Sivut

Kommentit (440)

Thor Hammer
Seuraa 
Viestejä1033

Zorba,

Totta, kun "laatumediaa" seuraa, tuntuu ettei etnisiä suomalaisia maassa enää olekaan, koulun pihallakin vain matulapsia.

Vai onko tuo jo karmeaa todellisuutta? Presudentti selitti ilmiötä sillä, ettei tavallinen suomalainen enää ole niin mielenkiintoinen medialle. Lausuntoa ei juuri lainattu mediassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
wisti
Seuraa 
Viestejä14793

Tohtori Niinistö ei ole lähimainkaan niin tyhmä, etteikö hän ymmärtäisi juttunsa olevan populistista roskaa. Hän joutuu ankaran pilkan kohteeksi ja selittelee sitten, mitä selittelee.
Toki puolustajia kun löytyy, kuten täälläkin.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä50525

Thor Hammer kirjoitti:
jussipissi,

Ei nyt puututa minun purukalustooni

Miksi sinä sitten oletettavasti ilman omia hampaita pureudut sellaisten purukaluston tilaan jotka ei edes keskustele tässä ketjussa?

ID10T
Seuraa 
Viestejä5352

Thor Hammer kirjoitti:
jussipissi,

Ei nyt puututa minun purukalustooni, iän myötä kaikilla kärsii ja sodan aikana ei lasten hammashuollosta ymmärretty kuten nykyisin.

Zorba,

Olen viettänyt Thaimaasessa minäkin kuukausia, melkein toin muijan sieltä. Tömä oli 1970- luvulla.

IDIOT,

Lienet sivari? Yhtään sotaa ei ole voitettu ilman jalkaväkeä. Eivät sitä nytkään voita ylipainoiset nörtit pitsaviipale kädessä pimennetyissä kammareissaan.

En ole sivari. En vain pidä todennäköisenä sitä, että Suomi ylipäätään joutuu enää sotaan, ja jos joutuukin, niin silloin meitä vastassa on todennäköisesti juurikin Venäjä. Ja miksi ihmeessä Venäjä tänne maajoukkoja lähettäisi? Heillähän on hävittäjiä pilvin pimein ja ohjuksia vaikka minkälaisia.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä50525

wisti kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
wisti kirjoitti:
-Suomen sotilaat, tulkaa hakemaan linssikeittoa!!!
- Tulkaa te hakemaan linssikeittoonne tinjamia, kihihihi!!!
Oletko tosiaan noin lapsellinen, jos on yhtää aikuista sinussa niin  pyydät kaikilta nyt anteeksi.

Meillä on se ero, että minä puhun sotimisesta ketjussa, jossa kirjoitetaan sotimisesta. Sinä taas talvisodit myös koirarotuja koskevassa ketjussa kommentoiden minulle.

Veikkaan, että Bisguit keksii saman sutkauksen.

Omissa tarinoissa itsestä yleensä menee oikein.

ID10T
Seuraa 
Viestejä5352

Thor Hammer kirjoitti:
En tiedä mitä pehmoisiä armeijassa nykyisin on, meillä kun olin 18-kesäisenä vapaaehtoisena Suomenlinnassa oli ylemmässä komentoportaassa sodan käyneitä miehiä, jopa entisiä SS-miehiä. Silloin ei naatteja nautittu, sivareista ei oltu kuultukaan, onhan niistä hyötyä nytkin, esimerkiksi miinanpolkijoina.

Tämä siis 1960-61.

Naisista armeijassa wanha kessumme sanoi, "Sopivat ruoanlaittoon ja viihdytykseen".

On ihan ok myöntää olevansa dinosaurus, mutta sillä ylpeily saa tuntemaan myötähäpeää.

Omasta asepalvelustani on 30 vuotta aikaa ja silloinkin oli kyllä eri meininki simputuksineen ja muine vittumaisuuksineen nykykäytäntöön verrattuna.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä32563

Thor Hammer kirjoitti:
Lienet sivari? Yhtään sotaa ei ole voitettu ilman jalkaväkeä. Eivät sitä nytkään voita ylipainoiset nörtit pitsaviipale kädessä pimennetyissä kammareissaan.

Isommissa sodissa jalkaväki on tosiaan välttämätöntä. Mutta sikäli kun olen sotakuvauksia lukenut, aika moni ukko on valittanut sitä, ettei ihan joka päivä saa vetää mahan täydeltä parasta pihvilihaa. Sodissa on syöty puuroa ja laihaa kasvissoppaa. Joskus harvoin, kun komppanian hevonen on saanut osuman, joukkoon on ollut laittaa muutama palanen sitkeää veto päällä kuolleen hevosen lihaa.

Ihminen tarvitsee (jos ei mennä mihinkään erikoisiin laboratoriodieetteihin, jotka vaativat järjettömästi aikaa ja vaivaa, ja ovat silti pitemmän päälle vahingollisia) lihaa pari pientä palaa viikossa. Muuten pärjää kasviksilla ihan hyvin ja yltiöpäisestä lihan mättämisestä on vain terveyshaittoja. Jos maamme jalkaväki kaatuu pariin kasvisruoka-annokseen viikossa, armeijan ylläpidon motiivit ovat varsin kyseenalaiset. En tosin jaksa uskoa, että naapurinkaan armeijalla on pihviä ja lihapatoja joka päivä, joten ravinnon laadussa Suomella voi olla edelleen etu.

Minusta ne ovat tyhmiä kun tekevät numeron kasvisruuista. Laittaisivat vain vaivihkaa listalle kasviksia silloin tällöin niin kukaan ei huomaisi mitään. Minun lapsuudessakin syötiin kasvisruokia sekä koulussa että armeijassa. Minestronekeittoa, kesäkeittoa (sen tarjoajat pitäisi toimittaa Haagiin rikoksista ihmisyyttä vastaan ja tuomita kuolemaan), puuroja jne. eikä kukaan tehnyt siitä mitään tivolia. Ja veikkaan, että sinun lapsuudessa ja armeija-aikana lihaa oli tarjolla vielä vähemmän. Ainakin minun vanhemmilla oli siihen aikaan paljon enemmän kasvisruokia, kun liha oli kallista.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä50525

Thor Hammer kirjoitti:

Rehujen pii (Si) tuhoaa hampaat,

Yleensä sinä et saa  juuri mitään menemään oikein joten korjataan nyt tämäkin sitten. 

"Hapan kiusaa eniten

Kasvisruokavalion haitallisuus piilee runsaassa happamien ruoka-aineiden määrässä. Tällaisia ovat esimerkiksi marjat, monet hedelmät ja etikkasäilykkeet.

Myös mekaaninen kulutus on kasvissyöjillä runsasta, sillä ruokavalio on tavallisesti kevyt ja ruokailuväli tiheämpi.

– Mikä tahansa hapan kuluttaa hampaita. Lisäksi juureksia joutuu vimmatusti pureskelemaan, joten se kuluttaa hampaita myös mekaanisesti, Meurman kertoo."

https://www.terve.fi/artikkelit/79769-ylilaakari-ylen-haastattelussa-kas... .

jussipussi
Seuraa 
Viestejä50525

"Länsimainen ruokavalio on syöpäriski

Vahvin näyttö syövän vähentämisestä on tutkimuksissa saatu Välimeren ruokavaliosta. Myös kasvisruokavalio on nykytiedon mukaan edullinen monen syöpätyypin kannalta.

– Suomalaiset ravintosuositukset ovat syövän ehkäisyn kannalta oikein hyvät. Ne eivät juuri poikkea perinteisestä Välimeren ruokavaliosta kuin siinä, että meillä suositellaan hiukan enemmän maitotuotteita, Laatikainen sanoo.

Niin kutsuttu länsimainen ruokavalio sen sijaan on syöpäriski. Tällaiselle syömiselle tyypillistä on sokerin ja tyydyttyneen rasvan sekä punaisen ja prosessoidun lihan suuri määrä. Samalla kuidut ja kasvikset jäävät vähiin.

– Hyvä yleisohje on ruveta muuttamaan länsimaista syömistä kohti traditionaalista Välimeren ruokavaliota, kotimaisia elintarvikkeita suosien."

https://www.is.fi/terveys/art-2000005145676.html .

wisti
Seuraa 
Viestejä14793

jussipussi kirjoitti:
wisti kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
wisti kirjoitti:
-Suomen sotilaat, tulkaa hakemaan linssikeittoa!!!
- Tulkaa te hakemaan linssikeittoonne tinjamia, kihihihi!!!
Oletko tosiaan noin lapsellinen, jos on yhtää aikuista sinussa niin  pyydät kaikilta nyt anteeksi.

Meillä on se ero, että minä puhun sotimisesta ketjussa, jossa kirjoitetaan sotimisesta. Sinä taas talvisodit myös koirarotuja koskevassa ketjussa kommentoiden minulle.

Veikkaan, että Bisguit keksii saman sutkauksen.

Omissa tarinoissa itsestä yleensä menee oikein.

Juu, juu. Oikein meni nytkin. Voit oikaista, mutta juuri nyt et taida viitsiä?
Olet rakkikoirana lahkeessani ilmeisesti poliittisten mielipiteitteni takia. Se ärsyttää. Ainoa lohtuni on, että et k o s k a a n kerro, missä olet eri mieltä, vaan phut eri asiasta, mutta silti minulle kommentoiden.
Mitä, jos lopettaisit joutavan lapsekkaan vittuilun?

syytinki
Seuraa 
Viestejä9644

Kyllä tästä nytten Suomen puolustus kärsii. Vain kaksi rehupäivää viikossa. Ituhippejä ei siis vieläkään voida aseistaa, jos erehtyvät armeijaan joutuvat edelleen hoitamaan kasarmin ruohikoita syömällä heinät pois.

Muistakaamme kuitenkin muinaista Roomaa. Kertovat jotkut, että siellä gladiaattorit dopattiin taistelukuntoon pelkällä kasvisruualla ja sitä oli reilusti, että pääsivät jopa hiukan lihomaan. Lihomista pidettiin etuna koska läski on hyvä pehmuste ja haavatkin olivat komean verisiä, mutta vaarattomampia kuin laiheliineille sattuneet.

mdmx
Seuraa 
Viestejä6250

Minijehova kirjoitti:
JPI kirjoitti:
Thor Hammer kirjoitti:
Ei ole paikkaa minne nämä idunpurijat eivät tyrkyttäisi ideologiaansa:

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/lm-puolustusvoimien-kasvisr...

Puolustusministerinä onneksi on järkimies, vaikka smurfeihin loikkasikin, ehkä loikkaa takaisin persuihin ennen vaaleja, ainoa puolueen petturi jonka Halla-aho ottaisi takaisin.

Onneksi ei ole kuin viihteää teeskentelevä Kimmo Tiilikainen, jonka oikea motiivi "hiilipeikon" karkoituksessa on vielä saastuttavamman hakkeen poltto, metsänomistajat kiittävät ja äänestävät kepulia.

Olen usein todennut, että jo uuden ketjun otsikosta on helppo päätellä kuka "tohtorismies" sen on avannut. Mutta tänä aamuna tiesin jo aamu-uutisia katsellessa kuka tällaisen ketjun avaa tai on jo avannut. 😂

Jup hienoa, että sotapojille annetaan kunnon ruokaa useammin kuin ennen. Kasviksista saa nopeasti energiaa ja ne on terveellisiä, pihvejä ei tarvita kuin kerran kuussa.

Luultavasti niistä myös pidetään ja niitä toivotaan lisää, mutta säästösyistä pitää silti syödä liikaa sikaa.

Nuoret ovat muuttuneet tanskin nuoruusajoista; ovat fiksua porukkaa ilman ennakkoluuloja ja  turhaa mussutusta. Suorastaan sivistynyttä. Kunto toki on heikentynyt vuosien saatossa, mutta äly korvaa puutteita hapenottokyvyssä. Ei sodassakaan nykyään juosta tai edes marssita.

Jaa empä tiedä tosta, avauksen uutisesta:

"Ministeri myös tähdentää, että varusmiehille teetetyn kyselyn mukaan vain puoli prosenttia kannattaa kasvisruokaa. Hänen mukaansa näiden lukujen valossa uusi linjaus vaikuttaa ideologiselta valinnalta."

Alkup. kysely:

https://ruotuvaki.fi/uutinen/-/asset_publisher/vain-0-5-prosenttia-varus...

Sielä on jo nyt tarjolla kasvisruoka vaihtoehto päivittäin. Tulee varmaan tosi halvaks tehdä 0.5% varten toinen safka.

martin x
Seuraa 
Viestejä2108

Olen Zorban  kanssa samaa mieltä tuosta aterian tasapainosta, mutta nuo soossit ovat hieman liikaa, mutta tämä onkin vain minun mielipide. Kasviksia ja vihanneksia pitää olla ateriasta aika iso osa.

Mikä tässä keskustelussa pistää silmään on tuo nykynuorison "huonon" kunnon mollaaminen. En sitten tiedä onko itselleni sattunut vain niin, että suurimmaksi osaksi olen saanut tuntea kovakuntoista nuorisoa.

Monella tämän palstan kirjoittajalla tulisi itku, jos lähtisivät kokeilemaan heidän kanssaan sileellä kuka menee pisimmälle ja kovimpaan, mukaan lukien itseni, vaikka en ihan paskimpana omaa kuntoani pidäkään.

Goswell
Seuraa 
Viestejä13504

mdmx kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
JPI kirjoitti:
Thor Hammer kirjoitti:
Ei ole paikkaa minne nämä idunpurijat eivät tyrkyttäisi ideologiaansa:

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/lm-puolustusvoimien-kasvisr...

Puolustusministerinä onneksi on järkimies, vaikka smurfeihin loikkasikin, ehkä loikkaa takaisin persuihin ennen vaaleja, ainoa puolueen petturi jonka Halla-aho ottaisi takaisin.

Onneksi ei ole kuin viihteää teeskentelevä Kimmo Tiilikainen, jonka oikea motiivi "hiilipeikon" karkoituksessa on vielä saastuttavamman hakkeen poltto, metsänomistajat kiittävät ja äänestävät kepulia.

Olen usein todennut, että jo uuden ketjun otsikosta on helppo päätellä kuka "tohtorismies" sen on avannut. Mutta tänä aamuna tiesin jo aamu-uutisia katsellessa kuka tällaisen ketjun avaa tai on jo avannut. 😂

Jup hienoa, että sotapojille annetaan kunnon ruokaa useammin kuin ennen. Kasviksista saa nopeasti energiaa ja ne on terveellisiä, pihvejä ei tarvita kuin kerran kuussa.

Luultavasti niistä myös pidetään ja niitä toivotaan lisää, mutta säästösyistä pitää silti syödä liikaa sikaa.

Nuoret ovat muuttuneet tanskin nuoruusajoista; ovat fiksua porukkaa ilman ennakkoluuloja ja  turhaa mussutusta. Suorastaan sivistynyttä. Kunto toki on heikentynyt vuosien saatossa, mutta äly korvaa puutteita hapenottokyvyssä. Ei sodassakaan nykyään juosta tai edes marssita.

Jaa empä tiedä tosta, avauksen uutisesta:

"Ministeri myös tähdentää, että varusmiehille teetetyn kyselyn mukaan vain puoli prosenttia kannattaa kasvisruokaa. Hänen mukaansa näiden lukujen valossa uusi linjaus vaikuttaa ideologiselta valinnalta."

Alkup. kysely:

https://ruotuvaki.fi/uutinen/-/asset_publisher/vain-0-5-prosenttia-varus...

Sielä on jo nyt tarjolla kasvisruoka vaihtoehto päivittäin. Tulee varmaan tosi halvaks tehdä 0.5% varten toinen safka.

Jos siellä kerran on jo kasvisruokavaihtoehto, mitä helvettiä täällä tapahtuu, halutaanko 99,5% porukasta pakottaa syömään kasvisruokaa. Kuka älypää on tämän takana, peiliin katsomisen paikka, vai onko tarkoitus vain nostaa näkyvyyttä omaan persoonaan 100% täysin turhalla ehdotuksella, vaihtoehto kun on jo tarjolla.

Minun mielestä noin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat