Seuraa 
Viestejä11623

Niin. Monihan on maistanut ainakin maksalaatikkoa ja useat syävät maksaa muutenkin. Munuaisetkaan eivät ole täysin vieras asia lautasilla.

Itse pidän maksasta ja olen maistanut munuaisia, sellaisenaan eivät erityisesti kiihottaneet, mutta osana jotain mössömäisempää ruokaa varmaan menee ihan täysin.

Munuaiset kuitenkin ovat kusitehtaita ja maksa on elimistön myrkynpoistokeskus. Eli ajatteletteko näitä juttuja syödessänne ja siitä huolimata mässytätte sisäelintä hyvillä mielin, vai inhottaako käytetyn suodattimen status, vai onko sisäelinvapaaseen dieettiinne jokin epärationaalisempi syy, kuten "hyi yöäk"?

En tee äänestystä piruuttanikaan. Tai no. Menköön.

Syötkö filtterit?
Joo
Joo
60.2%
E
E
39.7%
Ääniä yhteensä: 68

Sivut

Kommentit (79)

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10435

Minusta filtterit sopii hyvin oikean lihan ravinnoksi ja lemmikeille.
Itse en syö maksaa enkä munuaista. Kieleen, sydämeen tai kiveksiin en suhtaudu samoin, mutta pelkkä filtteri ei riitä minulle säännöksi, sillä aivoja en myöskään syö ja vertakin välttelen.

Ihan henkilökohtainen hyi-ällötys noita muutamia elukanosia kohtaan. Kaikkiin varmaan liittyy filtterin kaltainen pohjasyy.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28239

Munuaisia en muista syöneeni. Maksalaatikko on sen sijaan yksi lempiruoistani. Harmi vain, että sitä voi syödä suhteellisen harvoin, olikos se runsaan A-vitamiinipitoisuutensa vuoksi tms. Vai mikähän tuossa mahtaa olla nykyään suositus?

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Neutroni
Seuraa 
Viestejä31330

Itse tehty maksalaatikko on hyvää (kuka aivovammainen älykääpiö on keksinyt laittaa maksalaatikkoon rusinoita, olisi ennemmin vaikka käpyjä tai pikkukiviä, jos nyt oli ihan pakko pilata ruokaa). Muuten ei tule syötyä ainakaan oma-aloitteisesti.

[saivartelu]

Nuo ovat kuitenkin enemmän kemiallisia prosessointilaitteita kuin suodattimia. Siinä vaiheessa kun ne poistettavat mömmöt jäävät filtteriin, elinaika on hyvin vähissä.

[/saivartelu]

MooM
Seuraa 
Viestejä8012

Neutroni kirjoitti:
Itse tehty maksalaatikko on hyvää (kuka aivovammainen älykääpiö on keksinyt laittaa maksalaatikkoon rusinoita, olisi ennemmin vaikka käpyjä tai pikkukiviä, jos nyt oli ihan pakko pilata ruokaa). Muuten ei tule syötyä ainakaan oma-aloitteisesti.

[saivartelu]

Nuo ovat kuitenkin enemmän kemiallisia prosessointilaitteita kuin suodattimia. Siinä vaiheessa kun ne poistettavat mömmöt jäävät filtteriin, elinaika on hyvin vähissä.

[/saivartelu]

Ei yhtään huono saivartelu, liittyy oleellisesti asiaan.

Mulla noissa(kin) tökkää tekstuuri, munuaisissa varsinkin. Syön, jos eteen pannaan, mutta en hakeudu. Maksamakkara on välillä hyvää, mutta siihen kyllästyy noepasti ja menee taas kuukausia ennen kuin ostan. Eli siinä filtterifunktio ei haittaa yhtään. 

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10435

Minulla tökkää haju.
Aivoja en muista haistaneeni, mutta maksan, munuaisten ja veren haju ei liity minun päässäni ruokaan.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1684

Minijehova kirjoitti:
Minulla tökkää haju.

Onhan munuaisissa aluksi oma tuoksunsa. Vaimo aina valittaa kun kiettelen niitä. Saan yksin aina syödä koko satsin, lapsillekaan ei maistu. Tapanani on pari kertaa vuodessa niillä herkutella. Aiemman kissan kanssa kilpaa syötiin.

Minä tykkään maksastakin ihan paistettuna pihveinä ja perunan ja puolukan kanssa ihan parhainta herkkua. Kerta-annoksena olen käyttänyt noin 300g. Jostain syystä kissalle ei maksa kelvannut vaikka sydän ja munuaiset olivat senkin herkkua. Ei se syönyt lohtakaan mutta muikusta tykkäsi kyllä. Wiisas kissa.

Kateenkorvaa tai aivoja en ole maistanut, voisivat olla hyviäkin. Siittimiä ja kiveksiä en periaatteesta suostu suuhuni laittamaan, johtunee homokammostani.

kytoann
Seuraa 
Viestejä1934

Hyvin paistetut maksaleikkeet ovat herkkua. Hiukan saa punertaa sisältä, varottava ettei paistu liian kuivaksi. Paljon haudutettua sipulia päälle.  Myös jauhemaksapihvejä laitan  joskus.   Liha-munuaispiirasta (steak and kidney pie) olen kerran syönyt ja oli hyvää.  Muuten en munuaisista niin välitä, mutta kyllä niitä syön.

Meillä aikoinaan syötiin hirvenkin maksaa, vaikka siinä tiettävästi on myrkkyjä enemmän kuin lehmän maksassa, hirvet kun syövät  mitä lie,  maantiesuolaa  ym. 

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä17707

Maksalaatikko on ollut parin ison puolukkasäkin kanssa jopa yhden talven resque ruokaani kun taiteilija elämä on vienyt äärirajalle.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

Filtterit menee ilolla.
Lampaan krillatut munuaiset ja maksaa monessa muodossa.
Myös verta ja suolenpätkiä tulee usein nautiskeltua.

Tulisesti maustettua vatsalaukun sisäpintaa (näppylähanskaa) jne.

Kaikki on hyvää sorkkien ja kanan varpaiden järsimistä myöten.

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

Major_Breakthrough kirjoitti:
Zorba the Greek kirjoitti:
Onks kordari suodatin?

Mitä luulet että makkarat ovat ? Maksamakkara tai edes perunat.

Monipuolista ravintoa.

Mut kysyin kordareista-kondomeista, onks ne suodattimia vai eristimiä?

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10435

Onks kordari suodatin?

Peruna on fiksu huomio, yllättävää sinulta. =D

Minulla on kolme erityistä luomutuotetta, jotka ovat muna, maito ja peruna, sekä niiden jatkojalosteet. Noissa luomuus voidaan kiertää vain erityisistä syistä.
Peruna on listalla juuri filtteriluonteensa vuoksi, muna ja maito eri syistä.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä17707

Onks kordari suodatin?

Monipuolista ravintoa.

Mut kysyin kordareista-kondomeista, onks ne suodattimia vai eristimiä?

Niillä on sama kantaisä...suoli.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat