Sähköposti ja tekstiviesti verolle

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä mieltä tämmösestä: EU suunnittelee sähköpostin ja tekstiviestin verottamista.
http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=91892

Tekstiviesteistä perittäisiin 1.5 sentin vero viestiä kohti, ja sähköpostiviestiltä vero olisi 0.00001 senttiä.

Sähköpostiviestin veron voisin jotenkin vielä hyväksyä - senhän täytyy koskea vain viestin lähettäjää - sen pienuuden vuoksi. Luultavasti en ehtisi elämäni aikana hankkia sentinkään vertaa veroa. Roskapostin määrää vero oletettavasti vähentäisi radikaalisti. Tekstiviestin verottamiselle sanon jyrkän EI.

Kommentit (7)

Vierailija

Jep. Mikäli tuollainen hulluus menisi EU:ssa läpi, alkaisin ryövätä naapurin puluja kirjekyyhkyskäyttöön...

Vierailija

Ei kannata. Sähköpostin valvomiseen vaadittavat systeemit tulisivat liian kalliiksi. Toisaalta roskapostia se kyllä saattaisi vähentää.

Vierailija
wizard
Ei kannata. Sähköpostin valvomiseen vaadittavat systeemit tulisivat liian kalliiksi. Toisaalta roskapostia se kyllä saattaisi vähentää.

Käsittääkseni EU-alueen operaattoreille on jo valvonta - sähköpostin lähetystiedot on talletettava n vuoden ajaksi. Samaan syssyyn menisi.

Venla: "Mikäli tuollainen hulluus menisi EU:ssa läpi, alkaisin ryövätä naapurin puluja kirjekyyhkyskäyttöön..."

EU ottaa tarvitsemansa rahat tavalla tai toisella. Noin pieni sähköpostivero olisi yksityishenkilöille aika kivuton.

Vierailija

Kannatan tuota veroa sähköpostille. Itse lähetän niin vähän sähköpostia, että verokortissa lukisi joka vuosi "Ei peritä".

Tekstiviestiä ei saa verottaa. Ihan turhaa rahastamista. Kännykkäliittymästäkin menee vero. Miksi sitten pitäisi alkaa maksaa veroja kahdesti samasta asiasta?

Edit: Lisäksi siinä kävisi niin, että suomalaiset kännyköiden ahkerimpina käyttäjinä maksaisivat EU:n toiminnan lähes kokonaan. Ei reilua.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Kaksoisverotushan on suomessa aivan yleistä. Mutta ihmettelen kyllä, miten kenenkään ihmisen sähköpostia voidaan ikinä verottaa. Netissä on lukuisia ilmaisa sähköpostipalveluita, joista voi laittaa itselleen osoitteen millä tahansa nimellä. Tuollaisten valvominen ja verottaminen on täysin mahdotonta. Eihän kukaan voi edes osoittaa millään konstilla sitä, kuinka monta sähköpostilaatikkoa vaikkapa minulla on internetin ihmeellisessä maailmassa.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija
Marssilainen
Kaksoisverotushan on suomessa aivan yleistä. Mutta ihmettelen kyllä, miten kenenkään ihmisen sähköpostia voidaan ikinä verottaa. Netissä on lukuisia ilmaisa sähköpostipalveluita, joista voi laittaa itselleen osoitteen millä tahansa nimellä. Tuollaisten valvominen ja verottaminen on täysin mahdotonta. Eihän kukaan voi edes osoittaa millään konstilla sitä, kuinka monta sähköpostilaatikkoa vaikkapa minulla on internetin ihmeellisessä maailmassa.

Yleinen ohje onkin, että jos haluat välttää sähköpostitietojesi (ei itse viestin) tallentamisen (oliko se peräti 6 vai 10 vuotta), hanki sähköposti EU:n ulkopuolelta. EUn operaattorit kyllä tietävät omien postilaatikkojensa käyttäjät.

Kalevikin kaksoisverotuksesta:

"Tekstiviestiä ei saa verottaa. Ihan turhaa rahastamista. Kännykkäliittymästäkin menee vero. Miksi sitten pitäisi alkaa maksaa veroja kahdesti samasta asiasta?"

Hyvä pointti tuo kaksoisverotus, jota en itse ollut huomannut. En usko tekstiviestiveron menevän läpi - nuoriso tekee 'seiskat (lordit)'.

EDIT:

Tuli mieleen, että vero ehkä perittäisiinkin operaattorilta, joka siirtäisi sen jossain muodossa käyttäjille. Pahempi juttu.

Vierailija

No, eihän tuo minua haittaisi, kun käytän kahta sähköpostia, ja molemmat operaattorit ovat EU:n ulkopuolella(yahoo ja google)

Uusimmat

Suosituimmat