Seuraa 
Viestejä363

Vähän kuin vanha vitsi, että bensan hinta nousee, entä sitten tankkaan aina satasella.

Luulen, että suurin osa porukoista ei ymmärrä, että korot tulevat nousemaan ja nykyinen ei ole "normaali". Entä sitten? Jos on asunto ja vaikka yhtiölainaa 200.000 ja korko nousee 1%, tulee äitiä ikävä.

Usassa bonbien korot ovat huimassa nousussa, 2v korko on yli 100% /5v ja vaikka 30v korko nousee, ajaa 2v korko väliä kiinni. Entä sitten. Mitä lähemmäksi 2v tulee 30v, sitä todennäköisempää on talouskasvun lasku. Entä sitten.

Eu tulee perässä ja kun korot ovat 2% korkeammat kuin nyt (tai kun EU korko ei nouse vaikka lasku alkaa) ollaan kusessa.
Eu-alueella ei ole puskuria tulevaa laskua varten, kun korko on jo nollassa. Jos Eu ei pysty nostamaan korkoja ja paljon, talous sakkaa parissa vuodessa rajusti.

Oletko valmis?

Kommentit (3)

John Carter
Seuraa 
Viestejä11170

Eihän toi korkojen nousu haittaa yhtään, jos ei satu olemaan Euriboriin sidottua velkaa, esim. asuntolainaa. Monella on ja moni asuntovelallinen tulee olemaan pahassa pulassa seuraavan viiden vuoden aikana. Onneksi itse olen ollut kaukaa viisas ja maksanut ajoissa velkani pois.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

JPI
Seuraa 
Viestejä27212

getrud kirjoitti:
Vähän kuin vanha vitsi, että bensan hinta nousee, entä sitten tankkaan aina satasella.

Luulen, että suurin osa porukoista ei ymmärrä, että korot tulevat nousemaan ja nykyinen ei ole "normaali". Entä sitten? Jos on asunto ja vaikka yhtiölainaa 200.000 ja korko nousee 1%, tulee äitiä ikävä.

Usassa bonbien korot ovat huimassa nousussa, 2v korko on yli 100% /5v ja vaikka 30v korko nousee, ajaa 2v korko väliä kiinni. Entä sitten. Mitä lähemmäksi 2v tulee 30v, sitä todennäköisempää on talouskasvun lasku. Entä sitten.

Eu tulee perässä ja kun korot ovat 2% korkeammat kuin nyt (tai kun EU korko ei nouse vaikka lasku alkaa) ollaan kusessa.
Eu-alueella ei ole puskuria tulevaa laskua varten, kun korko on jo nollassa. Jos Eu ei pysty nostamaan korkoja ja paljon, talous sakkaa parissa vuodessa rajusti.

Oletko valmis?

Vitunko sillä on väliä onko valmis vai ei, välillä tulee kuitenkin lama ja välillä nousukausi. Viisaat taloustieteilijät osaa kertoa meille laman alkaessa, että nyt näkyy laman merkkejä ja fiksuina myös nousukauden alkaessa, että nyt kasvaa talous.
Elintaso pikkuhiljaa nousee ja se saa ihmiset niin tyhtyväisiksi, että lisää pitää ehdottomasti kaikkien saada ja rahaa laittaa enemmän siihen muttei tuohon. Koko länsimainen maailma huutaa idioottina jumalaansa nimeltä talouskasvu eikä sokeana näe kuinka paljon tyhjyyttä se elämään tuo ja kuinka mahdotonta se todellisuudessa on.

3³+4³+5³=6³

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat