Seuraa 
Viestejä1

Ihmettelen? Miksi emme pystyisi tuottaa energiaa virtuaali maailmassa ja siirtää sen tuottaman energian meidän maailmaamme? Mitä minä en ymmärrä? Sähköenergia mitä tuotamme ja sijoitamme sen tietokoneisiin niin miksi se menee hukkaan? Miksi emme voi saada energia palautusta sieltä? Mitä minä en tajua tässä tuntuu vaan tyhmältä koska itse näen asian siten että hukkaamme tuottamamme energian ihan turhaan. Haluaisin saada vain tietää miksi näin?

Kommentit (14)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31330

Se on vähän laaja kysymys vastattavaksi arvatenkin nollalähtötasolta keskutelupalstalla. Peruskoulun fysiikan oppimäärän kertaamisella kannattanee aloittaa.

Onko se sitten paha asia? Jos virtuaalimaailmasta voisi tuoda energiaa, kai sieltä voisi sitten karata mitä monenlaisimpia pelihahmoja. Niin mukava kuin jotain Doomin tai Quaken monstereita onkin lahdata ruudulla virtuaalisilla superaseilla, en välttämättä haluaisi kohdata sellaisia olentoja virtuaalimaailmasta reaalimaailman puolelle karanneena luvanvaraisella metsästysasearsenaalillani varustautuneena.

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3380

Varsin ristiriitaisessa maailmassa elämme.Yhdessä lehdessäkin ihmeteltiin, kuinka lääkärit kehottavat joitain potilaitaan kuluttamaan enemmän energiaa, vaikka jopa  EU:n tasolla  yritetään edistää energian säästöä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
MooM
Seuraa 
Viestejä8012

GreMerG kirjoitti:
Ihmettelen? Miksi emme pystyisi tuottaa energiaa virtuaali maailmassa ja siirtää sen tuottaman energian meidän maailmaamme? Mitä minä en ymmärrä? Sähköenergia mitä tuotamme ja sijoitamme sen tietokoneisiin niin miksi se menee hukkaan? Miksi emme voi saada energia palautusta sieltä? Mitä minä en tajua tässä tuntuu vaan tyhmältä koska itse näen asian siten että hukkaamme tuottamamme energian ihan turhaan. Haluaisin saada vain tietää miksi näin?

Kyllä ainakin minun kone puhaltaa varsin lämmintä ilmaa tuosta sivusta. Ja välillä suorastaan puuskuttaa, kun enemmän vaaditaan tekemään.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Siellähän se virtuaalimaailma on seinän sisällä. Sieltä tulee sähkö ja youtube ja videopelit ja ebay. Ebayn tuotteet realisoituvat ja ilmestyvät reaalimaailmaan kun näpyttelee näppistä sopivasti.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Käyttäjä4369
Seuraa 
Viestejä983

Tanskassa tuulee myrskyisästi nyt uudenvuoden päivänä aamulla. Maan sähköverkosta joudutaan myymään sähköä Norjaan ja Ruotsiin negatiivisella hinnalla -15.07 e/MW

Sama myrsky pyörittää huimasti myös Pohjois-Saksan  ja Puolan tuulimyllyjä ja Skandinavian alue ostaa sähköä 2.251 MW, hintaan 39.16 e/MW.

Tässä nähdään, kuinka viisaasti Skandinaviassa on toteutettu sähkön siirto maasta toiseen. Tällä hetkellä Tanskassa jouduttaisiin pysäyttämään kolmasosa tuulivoiman tuotannosta.

Parhaillaan on rakenteilla kaapeliyhteys Skotlantiin ja se tulee halventamaan alueiden sähkön hintoja.

Jotkut utopistit ennakoivat, että kivihiili-, kaasu- ja ydinvoimalaitokset käyvät liian kalliiksi ajaa ja ne  joudutaan pysäyttämään kannattamattomina.

Se ei kyllä toteudu kuin päiväunissa. Yhteiskunnat  joutuvat keksimään keinot pitää yllä energian tuotantoa tyyninä, kylminä päivinä ym. erikoistilanteita varten. Siinä riittää pohtimista sekä Skandinaviassa että EU:ssa.

https://www.statnett.no/for-aktorer-i-kraftbransjen/tall-og-data-fra-kra...

esko

Käyttäjä4369
Seuraa 
Viestejä983

Maailman rikkaimpiin miehiin kuuluva Bill Gates uskoo ”ilmastonmuutokseen”, mutta hänellä on muuten reaalinen käsitys maailmanmenosta.

https://wattsupwiththat.com/2018/12/31/bill-gates-backs-advanced-nuclear...

Bill Gates Backs Advanced Nuclear Power to Solve the Climate Crisis

Bill Gates has joined the growing list of Greens who think renewables alone cannot replace fossil fuels.

Global emissions of greenhouse gases went up in 2018. For me, that just reinforces the fact that the only way to prevent the worst climate-change scenarios is to get some breakthroughs in clean energy.

Some people think we have all the tools we need, and that driving down the cost of renewables like solar and wind solves the problem. I am glad to see solar and wind getting cheaper and we should be deploying them wherever it makes sense.

But solar and wind are intermittent sources of energy, and we are unlikely to have super-cheap batteries anytime soon that would allow us to store sufficient energy for when the sun isn’t shining or the wind isn’t blowing. Besides, electricity accounts for only 25% of all emissions. We need to solve the other 75% too.

ext year I will speak out more about how the U.S. needs to regain its leading role in nuclear power research. (This is unrelated to my work with the foundation.)

Nuclear is ideal for dealing with climate change, because it is the only carbon-free, scalable energy source that’s available 24 hours a day. The problems with today’s reactors, such as the risk of accidents, can be solved through innovation.

The United States is uniquely suited to create these advances with its world-class scientists, entrepreneurs, and investment capital.

Unfortunately, America is no longer the global leader on nuclear energy that it was 50 years ago. To regain this position, it will need to commit new funding, update regulations, and show investors that it’s serious.

esko

ekavekara
Seuraa 
Viestejä7584

Neutroni kirjoitti:
Se on vähän laaja kysymys vastattavaksi arvatenkin nollalähtötasolta keskutelupalstalla. Peruskoulun fysiikan oppimäärän kertaamisella kannattanee aloittaa.

Onko se sitten paha asia? Jos virtuaalimaailmasta voisi tuoda energiaa, kai sieltä voisi sitten karata mitä monenlaisimpia pelihahmoja. Niin mukava kuin jotain Doomin tai Quaken monstereita onkin lahdata ruudulla virtuaalisilla superaseilla, en välttämättä haluaisi kohdata sellaisia olentoja virtuaalimaailmasta reaalimaailman puolelle karanneena luvanvaraisella metsästysasearsenaalillani varustautuneena.

Eikö tuolta ole jo karannut ainakin pokemoneja. Enää puuttuu markkinoilta nettiyhteydellä oleva kiikaritähtäin, jolla "pokemoneja" voi jahdata aidommin oikealla kiväärillä kuin kännykällä. :D

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä1762

GreMerG kirjoitti:

Elektronit liikkuvat johdossa edestakaisin (vaihtovirta), niillä vain siirretään tuotettua energiaa.

Jos tarkoitat virtuaalihiukkasia ja niiden muuttamista energiaksi, ei se onnistu, kun ei niitä luultavasti edes todellisuudessa ole, eikä mitään energiaa synny tyhjästä, mitä pystyisi hyödyntämään.

Nalle pUh
Seuraa 
Viestejä1365

GreMerG kirjoitti:

Olen myös tässä lähiaikoina pohtinut josko pierut voisi muuttaa dataksi. näin ne voisi sitten kätevästi lähettää vaikkapa whatsappilla kaverillekkin päivää riemastuttamaan.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä7584

Nalle pUh kirjoitti:
GreMerG kirjoitti:

Olen myös tässä lähiaikoina pohtinut josko pierut voisi muuttaa dataksi. näin ne voisi sitten kätevästi lähettää vaikkapa whatsappilla kaverillekkin päivää riemastuttamaan.

Mielestäni tuo jo melko hyvin toteutuu eräiden kirjoitajien viesteissä tällä foorumilla.

Nalle pUh
Seuraa 
Viestejä1365

ekavekara kirjoitti:
Nalle pUh kirjoitti:
GreMerG kirjoitti:

Mielestäni tuo jo melko hyvin toteutuu eräiden kirjoitajien viesteissä tällä foorumilla.

Tuo taitaa valitettavasti pitää paikkansa 😅

Diam
Seuraa 
Viestejä2754

Aloitus on mahdoton toteuttaa, koska valtio-omisteinen voittoa tavoittelematon osakeyhtiö ei pysty tällaista investointia tekemään, vaikka se pääoosin isännätöntä rahaa hyödyntääkin. Vain pörssiyhtiössä, kuten Carunassa riittää ahneus tällaisen ulottuvuuden hyödyntämiseen, se on kyllä teknisesti helppoa, ei ilmaista.

Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat