Seuraa 
Viestejä6167

Minkä paikan haluaisit nähdä, tai mihin alueeseen/maahan haluaisit tutustua tarkemmin?

Ei haittaa vaikka olisit jo käynyt siellä, jos haluat uudelleen.

Sivut

Kommentit (35)

mdmx
Seuraa 
Viestejä6167

Azorit on pyöriny mielessä jo pitkään. Tunnelmallisia rafloja ja hotelleja, ja toi polku mikä kuvassa menee on must walk. Maisemat ehkä TOP5 osastoo koko maailmassa.

mdmx
Seuraa 
Viestejä6167

Japani yleisesti, Tokion keskustan ja muutenkin suurkaupunkien ulkopuolelta. No miksei niissäkin, sekä että.

Kuvassa Chureito Pagoda jossa kävisin reissulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
JPI
Seuraa 
Viestejä27207

Uuteen Seelantiin menisin, kauemmaksi ei voi maapallolla Suomesta mennäkkään. Chilen Patagonia olisi myös kivä kokea.
Jos ei tarviis maapallolla pysyä, niin Marsiinpa tietysti.

3³+4³+5³=6³

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä5901

mdmx kirjoitti:
Azorit on pyöriny mielessä jo pitkään. Tunnelmallisia rafloja ja hotelleja, ja toi polku mikä kuvassa menee on must walk. Maisemat ehkä TOP5 osastoo koko maailmassa.

Okei se on tämä. En arvannut, että olisi näin helppoa - maailma on täynnä kiehtovia kohteita! Olen aina pitänyt Portugalia kauniina... mutta en edes tiennyt, missä Azorit sijaitsee, saati miltä näyttää. Henkeäsalpaavan kaunista.

mdmx
Seuraa 
Viestejä6167

JPI kirjoitti:
Uuteen Seelantiin menisin, kauemmaksi ei voi maapallolla Suomesta mennäkkään. Chilen Patagonia olisi myös kivä kokea.
Jos ei tarviis maapallolla pysyä, niin Marsiinpa tietysti.

Joo. Queenstown on kans kiinnostanu siitä asti kun näin tän, 
Shotover Jet - 'The World's Most Exciting Jet Boat Ride' (90sec)

https://www.youtube.com/watch?v=QjmZ2cs8nCU

Ja vastapainoks eksoottista flooraa ja faunaa. Olis kaikenlaista jännää nähtävää.

https://iamaileen.com/things-to-do-in-north-island-new-zealand-itinerary...

mdmx
Seuraa 
Viestejä6167

Käyttäjä4499 kirjoitti:
mdmx kirjoitti:

Okei se on tämä. En arvannut, että olisi näin helppoa - maailma on täynnä kiehtovia kohteita! Olen aina pitänyt Portugalia kauniina... mutta en edes tiennyt, missä Azorit sijaitsee, saati miltä näyttää. Henkeäsalpaavan kaunista.

Eiks ookkin. En ole koskaan käynyt mut kun katselin ekan kerran kuvia joskus parivuotta sitten päädyin katseleen asuntojen hintoja tuolta semi-tosissaan.

Tonne kun pääsis asuun vanhempana, vaikka osan vuodesta....

apassi
Seuraa 
Viestejä975

Olen ehkä huono matkustaja kun minulle ei ole niin paikalla väliä, parasta on se lomafiilis ja itselle lupa ottaa rennosti. Melkein mistä tahansa löytyy jotain kaunista katsottavaa.  Afrikan suuri aavikkokin olisi kaikessa karuudessaan näkemisen arvoinen.

Yleensä on tullut reissuilla vuokrattua auto, jolla ollaan sitten kierrelty paikkoja 100km säteellä hotlasta.

mdmx
Seuraa 
Viestejä6167

Käyttäjä4499 kirjoitti:
mdmx kirjoitti:

Oot muuten eka ihminen jota toi paikka kiinnosti, niistä muutamasta joille oon siitä maininnu. Ei oo ihan kaikkien näkemys siitä mitä lomaltaan haluaa.

Mulla kestää viikko toipua nojatuolissa jostain pahasta turistirysästä.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä5901

mdmx kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
mdmx kirjoitti:

Eiks ookkin. En ole koskaan käynyt mut kun katselin ekan kerran kuvia joskus parivuotta sitten päädyin katseleen asuntojen hintoja tuolta semi-tosissaan.

Tonne kun pääsis asuun vanhempana, vaikka osan vuodesta....

Ei huono. Ite oon miettiny, et asuisin osan vuodesta Kreetalla:

- lämmin ilmasto https://www.holiday-weather.com/crete/ 

- saaren monipuolisuus

- hyvät kulkuyhteydet Suomesta, suurimman osan vuodesta.

- minulle tuttu kulttuuri, ja osaan kielen

Kreetan syksy on kuin kesää, meri vain entistä lämpimämpi ja syksyn antimet...

Ja kevät on KEVÄT! Vuoristoilla orkideoita, jne.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä5901

mdmx kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
mdmx kirjoitti:

Oot muuten eka ihminen jota toi paikka kiinnosti, niistä muutamasta joille oon siitä maininnu. Ei oo ihan kaikkien näkemys siitä mitä lomaltaan haluaa.

Mulla kestää viikko toipua nojatuolissa jostain pahasta turistirysästä.

Olen jo nähnyt Kreikkaa, tuo olisi uusi elämys.

Turistirysiä en voi sietää...

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä5901

Esim. Teneriffalla on hienoa vuokrata jeeppi ja lähteä kiertelemään kyliä, käydä Teidellä... mutta se "kynimis-kulttuuri" on muuten masentava.

Toinen esimerkki joka tulee mieleen turistirysästä on Rodos: varmasti ollut joskus kaunis, mutta pilattu jo aikoja sitten. Perhoslaaksossakin taisi olla vain yksinäinen perhonen... Turistit ennen taputteli käsiään, saadakseen perhoset lentoon kuvaamista varten, mutta se perhoslaji ei syö aikuisena ja niiltä loppui energia lisääntymiseen, kun ihmiset jatkuvasti häiritsi niitä. 

Goswell
Seuraa 
Viestejä12920

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Esim. Teneriffalla on hienoa vuokrata jeeppi ja lähteä kiertelemään kyliä, käydä Teidellä... mutta se "kynimis-kulttuuri" on muuten masentava.

Toinen esimerkki joka tulee mieleen turistirysästä on Rodos: varmasti ollut joskus kaunis, mutta pilattu jo aikoja sitten. Perhoslaaksossakin taisi olla vain yksinäinen perhonen... Turistit ennen taputteli käsiään, saadakseen perhoset lentoon kuvaamista varten, mutta se perhoslaji ei syö aikuisena ja niiltä loppui energia lisääntymiseen, kun ihmiset jatkuvasti häiritsi niitä. 

Turistit on...

Minun mielestä noin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat