Seuraa 
Viestejä17842

Amish uskonnon perinteinen vaatimatan elämäntapa on jossain määrin hyvin ekiloginen..vai mitä ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Amish

http://www.bbc.co.uk/religion/religions/christianity/subdivisions/amish_...

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Kommentit (19)

salai
Seuraa 
Viestejä7779

Jollei autoa olisi keksitty ja kaikkialla elettäisiin amishien tavoin, maailma olisi hukkunut hevosenpaskaan jo aikoja sitten.

The Great Horse Manure Crisis of 1894

https://www.historic-uk.com/HistoryUK/HistoryofBritain/Great-Horse-Manur...

"By the late 1800s, large cities all around the world were “drowning in horse manure”. In order for these cities to function, they were dependent on thousands of horses for the transport of both people and goods."

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

asdf
Seuraa 
Viestejä12092

Amishit ovat pitäneet tarkkaan huolen siitä, että muutamaan sataan vuoteen ei ole opittu mitään. Mitäpä tuosta sitten nykyihminen oppimaan? Olemaaan hölmö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minijehova
Seuraa 
Viestejä10523

Amisheilla on lahkoiksi hyviäkin tapoja, joista muiden lahkojen olisi hyvä ottaa oppia. Rumspringa on nimi ilmiölle, jossa otetaan hyppyvuosi uskonnosta ja käydään testaamassa päihteitä ja irtosuhteita, sekä nykyajan vouhotuksia.

Nuorten pariutumismarkkinat piristyisi alueittain ilmiön myötä. Etenkin jos mukaan lähtisi jehkut, moronit ja L-positiiviset myös.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä5901

salai kirjoitti:
Jollei autoa olisi keksitty ja kaikkialla elettäisiin amishien tavoin, maailma olisi hukkunut hevosenpaskaan jo aikoja sitten.

The Great Horse Manure Crisis of 1894

https://www.historic-uk.com/HistoryUK/HistoryofBritain/Great-Horse-Manur...

"By the late 1800s, large cities all around the world were “drowning in horse manure”. In order for these cities to function, they were dependent on thousands of horses for the transport of both people and goods."

Tästä tuli mieleen, että Suomessa on jonkin verran ulosteongelmaa johtuen siitä, että koiranomistajat eivät kerää koiriensa jätöksiä tietyillä alueilla kuten pitäisi. Joku jättää kakat esim. ravintolan etupihan ruokalista-taulun eteen ja muihin vastaaviin paikkoihin, jotka osoittavat mielestäni törkeää piittaamaattomuutta.

Tiedän, on olemassa "DNA-testit" joilla koiran kakasta saa selville koiran omistajan, ja sakko voi rapsahtaa perässä... En tiedä, kuinka käytetty systeemi on. Mutta aivan kuten ihminen ei saisi ulostaa ravintolan eteen (!), ei saisi hänen koiransakaan. Samasta aiheeesta oli viime vuonna puhetta kissojen yhteydessä: kun joku antaa kissansa tulla päivittäin ulostamaan pihallesi, eikä välitä siitä, että kerrot asian häiritsevän kotirauhaasi jne.

Kanoille on tehty vaipat - eikö koirillakin voisi olla?? :) Koirat nyt haluaa kusta joka puolelle ja se on osa heidän kommunikointia, mutta voisiko ulostamiselle keksiä jonkun ratkaisun. Säädettävä vaippa, jossa jätökset menisivät valmiiksi pussiin ja sen voisi sitten heti poistaa, solmia jne. Miten mahtaisi koira reagoida, sitä en tiedä... Repisikö vaipan jo alkuunsa? Vai olisiko niin kevyt materiaali, ettei sen kummempi kuin panta kaulassa? Säästyisimme kuitenkin melkoiselta määrältä ulosteita taajamilla, jos olisi tehokkaampi keräilysysteemi. Olisiko koiranomistajallekin mukavampi laittaa lemmikilleen vaippa, kuin noukkia jätöksiä maasta? Vaippojen ei tarttis olla kalliita, jos niissä ei ole imukykyä vaan ois pelkkä pussi, jotain luonnonkuitua ehkä.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10523

Minä en kyllä poimisi koiransuklaata pussiin oikeastaan mistään syystä.

En myöskään usko kissojen asioivan kovin herkästi vieraissa paikoissa, mutta tuon pystyy tarvittaessa todistamaan.
Se että näkee naapurin kissan ulkona ei tarkoita että se on aina kusella tai paskalla. En ole koko elämäni aikana onnistunut näkemään kissaa vessa-asioilla muualla kuin omassa laatikossaan. Tuon perusteella lähinnä huvittaa ihmiset, jotka näkevät kissan kusevan ja paskovan päivittäin mitä oudoimpiin paikkoihin.

Koiralle suosittelen lopetuspiikkiä vaipan sijaan. Ja sinulle parempia harrastuksia paska-DNAn keräämisen sijaan.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä5901

Minijehova kirjoitti:
Minä en kyllä poimisi koiransuklaata pussiin oikeastaan mistään syystä.

Koiransuklaata?

Minijehova kirjoitti:
En myöskään usko kissojen asioivan kovin herkästi vieraissa paikoissa, mutta tuon pystyy tarvittaessa todistamaan.

Kissoilla on oma reviirinsä - jos pihasi kuuluu siihen, se ei ole kissalle vieras paikka, vaan osa sen säännöllistä reittiä.

Kerron keinon, jolla yritin pitää kissat loitolla pihaltani, mutta vaikutus oli päinvastainen: OREGANO. Ripottelin vanhan oreganopussin (valkopippuri oli loppu) rivarini pienelle etupihalle, ja kissa/kissat HULLAANTUIVAT... aamulla oli paikat myllätty ja 3 kissan ulostetta. Oregano on antimikrobiaalinen! Joten taisin oikein houkutella kissat. Yleensä oli vain 1 uloste silloin tällöin.

Minijehova kirjoitti:
Se että näkee naapurin kissan ulkona ei tarkoita että se on aina kusella tai paskalla.

Juu ei, joillakin naapureilla oli sama ongelma, eli jaettu ongelma. Kissa oli luultavasti tulossa/menossa... Kakkoja kukkapenkissä. Naapurit yrittivät sitruunankuoria ym. mutta mikään ei tuntunut auttavan. Ongelma oli niillä jotka hoitivat pihaansa, koska heidän pihallaan oli maata joka kelpasi ulostamiseen - kissat on siitä tarkkoja.

Minijehova kirjoitti:
En ole koko elämäni aikana onnistunut näkemään kissaa vessa-asioilla muualla kuin omassa laatikossaan. Tuon perusteella lähinnä huvittaa ihmiset, jotka näkevät kissan kusevan ja paskovan päivittäin mitä oudoimpiin paikkoihin.

Mikä asiassa huvittaa, ja miten se liittyy siihen mitä sinä et ole nähnyt?

Törkein tilanne jonka minä näin, oli hiekkalaation uuden hiekkakasan huipulla oleva kissa, joka väänsi...

Minijehova kirjoitti:
Koiralle suosittelen lopetuspiikkiä vaipan sijaan. Ja sinulle parempia harrastuksia paska-DNAn keräämisen sijaan.

Miksi suosittelet koiran tappamista?

Ja mistä ihmeestä vedät tiedon, että minä lähettäisin DNA-näytteitä?

(Sori kun minä luulin sinua kerran hoitoalan henkilöksi, sekoitin sinut apassiin.)

Joo tein just lounaan ja ajattelin lähteä ulos, ettei mene aamupäivää enempää tähän aiheeseen. On aika komean näköistä ulkona!

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10523

Minä uskon näkemäsi kissansuklaat koiran tuotoksiksi. Koiria on montaa eri kokoa!

Minä olen hoitoalalla, mutta viimeaikoina lähinnä autistien parissa.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä5901

Minijehova kirjoitti:
Minä uskon näkemäsi kissansuklaat koiran tuotoksiksi.

En ole nähnyt mitään "kissansuklaata", mitä se edes on?

Minijehova kirjoitti:
Koiria on montaa eri kokoa!

Mutta kun minä välillä näin ne kissat pihallani itse teossa. Ja erotan kyllä kissan jäljet koiran jäljistä.

Minijehova kirjoitti:
Minä olen hoitoalalla, mutta viimeaikoina lähinnä autistien parissa.

Jaa. Autismi on mielenkiintoinen ilmiö. Sinulla on hieno työ.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10523

Keijona kirjoitti:
Niin, eikös amissit ole jenkien terveimpiä ihmisiä? Joten älykkäimpiä.

Ei kai kumpiakaan.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10523

Minijehova kirjoitti:
Keijona kirjoitti:

Ei kai kumpiakaan.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Health_among_the_Amish

Astmaa ja allergiaa luonnollisesti vähemmän, samoin jotain muuta keuhkoaiheista plussaa. Sukurutsaus aiheuttaa enemmän pahaa kuin ilman puhtaus hyvää.

Keijona
Seuraa 
Viestejä12226

Lainaus:
Keijona kirjoitti:

Ei kai kumpiakaan.

Joku mielenterveystilasto joskun vilahti, jossa väittettiin että niillä vähiten viiraisi päässä.

Se nuorten yhteisöstä karkaustraditio on mielenkiintoinen, samaa siipienkokeilu traditiota kun tapahtuu länsimaissa opiskeluksi naamioituna.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat