Kommentit (8)

Käyttäjä14236
Seuraa 
Viestejä2
Liittynyt9.9.2018

Minä höpötän sisäisesti ja joskus kyllä ihan ulkoisestikin itselleni eli puhun ääneen. Selitän itselleni mitä olen tekemässä (kuten kaksivuotias pojantyttäreni)! Kannustan itseäni tyyliin no niin Marja nyt vain menet sinne reippaasti etkä yhtään arkaile tms.

Keijona
Seuraa 
Viestejä10142
Liittynyt13.3.2015

Niin, tuollaisesta saattaa olla lyhyt matka siihen itsekseen kikatteluun, ja siitä taas tahdosta riippumattomaan hoitoon
Sitä mieltä me.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Keijona
Seuraa 
Viestejä10142
Liittynyt13.3.2015

Egoa ja itseä vahvistaa itsekseen höpöttäminen ja itselleen pänttääminen, suosittelisin kyllä enemmin puhumaan muille.

Ymmärtäähän tuon masennusten ja mielenterveysongelmien kasvun olevan suoraa seurausta individualismin (yksinäisyyden) ja itsekeskeisyyden ( subjektiivisuuden) lisääntymisestä. Tottakai, ihminen ymmärtää ja tuntee olevansa tyhmä ja subjektiivinen, mutta ei pysty sitä syytä hyväksymään.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29973
Liittynyt16.3.2005

Keijona kirjoitti:
Niin, tuollaisesta saattaa olla lyhyt matka siihen itsekseen kikatteluun, ja siitä taas tahdosta riippumattomaan hoitoon
Sitä mieltä me.

Ei se noin helppoa ole. M1:n (pakkohoitomääräys) saadakseen pitää olla oikeasti vaarallinen sekopää, uhata itseä tai muuta aseella tai jotain vastaavaa. Jos itsekseen kikattelemalla joutuisi pakkopaitaan, miten luulisit käyvän maanisille sekavia juttuja netissä vuodesta toiseen saarnaaville kahjoille?

Keijona
Seuraa 
Viestejä10142
Liittynyt13.3.2015

Yksinkertaisia ja selkeitä on syyseuraussuhteet jos objektiivisesti analysoi.
Sukupolvi sitten asuntolainojen korot olivat niin korkeita että ainoa mahdollisuus asuntoon oli arava-laina. Arava-standardi tarkoitti köytänössä yksi huone per ihminen. Siis luotiin kulttuuri missä jokaisella ihmiselle täytyy olla oma yksityinen huone. Sitten isukupolven kuluttua ihmetellään miksi omissa huoneissaan kasvaneista on kasvanut syrjäytyneitä, siis yksinäisiä.

Mitäs voisiko historiasta oppia jotain? Myöntää että yhteiskunnassa tehtiin kasvuhuumassa virhe ja vanha systeemi oli parempi koska tuotti terveempiä ihmisiä. Siis sellainen, että oma yksityinen huone annetaan vain kiimassa oleville nuorille naisille, sekin vain kiiiman, siis kesän ajaksi.

Keijona
Seuraa 
Viestejä10142
Liittynyt13.3.2015

Lainaus:
Keijona kirjoitti:
Sitä mieltä me.

Ei se noin helppoa ole. M1:n (pakkohoitomääräys) saadakseen pitää olla oikeasti vaarallinen sekopää, uhata itseä tai muuta aseella tai jotain vastaavaa.

Kun noin varmana uhoaa, niin täytyy asiasta olla ihan henkilökohtaista kokemusta.
Nyt taitaa olla parempi myötäillä, joojoo kaikki hyvin, ottaa nyt vaan rauhassa ne lääkkeet.

OldFarts
Seuraa 
Viestejä3
Liittynyt20.9.2018

Olen skitsofreenikko lääkäreiden vuosia tekemän diagnoosin kautta, mutta hyvinkin todellisia asioita on tapahtunut itselle, joita en osaa selittää. Mm. kuvia, paineentunteita korvissa riippuen siitä mitä ajattelee jne. Myös "spirituaaliseksiäkin" on ollut, eli voisin ajatella asiaa kuin palkinnoksi jostain, jonka olen ehkä tehnyt oikein. Siinä mm. oli kuin olisi lämmintä ilmaa "puhallettu" korviin ja saanut ruumiin täydelliseen olotilaan :). Huom: koulutukseltani olen perus insinööri, mutta kaikelle en keksi loogista selitystä ilman, että ottaisin käsitteeseen mukaan korkeammat voimat.

-Rauhaa ja rakkautta-

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat