Seuraa 
Viestejä2560

Tiedepalstalla on keskusteltu pitkään ja monen kirjoittajan historia ulottuu kymmenen vuoden päähän, jollei pitemmällekkin. Oma historiani ulottuu myös sinne (vanhemmalla nimimerkillä) ja mielestäni nyt viimeisen muutaman vuoden aikana on keskustelu muuttunut radikaalisti suuntaan johon otsikkokin viittaa.

En nyt ole sensuroimassa mitään, mutta joskus kannattaa vetää henkeä ja katsoa mihin koko keskustelu on ajautunut.

Anna äänesi mun kyselyyn, jossa provokatiivisesti kysytään asioita ja kommentoi ihmeesti mun viestiini. En siis ole itsekkään mikään puhdas pulmunen omassa viestihistoriassa, mutta saahan sitä kysellä.

Kyselyssä määrittelen höperöiden lörpöttelyiksi armotta kaikki kestojankkaukset HT:n persoonasta tai virheet suhteellisuusteoriassa ym. pakkomielteiset keskustelut, joissa ihmiset "keskustelevat" samoista asioista yhä uudestaan ja uudestaan vuodesta toiseen, hitausvoimat jne.

Onko tiedepalsta nykyään vaan erilaisten höperöiden lörpöttelyklubi?
Kyllä
Kyllä
80.4%
Ei
Ei
16.4%
Ei mielipidettä tähän
Ei mielipidettä tähän
3.0%
Ääniä yhteensä: 97

Vanha nimimerkki Spanish Inquisitor uudelleensyntyneenä.

Sivut

Kommentit (205)

Spanish Inquisitor Jr
Seuraa 
Viestejä2560

Varmasti jokainen tietää yhden tai useamman kestojankkaajan/floodaajan/ns. oudon persoonan, itse aloitan mainitsemalla Ilkka Luoman. En vaan jaksa ymmärtää, miksi tuokin edes saa kirjoitella tänne, nimimerkki ei koskaan keskustele, vaan floodaa ihan niitä omia höpinöitään ilman mitään rajaa sinne sun tänne, osa jopa päätyy Usariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
John Carter
Seuraa 
Viestejä11942

Kyllä maailmaan keskustelua mahtuu, jokainen palstalainen voi valita, että mihin threadeihin osallistuu ja kenenkä juttuja lukee. On hyvä muistaa, että meillä on edelleenkin sananvapaus.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

mdmx
Seuraa 
Viestejä6167

Eniten mua häiritsee noi troll vs troll väännöt jossa ensin joku iso peikko vittuilee ja sitten lauma pikkupeikkoja alkaa kuorossa hyökkään ison peikon kimppuun. Suurin osa ketjuista muuttuu taistelukentiksi.

Tämä äksöni sitten houkuttelee paikalle lisää isoja peikkoja, vähän kuin verijäljet haita. Sen johdosta tästä on tullut varsinainen röllikaupunki. Mut noi ketjut sopii hyvin ärsyyntymiskynnyksen siedätyshoitoon.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä19609

Niin pelkkä vihapuhe ja vihreiden vastustaminen lienee oire jostakin. Itse en menisi Hambachin metsään vastustamaan sen muuttamista hiilikaivokseksi...mutta ymmärrän kyllä tuskan jota moni asiasta tuntee.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Spanish Inquisitor Jr
Seuraa 
Viestejä2560

John Carter kirjoitti:
Kyllä maailmaan keskustelua mahtuu, jokainen palstalainen voi valita, että mihin threadeihin osallistuu ja kenenkä juttuja lukee. On hyvä muistaa, että meillä on edelleenkin sananvapaus.

Kyllä näin on, nettiin mahtuu keskustelua, Internet ei täyty viesteistä. Sanotaan nyt, että netikettiä pitäisi vaan noudattaa paremmin, en itse esimerkiksi hirveästi tykkää jostain onliner-avauksista, kymmenestä  HT:n persoonasta keskustelevasta ketjusta   tms.

Moderaatio puuttuu vaan tältä palstalta, kaikki HT keskustelut voisi  niputtaa yhteen ketjuun. Samalla tavalla kaikki samankaltaiset kestosuosikit voisi niputtaa samaan ketjuun, esimerkiksi kaikki ilmastomuutokeskustelut, samat tyypit keskustelee kymmenessä eri ketjussa.

No joo, minä olenkin vanhan liiton mies.

John Carter
Seuraa 
Viestejä11942

Spanish Inquisitor Jr kirjoitti:
John Carter kirjoitti:

Kyllä näin on, nettiin mahtuu keskustelua, Internet ei täyty viesteistä. Sanotaan nyt, että netikettiä pitäisi vaan noudattaa paremmin, en itse esimerkiksi hirveästi tykkää jostain onliner-avauksista, kymmenestä  HT:n persoonasta keskustelevasta ketjusta   tms.

Moderaatio puuttuu vaan tältä palstalta, kaikki HT keskustelut voisi  niputtaa yhteen ketjuun. Samalla tavalla kaikki samankaltaiset kestosuosikit voisi niputtaa samaan ketjuun, esimerkiksi kaikki ilmastomuutokeskustelut, samat tyypit keskustelee kymmenessä eri ketjussa.

Enempi minua ärsyttää noi Handea haukkuvat rakkikoirat, kuin itse Tanskanen, joka kykenee halutessaan hyvinkin asiallista tekstiä tuottamaan. Rakkikoirat eivät ole vielä ymmärtäneet, että aina ei kannata provosoitua, kun provosoidaan.

mdmx
Seuraa 
Viestejä6167

Major_Breakthrough kirjoitti:
Niin pelkkä vihapuhe ja vihreiden vastustaminen lienee oire jostakin. Itse en menisi Hambachin metsään vastustamaan sen muuttamista hiilikaivokseksi...mutta ymmärrän kyllä tuskan jota moni asiasta tuntee.

Kai sitä tehdään juuri siksi koska se ärsyttää ihmisiä. Vääriä mielipiteitä. Oire varmasti joo on jostain, pohjaton halu ärsyttää ihmisiä netissä. Mut ei se siitä miksikään muutu.

Spanish Inquisitor Jr
Seuraa 
Viestejä2560

John Carter kirjoitti:
John Carter kirjoitti:

Enempi minua ärsyttää noi Handea haukkuvat rakkikoirat, kuin itse Tanskanen, joka kykenee halutessaan hyvinkin asiallista tekstiä tuottamaan. Rakkikoirat eivät ole vielä ymmärtäneet, että aina ei kannata provosoitua, kun provosoidaan.

Tässä olet muuten ihan sama mieltä kuin minäkin, mua on pitkään ihmetyttänyt se verenhimoinen viha HT:n juttuja kohtaan. HT avaa mitä tahansa keskustelua, niin sitten on heti verikoiralauma kimpussa. Ja kaikkein tärkein muistettava on  se, että HT on ilmeisesti iäkäs, joten se ei vaan ole sopivaa hyökätä sellaisen kimppuun jollain apinan raivolla. Se ei ole oikein mielestäni.

John Carter
Seuraa 
Viestejä11942

mdmx kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:

Kai sitä tehdään juuri siksi koska se ärsyttää ihmisiä. Vääriä mielipiteitä. Oire varmasti joo on jostain, pohjaton halu ärsyttää ihmisiä netissä. Mut ei se siitä miksikään muutu.

Juuri erilaiset mielipiteet asioista synnyttävät sitä keskustelua. Palsta olisi hyvin paljon ikävämpi paikka ilman Hannun, ym. persoonien mielipiteitä. Toki monen jankkaajan mielipiteet ovat lähes kaikille jo ennalta tiedossa, mutta ilman pelkkää ad hominemia niistäkin saadaan usein ajankohtaisista asioista keskustelua aikaan.

mdmx
Seuraa 
Viestejä6167

John Carter kirjoitti:
John Carter kirjoitti:

Joo no niin muakin, vaikka joskus oonkin tietyissä jutuissa provosoitunu itekkin. Eihän sitä sillä hetkellä mitään tajua kun höyry nousee korvista. :>

Mutta pallo on niillä, on tullut selväksi että Tanskanen on Tanskanen eikä siitä muuksi muutu. Ja hyvä niin, se haluu vaan pientä rispektiä.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä11439

John Carter kirjoitti:
John Carter kirjoitti:

Minua ärsyttää eniten HTn ihmisvihan kannustaminen. Anonyyminä on nii helppo kannattaa kaikkea ihmisvihaa.

Tämän avaajaa arvostan muutenkin, eniten rehellisyydestään kantojensa takana. Ehkä palstan ainoa kriitikko, joka tunnustaa olevansa rasisti.
Myös minä olen rasisti. Omat kohteeni ovat läskit, mannet ja idiootit.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

John Carter
Seuraa 
Viestejä11942

mdmx kirjoitti:
Tai siis vaatii sitä että pysyy ite asiallisena. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.

Juurikin noin. Näinä aikoina tarvitaan medialukutaitoa, sekä kotimaisten, että ulkomaisten provokaattoreiden tekstejä kohtaan.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä11439

John Carter kirjoitti:
mdmx kirjoitti:
Tai siis vaatii sitä että pysyy ite asiallisena. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.

Juurikin noin. Näinä aikoina tarvitaan medialukutaitoa, sekä kotimaisten, että ulkomaisten provokaattoreiden tekstejä kohtaan.

Iällä ei voi selittää huonoa käytöstä. Ei nuorissa eikä vanhoissa.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat