Seuraa 
Viestejä1033

Tuskinpa, maailman ostetuin urheiluauto, legenda:

https://tekniikanmaailma.fi/voiko-kymmenen-miljoonaa-ford-mustangin-osta...

Niistä monen monista kerroista, jolloin jenkeissä ajoin Mustangilla, useimmiten perusmallilla, jossa alkuun 200 hp, nyt 300 hp ja muutaman kerran mm. Miamista Cape Kennedy' n Mustang GT Shelbyllä, sharp 400 hp, viiden litran vapaasti hengittävä HEMI, tervettä vääntöä ilman turbojen ja urpojen pihinää. Kerran ajoin viikonloppua viettämään Mustangilla Losista Las Vegasiin, lounaan söin Barstovissa, vanhassa villinlännen hevostenvaihtopaikassa.

Kuvassa olen juuri TM:n kuvaamalla valkoisella mussella Cape Kennedyn parkkipaikalla, takana näkyy rakettipuisto. Jussipissinkään ei tarvitse huolehtia kuvan omistusoikeuksista, olen itse sen kuvaaja. Harmi että liian kallis hankittavaksi omaksi täällä sosialismissa.

Sivut

Kommentit (99)

Thor Hammer
Seuraa 
Viestejä1033

Monista urheiluautoista, kuten Corvette, poiketen Mustang on myös perheauto, teini-ikäiset tyttäremme mahtuivat hyvin takapenkeille, toisin kuin oman Porschen kuppi-istuimiin, josta johtuen Porsche piti vaihtaa uuteen Peugeotiin.

No, jenkit eivät kutsukaan urheiluautoksi, vaan joko Pony Car tai Muscle Car.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä17446

Mustang nimi on ikääkuin kansallissymboli USAssa..lentokone P-51D oli Mustang ja amerikan preerioilla villiintynyt hevonen oli Mustang.

Corvette on ainoa oikea USAlainen hieno kärry. Muu on sontaa.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

martin x
Seuraa 
Viestejä2084

Ihan hieno auto, mutta minulla on tämä fraasi aina takataskussa: "Maku asia sanoi musti, kun munia nuoli".

Hauskaahan tuollainen hehkuttaminen on, mutta ei enää oikein minun juttu. Ajan millä ajan ja sillä selvä. Tarvittaessa vaikka koko yön.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31323

Yhdellä tutulla on museoikäinen Mustang. Se on hieno peli, ei tarvitse arpoa kuka ajaa tiellä, kun täysmoottorin upea saundi kavaltaa. Tuon uuden muotoilusta en oikein pidä. Ja muutenkaan en ole tuollaisten kompromissien ystävä. Käyttöautot käyttöautoina ja harrasteautot harrasteautoina, vaikka itse en harrastakaan.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä17446

Thor Hammer kirjoitti:
Tuskinpa, maailman ostetuin urheiluauto, legenda:

https://tekniikanmaailma.fi/voiko-kymmenen-miljoonaa-ford-mustangin-osta...

Niistä monen monista kerroista, jolloin jenkeissä ajoin Mustangilla, useimmiten perusmallilla, jossa alkuun 200 hp, nyt 300 hp ja muutaman kerran mm. Miamista Cape Kennedy' n Mustang GT Shelbyllä, sharp 400 hp, viiden litran vapaasti hengittävä HEMI, tervettä vääntöä ilman turbojen ja urpojen pihinää. Kerran ajoin viikonloppua viettämään Mustangilla Losista Las Vegasiin, lounaan söin Barstovissa, vanhassa villinlännen hevostenvaihtopaikassa.

Kuvassa olen juuri TM:n kuvaamalla valkoisella mussella Cape Kennedyn parkkipaikalla, takana näkyy rakettipuisto. Jussipissinkään ei tarvitse huolehtia kuvan omistusoikeuksista, olen itse sen kuvaaja. Harmi että liian kallis hankittavaksi omaksi täällä sosialismissa.

Corvetteissa oli jo heti alkuaan 400 heppaa.

Mustangon ikäänkuin alunperin ollut jokapojan urheiluauto jossa saa saumaa enemmän. Epäkäytännöllinen luonnollisesti.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Lyde19
Seuraa 
Viestejä5066

Onhan nuo hiilivetyautot hienoja viimevuosidan tuotteita. Kyllä niitä museoissa kelpaa katsella ja ihmetellä miten viime vuosisadan ihmiset olivat niin tavaran perään että tuollaisia valmistettiin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat