Seuraa 
Viestejä1033

Aalto yliopiston huhhahhaa-tiimi taas vauhdissa:

https://tekniikanmaailma.fi/sahkoautojen-tyhmat-latauspisteet-voivat-uha...

Siellähän on tämä profeetta Lund. Aarno Laitinen kolumnissaan kirjoitti, että Lund aikoinaan pyrki työhön ydinvoimalaan, mutta kun ei päässyt tuli tiukka ydinvoiman vastustaja.

Edelleen "Lokaa" lainaten: "Kun YLE lanseeraa energiapaneelin, se kutsuu Lundin antamaan erityisen tyhmän lausunnon energiasta".

Näitä uskomusenergioitten sankareita ... mitähän sähköautolija tuumaa, kun verkko tyhjentää kuormitushuipun aikana yöllä autonsa patterin ja pitäisi päästä aamulla töihin?

Sivut

Kommentit (24)

MooM
Seuraa 
Viestejä8012

Thor Hammer kirjoitti:
Aalto yliopiston huhhahhaa-tiimi taas vauhdissa:

https://tekniikanmaailma.fi/sahkoautojen-tyhmat-latauspisteet-voivat-uha...

Siellähän on tämä profeetta Lund. Aarno Laitinen kolumnissaan kirjoitti, että Lund aikoinaan pyrki työhön ydinvoimalaan, mutta kun ei päässyt tuli tiukka ydinvoiman vastustaja.

Edelleen "Lokaa" lainaten: "Kun YLE lanseeraa energiapaneelin, se kutsuu Lundin antamaan erityisen tyhmän lausunnon energiasta".

Näitä uskomusenergioitten sankareita ... mitähän sähköautolija tuumaa, kun verkko tyhjentää kuormitushuipun aikana yöllä autonsa patterin ja pitäisi päästä aamulla töihin?

Taas valehtelet.

Raportti, johon juttu perustuu on tehty hankkeessa, jossa Aalto ei ole mukana

"Tämä raportti on osa Suomen Ilmastopaneelin toteuttamaa Sähköautoistumisen ajurit -hanketta. Hanke toteutettiin syksyn 2017 ja kevään 2018 välisenä aikana. Hankkeessa olivat mukana Oulun yliopisto, Valtion taloudellinen tutkimuskeskus (VATT) ja Tampereen teknillinen yliopisto."

http://www.ilmastopaneeli.fi/uploads/selvitykset_lausunnot/IP_S%C3%A4hk%... 

Vuodatuksesi Lundista on vain henkilöön kohdistuvaa ilkeämielistä juoruilua.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6987

Jaa että mitä?

"Tasasähköllä lataavia kotilatauspisteitäkään ei useimmilla markkinoilla toistaiseksi ole."

Mun tietääkseni akkua ladataan aina tasähköllä???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
George Hanson
Seuraa 
Viestejä1684

Olisihan se pitänyt arvata, että ketjun aloittaja luottaa sähköteknisessä osaamisessa enemmän Aarne "Loka" Laitiseen kuin energiatekniikan professoreihin, VATTiin tai yliopistoihin.

Ei se mitään, onhan niitä saatananpalvojiakin, kaikkia löytyy tässä Herran seurakunnassa.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Minulla on huikean hyvä idea. Tehdään yösähköstä edullista. Sen verran edullista, että kannattaa ladata haluttuna aikana.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

ovolo
Seuraa 
Viestejä6615

Pitäisikö sähköauton omistajien olla ilmaisena verkkokuormituksen tasaajina. Tunnetusti sähköauton akkujen elinikä  on rajallinen ja riippuu akun purkaus- ja latauskerroista. Kuka siis maksaa lyhentyneestä sähköauton akkujen eliniästä. Tuntuu siltä, että tuo lasku jäisi sähköauton omistajan kontolle?

Lyde19
Seuraa 
Viestejä5089

Aarno "Loka" Laitinen ehdotti että suuriteholatauspisteet voidaan yksinkertaisesti ohjelmoida verkon kulutuksen mukaan niin että pienen kulutuksen aikaan saadaan täysi teho ja muuten vähemmän.

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1684

Lyde19 kirjoitti:
Aarno "Loka" Laitinen ehdotti että suuriteholatauspisteet voidaan yksinkertaisesti ohjelmoida verkon kulutuksen mukaan niin että pienen kulutuksen aikaan saadaan täysi teho ja muuten vähemmän.

Eihän tuo kuulosta kovin tyhmältä. Missä hän näin on sanonut, en näe linkkiä.

lokki
Seuraa 
Viestejä5108

Olipas alkeellista ajattelua tuossa tutkimuksessa. "Ihmiset lataavat sähköautonsa kello 18 alkaen". Näin varmaan tapahtuisi, jos sähkön hinta olisi vakio.

Jos kuitenkin sähköautojen latauksesta alkaa tulla ongelma, nousee vakiohintaisen sähkön hinta sähkömarkkinoilla suhteessa vaihtuvahintaiseen pörssisähköön. Sähkön hinnan vaihtelu suurene vielä nykyisestäänkin ja johtaa sähköautoilijat tekemään sähkösopimuksistaan porssisähköpohjaisia tuntisopimuksia.

Sähkön hintataso on katsottavissa vuorokautta etukäteen, eikä tämän jälkeen enää kukaan lataa autoaan vartavasten kalliin sähkön aikaan kello 18 tai kello 8.

Ei liene mikään ongelma ajastaa latausta yön halvimpaan aikaan kello 4 yöllä tienoille, jolloin nykyiselläkin sähkönhinnan vaihtelulla säästää jo noin puolet kustannuksista verrattuma tuohon kello 18 jälkeisiin tunteihin.

Thor Hammer
Seuraa 
Viestejä1033

No jo on älytöntä, aivan kuin bensan hinta jakeluasemilla vaihtelisi minuutti minuutilta ja pitäisi käydä tankkaamassa klo 04:00 yöllä, jolloin kaikki muutkin ja jonot tolkuttomia.

Mutta, kun on vihreä, ei ole väliäkään onko hommassa järkeä, ideologia riittää kansan kiusaamiseen. Älkää herranjumala äänestäkö näitä hallitukseen, se on maan perikato.

Lyde19
Seuraa 
Viestejä5089

Olen kyllä huomannut että jos osuu bensa-asemmalle joka myy muutaman centin halvemmalla niin siellä on jonoa.
Onko älytöntä houkutella ostajia alennuksella? Sähköverkossa käyttämätön potentiaali menee hukkaan joten tuotanto ja kulutus kannattaa pitää tasaisena.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Näin on. Jos käyttämätön potentiaali kasvaa liian suureksi, niin johtoon ja latauslaitteeseen saattaa tulla läpilyönti ja kaputtgegangen on ilmeinen seuraus.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat