Seuraa 
Viestejä2900

Miten pieru syntyy ja mitä se indikoi?

Tuli vaan mieleen että aika moni terveysruokana pidetty pierettää normia enempi. Valkosipuli, ruisleipä, herneet, piimä, korean kimchi, kahvi jne.

Eli mitä suolistossa tapahtuu?
Terveysruokaa tulee ja se alkaa säätää bakteerikantaa suotuisammaksi?
Osa bakteereista nitistyy ja kuolinkorinoissaan generoivat kaasuja vaiko joutuvat vaan normaalia kovemmille ja piereskelevät suoliston täyteen?

Onko pieru bakteerin pieru?

Vetäny valkosipulia nyt viikkotolkulla ihan huomattavia määriä eli 4 isoa kynttä päivässä tai yli. Alussa pieretti, nyt ei enää.
Tuo viittaisi siihen että terveysruoka todellakin nitistää vääriä bakteereita ja pieru syntyy niiden kuolinkorinasta.

Tää on hiukka huuli poskessa kirjotettu samoin kuin kainalopierun onnistuminen ylipainon idikaattorina, mutta kyllä tämä hieman askarruttaa.

Tietoa tai ideoita?

Sivut

Kommentit (29)

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

Pieru voi tietysti indikoida vaikka ruoka-aine allergiaa. Mut mitä silloin tapahtuu?
Bakteerit polkee normaslia enempi kaasua. Kuoleevatko ne silloin vai ponnistelevat yliteholla ravinteiden pilkkomiseksi.

Pierun täytyy olla bakteetin aineenvaihdunnan tulos. Se käyttää ravinteita ja päästelee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

Voisko joku tätä tieteellisesti tutkia?

Siis pieruanalysaattorillahan voisi tutkia ihmisen terveydentilaa. Mitä kaasuja on ja viiraako päässä.

Jos ne onkin ne kaasut jotka imeytyy suoliston kautta varenkiertoon ja vaikuttaa kaikkeen.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10240

Piereskelyn lisääntyminen johtuu muutoksesta ruokavaliossa. Lisäksi vaihtuneeseen omatuoksuun on totuttava.

Sama ilmiö oletettavasti näkyy myös kun vaihtaa terveysveganismin pikaruokaan. Indikoi ruokavalion muutosta, mutta tuskin ottaa kantaa muutoksen hyvyyteen.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

Minijehova kirjoitti:
Piereskelyn lisääntyminen johtuu muutoksesta ruokavaliossa. Lisäksi vaihtuneeseen omatuoksuun on totuttava.

Sama ilmiö oletettavasti näkyy myös kun vaihtaa terveysveganismin pikaruokaan. Indikoi ruokavalion muutosta, mutta tuskin ottaa kantaa muutoksen hyvyyteen.

Eli oliskin vaan kyse muutoksesta ja uuteen ruokavalioon tottumisesta?

Mut kun kuitenki ruokavalio nimenomaan säätää sitä bakteerikantaa. Mitä moniouolisempi ruokavalio, sitä monipuolisempi bakteerikanta.

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

Zorba the Greek kirjoitti:
Eli muutokset bakteerikannassa pierettää?
Miksi?

Tai sanotaan niin että muutosvaiheessa oleva bakteerikanta. Ei niinkään jo stabiloitunut.

Siis bakteerikuolemat tai toisen bakteerikannan lisääntyminen?

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11617

Tuli vaan mieleen että aika moni terveysruokana pidetty pierettää normia enempi. Valkosipuli, ruisleipä, herneet, piimä, korean kimchi, kahvi jne.

Voihan siinä olla pers. kohtaisia eroja, mutta olen listastasi joltain osin eri mieltä. Kahvi, valkosipuli, piimä tai kimchi eivät pieretä minua. Ruisleipä ihan valtavasti, samoin muutkin viljat jonkin verran. Herneetkin kyllä. 

Uskoakseni pääosin kyllä. Esimerkiksi rukiin kuituja ihminen ei itse sulata millään lailla, mutta ne ruokkivat bakteereita. Bakteerit taas yksisoluisina hengittävät elinympäristöönsä jätekaasunsa eli aineenvaihduntatuotteensa. 

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

Ab Surd Oy kirjoitti:

Voihan siinä olla pers. kohtaisia eroja, mutta olen listastasi joltain osin eri mieltä. Kahvi, valkosipuli, piimä tai kimchi eivät pieretä minua. Ruisleipä ihan valtavasti, samoin muutkin viljat jonkin verran. Herneetkin kyllä. 

Uskoakseni pääosin kyllä. Esimerkiksi rukiin kuituja ihminen ei itse sulata millään lailla, mutta ne ruokkivat bakteereita. Bakteerit taas yksisoluisina hengittävät elinympäristöönsä jätekaasunsa eli aineenvaihduntatuotteensa. 

Veikkaan myös perskohtaisuuden lisäksi että ero syntyy määristä. Esim pieeni määrä kimchiä jspanilaisessa ei pieretä mutta jos tilaan extrakuoin sitä lisää niin johan alkaa. Ruisleipä taas itselläni ei juuri pieretä, mutta syönkin sitä vain noin 50g päivässä.

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

Eikös valtaosa bakteereista ole suolessa ja vatsalaukussa lähinnä hapot?
Missä kaasunmuodostus alkaa jo vatsalaukussa vai vasta suolessa?

Ei taida olla palstalla asiantuntijoita. Olis hienoo jos vaikka tiedelehti selvittäis tässä esitettyjä kysymyksiä asiantuntijataholta ja julkaisisi vaikka artikkelin.
Tässä on muuten tulevaisuutta.

Vetävän otsikoinnin saa halutessaan kopioida.

-Maija-
Seuraa 
Viestejä1206

Mulla on kaks juttua asiasta.

Mun mummo meni lääkäriin ja kun tohtori kysyi vaivaa mummo sanoi: "Mullon vatas kauhia polle!"

Lääkäri katseli ympärilleen, että missäs se hevonen on.

-Pörrätäänkö?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat