Euroviisun tuomat anarkistit

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Euroviisuvoiton tuomat anarkistit iskevät kaupungissa, kadulla, tiede-foorumeilla seiska-lehteä vastaan Lordi-sedän naaman paljastuksen takia.

Siellä vetoomus-sivullakin luki, että ääniä oli selvästi enemmän kuin ip-osoitteita...

Kommentit (11)

Vierailija
Heke
Piti laittaa sellainen vaihtoehto kuin:

Sitä se globalisaatio teettää, mutta menin sössimään..

Kuten yleensäkin...

Minä en ikinä osallistu äänestyksiin. Tuossa kysymyksenasettelun typeryys ylsi jo aivan uusiin mittasuhteisiin.

Vierailija
Bomt Kneder
Heke
Piti laittaa sellainen vaihtoehto kuin:

Sitä se globalisaatio teettää, mutta menin sössimään..

Kuten yleensäkin...

Minä en ikinä osallistu äänestyksiin. Tuossa kysymyksenasettelun typeryys ylsi jo aivan uusiin mittasuhteisiin.

Kunnollista kysymyksenasettelua nähnykkään!!

Tyhmyys/typeryys on suhteellista.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Heke

Tietysti. Kuten on lämpötilakin. Jos on kylmää, on kylmää. Jos on aiempaan nähden aivan uusissa mittasuhteissa pirun kylmää, sitä sitten on. Samoiin kysymyksenasettelun typeryyden kanssa. Ei typeryyden suhteellisuus tee typeryydestä yhtään vähemmän typerää.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija
Heke

Kunnollista kysymyksenasettelua nähnykkään!! :evil:

Niin on. Viisas epäilee olevansa tyhmä. Tyhmä ei ikinä aseta omaa nerokkuuttaan kyseenalaiseksi.

Vierailija
Kosh
Heke

Tietysti. Kuten on lämpötilakin. Jos on kylmää, on kylmää. Jos on aiempaan nähden aivan uusissa mittasuhteissa pirun kylmää, sitä sitten on. Samoiin kysymyksenasettelun typeryyden kanssa. Ei typeryyden suhteellisuus tee typeryydestä yhtään vähemmän typerää.

Aivan, mutta jos tuollaisen vastauksen pistää, on aika vaikeaa vastaan laittaa.

Kaikki on suhteellista, myös sosialistien määrä maailman väkiluvusta

Vierailija
Heke

Siellä vetoomus-sivullakin luki, että ääniä oli selvästi enemmän kuin ip-osoitteita...

Ja samasta Ip:stä ei voi äänestää kuin 1 hlö??

Vierailija
Espi000
Heke

Ja samasta Ip:stä ei voi äänestää kuin 1 hlö??

Tämäkin taidettiin jo käsitellä toisessa äänestäkääseiskanurinketjussa, mutta kerrataan nyt vielä.

Yksinkertaisin esimerkki monesta äänestä per IP on että perheenjäsenet käyvät perheen ainoalla koneella äänestämässä kukin vuorollaan.

Todennäköisempi tapaus on varmasti se että työpaikkojen tietokoneet ovat NAT:n takana jolloin jokainen firman tietokone näkyy internettiin yhtenä IP:nä. Minulla on kotona kaksi konetta, jotka ovat kytketty NAT:n taakse. Koneet voivat toimia lähiverkossa. Palveluntarjoajan antamilla IP-osoitteilla tämä ei onnistuisi, sillä samaan aliverkkoon kuuluisi lukemattomia muitakin saman palveluntarjoajan asiakkaita.

NAT:n avulla voin antaa molemmille koneilleni sellaiset IP:t jotka ovat samassa aliverkossa ja pystyvät näin muodostamaan lähiverkon (LAN). NAT taas saa palveluntarjoajalta IP:n joka näkyy internetissä. Tällöin minun aliverkkooni kuuluvat vain ne koneet jotka ovat kytketty minun NAT:iini.

Vierailija

VOIMME MYÖS ARVUUTELLA, KEITÄ NÄMÄ MONTA KERTAA ÄÄNESTÄNEET OVAT.

ITSE VEIKKAISIN EUROVIISUISTA PAHOJA VAIKUTTEITA SAANUTTA NUORISOA

TAITAA TIEDE-FOORUMILLAKIN OLLA TÄLLÄISIÄ HENKILÖITÄ

Vierailija

Tästä Ip-osoitteesta Lordi-vetoomukseen tuli kolme nimeä. En allekirjoittanut moista siksi, että olisin mitenkään valmis rajoittamaan lehdistönvapautta, enkä siksi että yhden Putaansuun naamataulun näyttäminen olisi minua mitenkään järkyttänyt. Kuten sanottu Hra Putaansuu taatusti tiesi, että hänen siviilikuvansa joka tapauksessa olisi pläjähtänyt julkisuuteen tavalla tai toisella ja ainakin minä ja ties kuinka moni muu tiesi miltä mies näyttää muutenkin, vaikkei ehkä henkilökohtaisesti tunnekaan.

7-päivää ei ole tehnyt käsittääkseni mitään laitonta, eikä vetoomuksella minkäänlaista laillista statusta ole. Vetoomus oli oikeastaan vain tapa muistuttaa ns. roskalehdistöä hyvän maun rajoista, vaikka tuskin ko. lehden tilaajakanta tapauksen takia juurikaan pienenee. Tuskin kukaan allekirjoittaneista kuvitteli, että vetoomuksella kaadetaan ylikansallinen lehtikonserni tms. Uskon kuitenkin, että vetoomus saattaa herättää ihmisiä ajattelemaan minkälaista journalismia he haluavat tukea, vaikka vetoomus "hieman" naiivi olikin.

Tiedän toki, että osa allekirjoittaneista oli henkilökohtaisesti kovin suivaantuneita kuvista, mikä kieltämättä minuakin hieman hymyilyttää. Kyseessä ei kuitenkaan ollut kuin yhden keskivertorokkibändin keskivertolaulajan keskinkertainen naamataulu.

Harkittu kansalaistottelemattomuus muutenkin olisi tervetullutta tässä esivaltaa liiaksi kunnioittavassa maassa.

Uusimmat

Suosituimmat