Seuraa 
Viestejä12219

Oletko nähnyt joskus pallosalaman? Tiede ei ole pystynyt todistamaan pallosalamoiden olemassaoloa, silti tutkijalle kerrotaan havainnoista jatkuvasti.

On muuten aika hyvin arvomaailmaa kuvaava perspektiivi. "Tiede ei ole pystynyt todistamaan".Mitähän muuta tiede ei ole pystynyt todistamaan, mutta on olemassa kuitenkin.....

Uskotko pallosalamiin ?
Kaikkihan tietää että pallosalamat on olemassa.
54.5%
Olen pallosalama agnostikko.
Olen pallosalama agnostikko.
28.7%
Ei ole olemassa koska ei ole tieteellistä todistetta.
10.6%
Ei ole olemassa koska en ole itse nähnyt. olen pallosalama-ateisti.
6.0%
Ääniä yhteensä: 66

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Sivut

Kommentit (43)

Keijona
Seuraa 
Viestejä12219

Vastareaktio on selvästi havaittavissa, vastareaktiosta todistaa mm.  se, että  ateistit suhtautuvat jumalaan (ja tietenkin myös jumaluskovaisiin,) kielteisesti ja  vastaan. Joten haukkumiselle ja pilkkaamiselle on olemassa selkeä tunnepohjaimen motiivi ja syy. Ja kylläolisi ajopuuteoreetikkojenkin  hyvä oman toimintansa motiivi tiedostaa.

Sanotaan että on olemassa vastakkaiset, on tieteellinen tai uskonnollinen maailmankatsomus. Ja jos ateistinen tiedemies suhtautuu lähtokohtaisesti kielteisesti jumalaan, niin sellaisen voi olla aika mahdotonta edes "löytää" todisteita jumalasta, Kun ei sovi kieltäjän arvoihin niin eihän  sovi millään  ymmärrykseenkään.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Neutroni
Seuraa 
Viestejä31338

Major_Breakthrough kirjoitti:
Voin vakuuttaa kaikille. että pallosamat ovat todellisia.

Minä suhtauduin varovaisen agnostisesti, koska kyseessä on kuitenkin yleensä luonnonilmiöltä vaikuttava asia, josta on paljon jotakuinkin yhdenmukaisia raportteja, mutta jos sinä "joustavan todellisuuden mies" olet tätä mieltä, niin täytynee alkaa apallosalamistiksi.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46275

Luomistöissä...

"Suomalaistutkijoiden löytämä kvanttihiukkanen on tieteellinen läpimurto - skyrmioni muistuttaa pallosalamaa

Aalto-yliopiston dosentti ja tekniikan tohtori Mikko Möttönen sanoo, että tuloksista saattaa olla hyötyä fuusioreaktoreissa, mutta tärkeimmät sovellustavat eivät ole välttämättä vielä edes tiedossa."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201803022200781014_u0.shtml  .

Tutkijat loivat pallosalamaa muistuttavan uuden kvasihiukkasen – Suomalaistutkija TM:lle: ”Laskelmat tehtiin kynällä ja paperilla”

https://tekniikanmaailma.fi/tutkijat-loivat-pallosalamaa-muistuttavan-uu...  .

Vapaa radikaali
Seuraa 
Viestejä1834

Aikoinaan semmoista kuin Luostarinmäen metwursti myytiin pallonmuotoisissa kangaspusseissa. Sen lähemmäs pallosalamia en ole itse päässyt.
Hyvää se kyllä oli.

Gentlemen, start polishing your tin foil hats!

Aslakki
Seuraa 
Viestejä243

Käyttäjä4470 kirjoitti:
"Pallosalama" on jälki joka jää verkkokalvolle tavallisesta salaman välähdyksestä. Eli varsinaisia pallosalamia ei ole olemassa.

Höpö höpö, jos salama olisi pallon muotoinen tuo voisi toimia mutta kun ei ole. 

Tauko
Seuraa 
Viestejä435

Aika erikoiset vaihtoehdot annettu äänestykseen, ehkä tarkoituksella, jota voi arvailla.

- sanan usko vois korvata heti sanalla mielipide/kokemus
- puuttuu vaihtoehto, olen havainnut pallosalaman

"Uskotko pallosalamiin ?
Olen pallosalama agnostikko.",,

Tauko
Seuraa 
Viestejä435

YLEN artikkeliin liittyen

"Ihmetyttää se, että nykyään kaikilla on älypuhelimet, joissa on huippukamerat. Silti en ole nähnyt kunnollista videota, josta näkyisi selkeästi pallosalama"

Johtuisko se, että enimmät havainnot on vuosien takaa, jolloin älypuhelimia ei ollut.

Toisaalta silloin oli avojohdot sähkölle ja lankapuhelimille. Ja ukkosella sähkö- ja puhelinpistorasiat löi tulta usein sisätiloihin.
Samoin puulämmitys oli yleistä. Ja savukaasua usein ilmassa.

Gemini
Seuraa 
Viestejä1831

Tauko kirjoitti:
YLEN artikkeliin liittyen

"Ihmetyttää se, että nykyään kaikilla on älypuhelimet, joissa on huippukamerat. Silti en ole nähnyt kunnollista videota, josta näkyisi selkeästi pallosalama"

Johtuisko se, että enimmät havainnot on vuosien takaa, jolloin älypuhelimia ei ollut.

Toisaalta silloin oli avojohdot sähkölle ja lankapuhelimille. Ja ukkosella sähkö- ja puhelinpistorasiat löi tulta usein sisätiloihin.
Samoin puulämmitys oli yleistä. Ja savukaasua usein ilmassa.

Hautajaisväki näki myös hevosen länkien välistä kalmoja ruumista kuljettaessaan. 

Eno kertoi nähneensä pallosalaman uunin päällä. Voiko piipun hiiltynyt pinta johtaa pallosalaman uunin hormia pitkin? Tai savukaasut edesauttaa jotenkin sähköilmiön muodostumista? Ehkä hän kuitenkin uneksi, ja muisti jälkeenpäin väärin?

Voiko länkien välissä muodostua talvisaikaan jokin sähkökenttä, joka saa hevosen harjat tuottamaan odotetun ilmiön, vaikka normaalisti asiaan ei kiinnitiä mitään huomiota? 

Gemini
Seuraa 
Viestejä1831

Pitää myös kirjoittaa eräs huomio, toivottavasti Japetus sattuu näitä lukemaan: en muista enää tarkkaan, oliko se pallo sininen  ja sähisevä. Kas, näin ne tarinat jopa saman henkilön kertoessa, muuttuvat. Tämä kannattaa myös ottaa huomioon.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat