Seuraa 
Viestejä73

Mökistämme n.1km päässä rajäytellään uutta tietä. Olin alkuviikosta metsässä sienestämässä n.300m päässä räjäytyspaikasta kun kuulin räjäytyksestä kertovan piipityksen. Odottelin rauhassa kunnes räjäytys oli ohi. Kun läksin myöhemmin autolla mökiltä kotia niin huomasin 200m räjäytyspaikasta tielle kaatuneen puun latvan. Pysäytin ja ihmettelin miten se siihen on tullut. Löysin n.10 kg louhospalan joka oli latvan katkaissut. Kyllä hiukan kylmäsi. Mökkitielle ei ole laitettu mitään kylttiä turvallisesta rajasta. Onko kellään tietoa kuinka pitkälle räjäytyksistä kivet saa lentää? Pitäiskö ottaa yhteyttä räjäyttäjään ja pyytää laittamaan se kyltti edes sinne mökkitiellä. Luulisi tuon kyltin kuuluvan jo turvallisuussuunnitelmaan. Kertokaapa mitä minun pitäisi tehdä.

Sivut

Kommentit (17)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46023

Sudenjälki kirjoitti:
Mökistämme n.1km päässä rajäytellään uutta tietä. Olin alkuviikosta metsässä sienestämässä n.300m päässä räjäytyspaikasta kun kuulin räjäytyksestä kertovan piipityksen. Odottelin rauhassa kunnes räjäytys oli ohi. Kun läksin myöhemmin autolla mökiltä kotia niin huomasin 200m räjäytyspaikasta tielle kaatuneen puun latvan. Pysäytin ja ihmettelin miten se siihen on tullut. Löysin n.10 kg louhospalan joka oli latvan katkaissut. Kyllä hiukan kylmäsi. Mökkitielle ei ole laitettu mitään kylttiä turvallisesta rajasta. Onko kellään tietoa kuinka pitkälle räjäytyksistä kivet saa lentää? Pitäiskö ottaa yhteyttä räjäyttäjään ja pyytää laittamaan se kyltti edes sinne mökkitiellä. Luulisi tuon kyltin kuuluvan jo turvallisuussuunnitelmaan. Kertokaapa mitä minun pitäisi tehdä.
Ota valokuva katkenneesta latvasta ja louhospalan löytöpaikasta ja mene juttelemaan työmaalle,

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Kyllä kiven pitää ja se saa lentää ihan niin pitkälle ja kauas kuin Newtonin laki sallii.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sudenjälki
Seuraa 
Viestejä73

Ennemmin pyydän vastaavan mestarin sinne paikalle niin uskoo paremmin. Mutta tärkein asia on että kuinka pitkälle niitä kiviä saa lentää? Matothan niillä on tietyst kallioni päällä mutta näköjään jostain välistä niitä kiviä ulos pääsee. Päätiehän on tietysti suljettu molemmin puolin räjäytyksen ajaksi mutta kun mökkitiellä ei ole ketään. Jos olisi niin olisihan se kaveri korjannut sen latvan pois ettei jäisi jälkiä. Ja kuka jokaista metsässäliikkujaa vahtisi. Tämä on aivan tosi tapahtuma eikä mikään trolli.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä1731

Kiviä ei tietysti saa lentää mihinkään, varsinkaan jos niistä voi aiheutua vaaraa ihmisille.

Asiasta pitäisi ilmoittaa poliisille, eikä itse alkaa vakuuttamaan mitään "mestareita"

Joskus käytetään liian suuria määriä räjähdysainetta, koska se säästää aikaa ja sillä tienaa enemmän, mutta se on laitonta.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46023

Tokilogi kirjoitti:
Kiviä ei tietysti saa lentää mihinkään, varsinkaan jos niistä voi aiheutua vaaraa ihmisille.

Asiasta pitäisi ilmoittaa poliisille, eikä itse alkaa vakuuttamaan mitään "mestareita"

Joskus käytetään liian suuria määriä räjähdysainetta, koska se säästää aikaa ja sillä tienaa enemmän, mutta se on laitonta.

Ja huonosti aseteltuja kumimattoja, rikkinäisiä.

Kuvat kannattaa aina ottaa ettei jää puheen varaan.

Jakob
Seuraa 
Viestejä1340

Itse olen sitä tyyppiä että painaisin tuollaisen tapauksen villaisella. Korkeintaan saattaisin räjäyttäjille mainita että teiltä lensi kivi metsään (lähinnä riskien arvioinnin avuksi). Ei tuommonen metsään lentänyt kivi ikinä osu ihmiseen vaikka yritettäisiin. Ymmärrän kuitenkin että merkittävä osa ihmisistä nostaisi vastaavassa tilanteessa syytteen murhan yrityksestä.

Eri asia kun asutuksen keskellä ammutaan tms. mutta silloin kaikki tehdäänkin varmaan suuremmalle huolella.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä1731

Jakob kirjoitti:

Eri asia kun asutuksen keskellä ammutaan tms. mutta silloin kaikki tehdäänkin varmaan suuremmalle huolella.

Kirjoita googleen; räjäytystyömalta lensi kiviä.

Ne jotka käyttävät laittomia keinoja räjäytyksissä, tietävät niin tekevänsä, joten turha heille on mennä siitä kertomaan.

Joku voi kuolla sen takia, siksi siitä olisi syytä ilmoittaa poliisille.

John Carter
Seuraa 
Viestejä11016

Sudenjälki kirjoitti:
Asia sovittu. Keskustelu loppuu minun osalta tähän. Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille.

Nostitko edes syytteen murhan yrityksestä? Siihen kannattaa liittää myös salaliitto syyte, niin saat paremmat korvaukset.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46023

Sudenjälki kirjoitti:
Asia sovittu. Keskustelu loppuu minun osalta tähän. Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille.
Mikä on sovittu? Olisiko kuitenkin kohteliasta ketjun aloittajana kertoa mitä teit tai aiot tehdä?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat