Seuraa 
Viestejä17631

Tästä on vaikea panna paremmaksi !

Kommentoikaa vapaasti !

Ihmiskunta on AGW:n äärellä ja maailmanloppu on ovella, voisko älykkäät vempeleet estää maailmanlopun ?
5. Onks Sara Sieppi eronnu tai jotai ?
5. Onks Sara Sieppi eronnu tai jotai ?
42.8%
6. On pieni mahdollisuus, että sähkölaitteet saattaisivat toimia myös liikenteessä.
6. On pieni mahdollisuus, että sähkölaitteet saattaisivat toimia myös liikenteessä.
19.0%
1. Aurinkoenergia ja uskomustieteet ovat humpuukia vain paranormaali parantaa !
1. Aurinkoenergia ja uskomustieteet ovat humpuukia vain paranormaali parantaa !
19.0%
3. Odotellaan vielä 30 vuotta niin sitte patterit ovat kehittyneet hieman.
3. Odotellaan vielä 30 vuotta niin sitte patterit ovat kehittyneet hieman.
9.5%
4. Tarvimme diesel-lentokoneen.
4. Tarvimme diesel-lentokoneen.
4.7%
7. En ota kantaa olen epävarma.
7. En ota kantaa olen epävarma.
4.7%
2. Lentokone joka ei tarvi ostosähköä vie valtion konkurssiin.
2. Lentokone joka ei tarvi ostosähköä vie valtion konkurssiin.
0%
Ääniä yhteensä: 21

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Kommentit (68)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Neutroni
Seuraa 
Viestejä31327

No harrasteilmailu ei takuulla estä maailmaa loppumasta, jos se on loppuakseen. Et voisi älyttömämpää ideaa keksiä kuin marginaalisen harrastuksen, jolla ei ole mitään edellytyksiä kasvaa massojen huviksi. Vaikka koneet eivät kuluttaisi bensaa tai maksaisi omaisuuksia, niiden valmistamiseen kulutetaan suuri määrä luonnonvaroja, tarvitaan monimutkaisia saastuttavia valmistusprosesseja (akut, aurinkokennot tai hartsit eivät synny ihan ilman sivuvaikutuksia) ja suuria maa-alueita kentille, joka on käytännössä mahdotonta muualla paitsi kaikkien harvaan asutuimmilla alueilla. Voitko kuvitella harrastekenttiä sadalle miljoonalle ilmailuharrastajalle Keski-Euroopan tiheästi asutuille suurkaupunkialueille? Jyrätäänkö viimeisetkin postikortin kokoiset suojelualueet, vai pistetäänkö rahvaan kämpät sileäksi eliitin harrastuksen tieltä? Tai voitko kuvitella kymmeniä tuhansia jokamiehen lentokoneita kaupunkien ilmatiloihin? Millainen lennonjohto pystyy hallitsemaan sen? Vai onko se OK, että joka päivä sataa ruumiita, komposiitin paloja, aurinkokennoja, sähkömoottoreita ja mekaanisesti vaurioituessaan palaman syttyviä litiumakkuja? Siinä voi puutalojen arvo romahtaa.

Jos haluat pelastaa maailman, keksi se koppimopo. Siinä on sentään yritystä siihen suuntaan, ja jos siitä tulee muoti-ilmiö, se voi vaikuttaakin. Pienlentokoneet ovat turhakkeita.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä17631

Neutroni kirjoitti:
No harrasteilmailu ei takuulla estä maailmaa loppumasta, jos se on loppuakseen. Et voisi älyttömämpää ideaa keksiä kuin marginaalisen harrastuksen, jolla ei ole mitään edellytyksiä kasvaa massojen huviksi. Vaikka koneet eivät kuluttaisi bensaa tai maksaisi omaisuuksia, niiden valmistamiseen kulutetaan suuri määrä luonnonvaroja, tarvitaan monimutkaisia saastuttavia valmistusprosesseja (akut, aurinkokennot tai hartsit eivät synny ihan ilman sivuvaikutuksia) ja suuria maa-alueita kentille, joka on käytännössä mahdotonta muualla paitsi kaikkien harvaan asutuimmilla alueilla. Voitko kuvitella harrastekenttiä sadalle miljoonalle ilmailuharrastajalle Keski-Euroopan tiheästi asutuille suurkaupunkialueille? Jyrätäänkö viimeisetkin postikortin kokoiset suojelualueet, vai pistetäänkö rahvaan kämpät sileäksi eliitin harrastuksen tieltä? Tai voitko kuvitella kymmeniä tuhansia jokamiehen lentokoneita kaupunkien ilmatiloihin? Millainen lennonjohto pystyy hallitsemaan sen? Vai onko se OK, että joka päivä sataa ruumiita, komposiitin paloja, aurinkokennoja, sähkömoottoreita ja mekaanisesti vaurioituessaan palaman syttyviä litiumakkuja? Siinä voi puutalojen arvo romahtaa.

Jos haluat pelastaa maailman, keksi se koppimopo. Siinä on sentään yritystä siihen suuntaan, ja jos siitä tulee muoti-ilmiö, se voi vaikuttaakin. Pienlentokoneet ovat turhakkeita.

Jaa no ajattelin että tällainen hinnaltaan lähes toteuttamiskelpoinen aurinko/akkulentokone voisi olla inspiraatio useissa tahatumissa..paremmin kuin goljattikokoinen Solar Impulse II.

Mutta kiitän laitosfyysikkoa mielipiteestä. Entä  se tuulivoimala ?

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä17631

Maailman ensimmäisen sähköllä liikkuvan ja aurinkoenergialla ladattavan SOLAR ONE koneen suunnittelija Freddie To on kuvannut lihasvoimakoneen lennon ( Mike Truelove 2015 ); https://www.youtube.com/watch?v=syWVQzImKuA

Soler One tarina ( 1978 );

https://www.youtube.com/watch?v=LDZRVlLH6QI

https://www.youtube.com/watch?v=nsxIRoiWSrA

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31327

Major_Breakthrough kirjoitti:
Jaa no ajattelin että tällainen hinnaltaan lähes toteuttamiskelpoinen aurinko/akkulentokone voisi olla inspiraatio useissa tahatumissa..paremmin kuin goljattikokoinen Solar Impulse II.

No älä sitten puhu maailman pelastamisesta. Ei ympäristöongelmia ratkota sirkustempuilla.

Lainaus:
Mutta kiitän laitosfyysikkoa mielipiteestä. Entä  se tuulivoimala ?

Jos toteutat sen kaupallisena massatuotteena lupaamiesi speksien mukaan, se voi olla hyödyllinen, jos se on oikeasti halvempi tuotettua kWh:ta kohti kuin perinteiset mallit. Tuulimyllyn tapauksessa en usko siihen, että pystyisit toteuttamaan sitä käytännössä. Kellarissasi se ei hyödytä ketään.  Tuo lentokone ei olisi millään tavalla hyödyllinen ilmansaasteiden torjunnassa, vaikka pystyisit toteuttamaan sen kaupallisena tuotteena. Se jäisi rikkaiden pröystäileväksi leluksi. Vaikka koneen ostohinta olisi halpa, kenttämaksut ym. pitäisivät sen rahvaan ulottumattomissa.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä17631

2100 kg painavampi SOLAR IMPULSE II liikkui 0.0047 KW/KG tehopainosuhteella.

Tässä olisi tarjolla 0.033 KW/KG tehopainosuhde..lähes kymmenkertainen...samalla siipikuormituksella 10 kg/m2....pelkällä aurinkoenergialla....ja  akuilla jopati 20 x.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä17631

Nyt tämä kone saa painaa vaikka 120 kiloa ja silti ei sakkaa vielä 46 km/t nopeudessa edes 110 kiloisella pilotilla.

USAn markkinoilla laillinen vielä 115 kiloisena...Euroopassa 70 kiloisena.

Kyse on akkujen määräsrätä. Niitä voi olla monen tunnin lentoon USAssa.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat