Seuraa 
Viestejä17738

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Kommentit (64)

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä1764

Highly reduced and protonated aqueous solutions of [P2W18O62]6− for on-demand hydrogen generation and energy storage

Energy storage in batteries or by conversion to chemical fuels are the two most flexible and scalable options, but are normally considered mutually exclusive. Energy storage solutions that can act as both batteries and fuel generation devices (depending on the requirements of the user) could therefore revolutionize the uptake and use of renewably generated energy. Here, we present a polyoxoanion, [P2W18O62]6−, that can be reversibly reduced and protonated by 18 electrons/H+ per anion in aqueous solution, and that can act either as a high-performance redox flow battery electrolyte (giving a practical discharged energy density of 225 Wh l−1 with a theoretical energy density of more than 1,000 Wh l−1), or as a mediator in an electrolytic cell for the on-demand generation of hydrogen.

Vaikuttaa hyvältä, kuin myös ne monet akkukeksinnöt, joiden toimimattomuus selvisi vasta kun rahoittajien rahat oli käytetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä17738

jussipussi kirjoitti:
Tulosta tulee kun panostetaan.

"Battery breakthrough: Doubling performance with lithium metal that doesn't catch fire"

https://techxplore.com/news/2018-08-battery-breakthrough-lithium-metal-d... .

Ensin mainitussa linkissä 10 x varastoidun sähkön määrä...eli 2 x ei enää auta näissä karkeloissa.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä17738

Tokilogi kirjoitti:
Highly reduced and protonated aqueous solutions of [P2W18O62]6− for on-demand hydrogen generation and energy storage

Energy storage in batteries or by conversion to chemical fuels are the two most flexible and scalable options, but are normally considered mutually exclusive. Energy storage solutions that can act as both batteries and fuel generation devices (depending on the requirements of the user) could therefore revolutionize the uptake and use of renewably generated energy. Here, we present a polyoxoanion, [P2W18O62]6−, that can be reversibly reduced and protonated by 18 electrons/H+ per anion in aqueous solution, and that can act either as a high-performance redox flow battery electrolyte (giving a practical discharged energy density of 225 Wh l−1 with a theoretical energy density of more than 1,000 Wh l−1), or as a mediator in an electrolytic cell for the on-demand generation of hydrogen.

Vaikuttaa hyvältä, kuin myös ne monet akkukeksinnöt, joiden toimimattomuus selvisi vasta kun rahoittajien rahat oli käytetty.

Niin tämä vaara on olemassa jotta tutkimusrahoja saadaan aina jotakin helposti jätetään mainitsematta. Pitää tietää ja olla tarkkana jotta näissä oikesti ei vain menetetä aikaa ja rahaa. Tätät samaa esiintyy ilmailussa...uusi järjetön konsepti näyttää paperilla hyvältä jne.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46258

Major_Breakthrough kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Tulosta tulee kun panostetaan.

"Battery breakthrough: Doubling performance with lithium metal that doesn't catch fire"

https://techxplore.com/news/2018-08-battery-breakthrough-lithium-metal-d... .

Ensin mainitussa linkissä 10 x varastoidun sähkön määrä...eli 2 x ei enää auta näissä karkeloissa.

Yksi muuttuja monista. koita ymmärtää tämä.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä17738

jussipussi kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Tulosta tulee kun panostetaan.

"Battery breakthrough: Doubling performance with lithium metal that doesn't catch fire"

https://techxplore.com/news/2018-08-battery-breakthrough-lithium-metal-d... .

Ensin mainitussa linkissä 10 x varastoidun sähkön määrä...eli 2 x ei enää auta näissä karkeloissa.

Yksi muuttuja monista. koita ymmärtää tämä.

Niin tätä mä nimenomaan yritän painotan...vaikka joku olisi 2 x parempi se voi silti olla susi jo syntyessään.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46258

"Kanadalaisen Waterloon yliopiston tutkijat väittävät, että litiummetallista tehtyjen negatiivisten elektrodien käyttö voi kasvattaa akun varastointikapasiteettia dramaattisesti. Se puolestaan voisi parantaa merkittävästi sähköautojen käyttömahdollisuuksia, kirjoittaa Electrek.

Silloin ajomatka yhdellä latauksella voisi jopa kolminkertaistua.

Akun kesto on se tekijä, joka on hidastanut merkittävästi sähköautojen yleistymistä.

Tutkijat kuvaavat Joule-tiedelehdessä, miten he lisäsivät fosforia ja rikkiä sisältävän yhdisteen elektrolyyttinesteeseen. Se vastaa akun varauksesta.

Tutkijat väittävät, että yhdiste reagoi akkujen litiummetallielektrodien kanssa ”spontaanisti” ja päällysti ne erittäin ohuella suojakerroksella.

Oletettavasti tämä suoja mahdollistaa litiummetallisten elektrodien käyttämisen akuissa, mikä lisää huomattavasti varastointikapasiteettia.

Ainakin pienessä mittakaavassa läpimurto voi lisätä akkujärjestelmien kapasiteettia. Sähköautojen isoissa akkujärjestelmissä sitä ei ole tiettävästi vielä kokeiltu.

Jos keksintö toimii autoissa, se voi vähentää merkittävästi fossiilisten polttoaineiden kulutusta ja sitä kautta parantaa ympäristön tilaa."

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/yliopiston-akkukeksinto-lupaa-sahkoau... .

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31338

Major_Breakthrough kirjoitti:
Kuinka kauan ns. "vallankumouksellisen" akun testaaminen ja markkinoille vienti voi ottaa ? Mitä se maksaa ?

Sitä ei kukaan tiedä. Ei ole muuta keinoa selvittää uusien ideoiden todellinen käyttökelpoisuus kun tutkia ne perin pohjin. Se vie minimissäänkin useita vuosia ja maksaa miljoonia tai kymmeniä miljoonia ennen kuin akut ovat kaupallisessa tuotannossa edes pienen mittakaavan erikoissovelluksissa, ja jos matkalla tulee ongelmia, rahaa ja aikaa kuluu enemmän ja usein koko idea osoittautuu käytännössä toimimattomaksi. Esimerkiksi akkujen tapauksessa ei riitä, että varaus- ja virranantokyky ovat hyviä. Akkujen pitää olla myös turvallisia (myös ulkoisen väärinkäytön, kuten iskujen ja oikosulkujen suhteen), valmistuksessa käytettävät kemikaalit eivät saa olla liian myrkyllisiä tai ympäristölle haitallisia. Mikään komponentti ei saa olla liian kallis materiaaleiltaan tai valmistuskustannuksiltaan ja niin edelleen.

Autoteollisuuden vaatimat valtavat tuotantolaitokset ovat miljardien investointeja ja siinä mittakaavassa tulee koko joukko uusia huomioon otettavia tekijöitä. Esimerkiksi materiaalien saatavuus riittävän suurina määrinä stabiileilla hinnoilla vuosikymmenien ajan.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31338

Thor Hammer kirjoitti:
Helvetin vaarallisia tuollaisia määriä labiilia kemiallista energiaa sisältävät akut, todellisia pommeja.

Se on yksi oleellinen kehityskohde. Jos akkuteknologiaa ei saada riittävän turvalliseksi, esimerkiksi ajoneuvoakun tapauksessa ulkoista iskua vastaan, se ei koskaan tule kaupalliseen käyttöön vaikka se olisi muuten kuinka hyvä tahansa. Kukaan ei tosiaan halua matkustaa pommin päällä.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46258

Neutroni kirjoitti:
Thor Hammer kirjoitti:
Helvetin vaarallisia tuollaisia määriä labiilia kemiallista energiaa sisältävät akut, todellisia pommeja.

Se on yksi oleellinen kehityskohde. Jos akkuteknologiaa ei saada riittävän turvalliseksi, esimerkiksi ajoneuvoakun tapauksessa ulkoista iskua vastaan, se ei koskaan tule kaupalliseen käyttöön vaikka se olisi muuten kuinka hyvä tahansa. Kukaan ei tosiaan halua matkustaa pommin päällä.

Hienoa jos joku pyrkisi tähän. Pommit ovat kyllä kauheita.

"Battery breakthrough: Doubling performance with lithium metal that doesn't catch fire"

https://techxplore.com/news/2018-08-battery-breakthrough-lithium-metal-d... .

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat