoitti:
Toistako ihmiset samoja virheitä?
Varmaan monet toistaa.
Mul on ollu kolme vaimoo josta ekasta erosin. Kaks viimestä on mulle hyviä, mut toisistaan hyvinki eroavia persoonallisuuksia.
Joustava ihminen pystyy elämään monenlaisen partnerin kanssa ja vaatimukset myös iän mukana muuttuu.

Akat vaihtuu ja uutta pitäis saada... Ja sää vauva kuvittelet olevas joustava. He he.

Jotkut näköjään tantuu vanhetessaan.
Menes nyt vauvattelemasta siitä ku isot miehet keskustelee.

Eka oli virhe, toinen kuoli ja kolmannen kanssa on kaks lasta.
Kato aina asiat ei etene niinku on suuniteltu vaan usein itsestä riippumattomat tekijät puuttuu peliin. Niihin on vaan sopeuduttava.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä32920

Minijehova kirjoitti:
Tarkoitin edelleen niitä asioita, joihin voi itse vaikuttaa. Kyllä käytöstavat tuppaa karisemaan pitkissä suhteissa ja jos ei ikinä tee asialle mitään, niin tyytymättömyys kasvaa.

Noi pienet muutokset on paluuta suhteen alkuaikoihin, kun vielä vähän ujostutti aamupalapöydässä piereskely. Ei sen kummempaa teeskentelyä tarvita, riittää ettei kaikella käytöksellään osoita sellaista leipääntymistä suhteeseen.

Minun mielestä tuollaisen pikkusieluisen paskantärkeyden sietääkin karista. Ainakin minulle yksi osa suhteisen käynnistämisen ahdistavuutta oli juuri se alun epävarmuus, kun ei tiennyt miten päin tulisi olla, ettei ronkeli nainen heitä pikkuvirheestä heti pihalle. Ja pitkän suhteen vahvuus on siinä, että voi olla oma itsensä. Ja vaimokin voi piereskellä, jos siltä tuntuu. Joskus vertailemme hajuja ja annamme arvosanoja (mitä pahempi sen parempi).

Tietysti toisen kunnioitus ja sellaiset käytöstavat pitää olla, ettei kaada kaikkia oman elämän turhautumisia vaimon niskaan tai vaadi kohtuuttomuuksia. Se on suurempi uhka kuin piereskely ym. tyhjännipotuksen puute (ainakin sellaisten jossain määrin rahvaanomaisten naisten kanssa, joiden kanssa minä haluan edes harkita suhdetta).

Lainaus:
Voi toki olla että käytöksen huonontuminen suhteen vanhetessa on minun ihan henkilökohtainen ongelmani, mutta jotenkin uskon että sitä käy muillekin.

Käy toki ja sen kanssa joutuu kamppailemaan. Mutta kuten sanoin, minä pidän tärkeämpänä kunnioitukseen perustuvia perustapoja kuin pinnallista teeskentelyä.

Lainaus:

Kyllä minä ainakin koen vaimon ihanaksi aina ja sanon sen. Se tosiaan vaikuttaa. Mutta vaikuttaa aika erikoiselta, että sanoisin niin jos en koe (sellaisen mielistelyn heikkous oli varmaan aikanaan syy siihen, miksi pariutuminen oli minulle niin vaikeaa). Jos en kokisi, niin eiköhän meidän suhde olisi silloin kalkkiviivoilla joka tapauksessa. Tietysti voin olla joskus hetkellisesti suuttunut tai jotain, enkä silloin sano häntä ihanaksi, mutta en koe, että se vähentäisi perustana olevaa rakkauden tunnetta tai ihanuuden kokemusta millään tavalla.

Mutta emme kai me niin kaukana kuitenkaan ole näkemyksiltämme kuitenkaan, kun aluksi luulin.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä14762

Taitaa aikuisiän avioeroja naiset hakea enemmän kuin miehet. Uskon että miehet yllättävät erosta useammin.
Luulen että naiset kokee onnellisuutta eri tavalla.

Tietenkään ei voi estää jos mamma haluaa pakata kamansa ja etsiä uusia haasteita, mutta niihin pakkaushaluihin voi sentään vaikuttaa.

Ihmiset ja tilanteet muuttuu. Pidän silti vaarallisena sellaista ajattelua, että se suhde on ikuinen, vaikka ei sen eteen mitään tee. Noissa niitä yllätyseroja tulee.

Toisaalta ei jatkuva valmius erota voi myöskään hyvää tehdä. Tuohon minä syyllistyn usein.

Minä ja vaimo ei kauheasti taideta edes pitää toisistamme, mutta olemme sexual soulmates, joten kauaa ei pysytä koskaan erillämme. Näin vanhempana suhteesta onkin muodostunut enemmän seksijärjestely kuin avioliitto.
Sopii meille, vaikka joskus näyttää oudolta ulkopuolisen silmiin.

MJ

Neutroni
Seuraa 
Viestejä32920

Minijehova kirjoitti:
Taitaa aikuisiän avioeroja naiset hakea enemmän kuin miehet. Uskon että miehet yllättävät erosta useammin.
Luulen että naiset kokee onnellisuutta eri tavalla.

Niin, huonokin suhde on yleensä miehelle parempi kuin ei suhdetta, ja naisilla päinvastoin. Tai ainakin ihmiset kokevat keskimäärin niin. Se on myös miehille tyypillisempi tapa erota, että lakataan vaan panostamasta suhteeseen (ja pahimmilaan aletaan vaan hengailla toisen naisen kanssa) ja odotetaan, että nainen tekee "likaisen työn".

Lainaus:
Ihmiset ja tilanteet muuttuu. Pidän silti vaarallisena sellaista ajattelua, että se suhde on ikuinen, vaikka ei sen eteen mitään tee. Noissa niitä yllätyseroja tulee.

Se on totta. En tarkoittanut sillä itsestäänselvyydellä sitä, ettei oikeasti panosteta suhteeseen mitään. Siitä seuraa se "erilleen kasvaminen" muutamassa vuodessa. Mutta se panostaminen voi olla käytäntöpainotteista romanttisen hömpän sijaan.

Lainaus:
Minä ja vaimo ei kauheasti taideta edes pitää toisistamme, mutta olemme sexual soulmates, joten kauaa ei pysytä koskaan erillämme. Näin vanhempana suhteesta onkin muodostunut enemmän seksijärjestely kuin avioliitto.

Sopii meille, vaikka joskus näyttää oudolta ulkopuolisen silmiin.

Eipä kai sillä ole väliä mitä muut ovat mieltä. Meillä homma on ollut jotakuinkin päinvastainen, seksissä on ollut ongelmia mutta muuten olemme tuleet hyvin toimeen. Viime vuosina ikä ja halujeni väheneminen on korjannut sitä ongelmaa ja nyt meillä menee aika täydellisesti. Mutta varmaan se on syy sille, miksi minä lähestyn suhteiden dynamiikkaa käytännölliseltä puolelta ja sinä romantiikan ja intohimon puolelta.

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

Neutroni kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Tarkoitin edelleen niitä asioita, joihin voi itse vaikuttaa. Kyllä käytöstavat tuppaa karisemaan pitkissä suhteissa ja jos ei ikinä tee asialle mitään, niin tyytymättömyys kasvaa.

Noi pienet muutokset on paluuta suhteen alkuaikoihin, kun vielä vähän ujostutti aamupalapöydässä piereskely. Ei sen kummempaa teeskentelyä tarvita, riittää ettei kaikella käytöksellään osoita sellaista leipääntymistä suhteeseen.

Minun mielestä tuollaisen pikkusieluisen paskantärkeyden sietääkin karista. Ainakin minulle yksi osa suhteisen käynnistämisen ahdistavuutta oli juuri se alun epävarmuus, kun ei tiennyt miten päin tulisi olla, ettei ronkeli nainen heitä pikkuvirheestä heti pihalle. Ja pitkän suhteen vahvuus on siinä, että voi olla oma itsensä. Ja vaimokin voi piereskellä, jos siltä tuntuu. Joskus vertailemme hajuja ja annamme arvosanoja (mitä pahempi sen parempi).

Tietysti toisen kunnioitus ja sellaiset käytöstavat pitää olla, ettei kaada kaikkia oman elämän turhautumisia vaimon niskaan tai vaadi kohtuuttomuuksia. Se on suurempi uhka kuin piereskely ym. tyhjännipotuksen puute (ainakin sellaisten jossain määrin rahvaanomaisten naisten kanssa, joiden kanssa minä haluan edes harkita suhdetta).

Lainaus:
Voi toki olla että käytöksen huonontuminen suhteen vanhetessa on minun ihan henkilökohtainen ongelmani, mutta jotenkin uskon että sitä käy muillekin.

Käy toki ja sen kanssa joutuu kamppailemaan. Mutta kuten sanoin, minä pidän tärkeämpänä kunnioitukseen perustuvia perustapoja kuin pinnallista teeskentelyä.

Lainaus:

Kyllä minä ainakin koen vaimon ihanaksi aina ja sanon sen. Se tosiaan vaikuttaa. Mutta vaikuttaa aika erikoiselta, että sanoisin niin jos en koe (sellaisen mielistelyn heikkous oli varmaan aikanaan syy siihen, miksi pariutuminen oli minulle niin vaikeaa). Jos en kokisi, niin eiköhän meidän suhde olisi silloin kalkkiviivoilla joka tapauksessa. Tietysti voin olla joskus hetkellisesti suuttunut tai jotain, enkä silloin sano häntä ihanaksi, mutta en koe, että se vähentäisi perustana olevaa rakkauden tunnetta tai ihanuuden kokemusta millään tavalla.

Mutta emme kai me niin kaukana kuitenkaan ole näkemyksiltämme kuitenkaan, kun aluksi luulin.

Tämän perusteella neutronilla näyttäis olevan parisuhde kunnossa.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11798

Neutroni kirjoitti:

Se on totta. En tarkoittanut sillä itsestäänselvyydellä sitä, ettei oikeasti panosteta suhteeseen mitään. Siitä seuraa se "erilleen kasvaminen" muutamassa vuodessa.

En usko, että termillä ihan sitä tarkoitetaan. Ihminen kypsyy ja persoonallisuus muuttuu hieman ajan mittaan. Varsinkin tätä tapahtuu, jos parisuhde on aloitettu hyvin nuorena ja kestänyt pitkään. Siinä samassa voivat myös arvot, elämänasenteet, halut ja tarpeetkin muuttua. Joskus käy onnellisesti ja kehitys puolisoiden välillä tukee toisiaan ja ohjautuu samaan suuntaan, joskus taas käy se epäonnisempi juttu. 

Vaikka panostaa kuinka ja paljon, vaikka molemmat kokevat uhranneensa parisuhteen eteen enemmän kuin tarpeeksi, niin silti voi olla, ettei homma vaan enää toimi. 

Neutroni
Seuraa 
Viestejä32920

Ab Surd Oy kirjoitti:
Neutroni kirjoitti:

Se on totta. En tarkoittanut sillä itsestäänselvyydellä sitä, ettei oikeasti panosteta suhteeseen mitään. Siitä seuraa se "erilleen kasvaminen" muutamassa vuodessa.

En usko, että termillä ihan sitä tarkoitetaan. Ihminen kypsyy ja persoonallisuus muuttuu hieman ajan mittaan. Varsinkin tätä tapahtuu, jos parisuhde on aloitettu hyvin nuorena ja kestänyt pitkään. Siinä samassa voivat myös arvot, elämänasenteet, halut ja tarpeetkin muuttua. Joskus käy onnellisesti ja kehitys puolisoiden välillä tukee toisiaan ja ohjautuu samaan suuntaan, joskus taas käy se epäonnisempi juttu. 

Vaikka panostaa kuinka ja paljon, vaikka molemmat kokevat uhranneensa parisuhteen eteen enemmän kuin tarpeeksi, niin silti voi olla, ettei homma vaan enää toimi. 

Se on totta, että mikään panostus ei takaa mitään. Mutta panostamalla suhteeseen voi usein vaikuttaa pieneltä osin siihen, että kehitys kulkee yhteensopiviin suuntiin. Panostamatta suhde ajautuu vakaviin ongelmiin hyvin suurella todennäköisyydellä.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11798

Neutroni kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Neutroni kirjoitti:

Se on totta, että mikään panostus ei takaa mitään. Mutta panostamalla suhteeseen voi usein vaikuttaa pieneltä osin siihen, että kehitys kulkee yhteensopiviin suuntiin. Panostamatta suhde ajautuu vakaviin ongelmiin hyvin suurella todennäköisyydellä.

Toki, mutta edelleen korostan sitä, että "erikseen kasvamisella" nähdäkseni viitataan lähinnä persoonallisuuden kehittymiseen tavalla, jossa ihmiset eivät enää tule toimeen tai eivät ainakaan koe optimaaliseksi sen toisenlaisen kanssa elämistä yhdessä elämänsä loppuun asti. Jos joskus teininä x ja Y olivat täydellinen pari, niin nelikymppisenä heistä mutatoituneet X ja y voivat olla lähes perivihollisluokkaa oleva antagonistikupletti. Ei siinä auta mikään panostus, jos perusluonteet hankaavat jatkuvasti dramaattisesti. Uskoakseni persoonallisuutemme kuitenkin ovat aika lailla kiveen hakattuja. Vaikka ympäristö vaikuttaakin, niin emme voi tietoisesti niitä ohjailla ja muuttaa juurikaan. Eikä sitäkään ole sanottu, että miten se ympäristö vaikuttaa. Kenties niinkin, että tuollaiseen erikseen kasvamiseen on jopa jokin outo vastavuoroisen vaikutussuhteen mekanismi; että pienistä eroista tai jännitteistä alkaa kärjistyä suurempia ja suurempia vuosikymmenten mittaan. Ehkä jopa niin, että se kipinä, mikä aikanaan sai toisen tuntumaan kiinnostavalta, jokin pieni jännittävä ero, saa sietämättömän rasitteen mittasuhteet kehittyessään kukoistukseensa. 

mdmx
Seuraa 
Viestejä6386

Ab Surd Oy kirjoitti:
Neutroni kirjoitti:

No tää. Kun panostaa niihin asioihin joita haluaa itse itsessään muuttaa, ei ole niin suurta merkitystä toimiiko se parisuhde sen jälkeen vai ei. Eli siis jos kehityskaaret tukee toisiaan niin sit tukee ja fantsua, jos ei niin sit ei jääpähän ainakin käteen jotain mitä ite haluskin käteensä.

Opportunistiset bimbot on käytännössä huoria, ja velkaspedet on velkaspedejä. Mut kyl raha tuo turvaa ja vapautta, kunnia kertoo luonteesta ja valta on seksikästä.

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

Neutroni kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Neutroni kirjoitti:

Samaan suuntaan kehittyminen vaatii yhteiset arvot. Ihminen muuttuu ja kehittyy, mut jos arvopohja on sama niin on helpompaa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat