Seuraa 
Viestejä973

Helsingin keskustaan on suunniteltu ns. Pisararataa helpottamaan liikkumista.
Tänään Hesarissa käsiteltiin asiaa ja ennakoitiin, että SDP:n suuri voitto eduskuntavaaleissa toisi taas toteutuksen lähemmäksi.
25 10 HS siv A20.
Asemia tulee vain rajoitetusti ja ne ovat aika kaukana toisistaan. Käyttäjämäärät varmasti nousisivat, jos asemia olisi enemmän ja tiheämmin.
Eniten hämmästyttää, että Meilahden suuri sairaalakeskittymä on jätetty ilman asemaa.
Aluetta laajennetaan koko ajan ja seuraavaksi siirtyy nykyinen Töölön sairaala sinne.
Sairaala-alueelle tulee paljon potilaita myös kauempaa ja he joutuvat nykyisin nousemaan pois junista joko Pasilassa tai päärautatieasemalla. Tämän jälkeen on edessä hankala matka ratikalla Meilahteen. Sinne menee vain yksi hyvä linja 4, 10:llä ja 3:lla pääsee puolen kilometrin päähän.
Monet potilaat ovat liikuntaesteisiä, joten monen on otettava taksi asemalta.
Eikö suunnitelmiin voisi vielä lisätä yksi asema Meilahden sairaala-alueelle.

esko

Kommentit (10)

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28239

Kannatetaan. Tosin kun katsoo noita karttoja: tässä pisararadan suunnitelma kartalla ja tässä Meilahden sairaala, niin mahdollisesti tuo sairaala on sen verran syrjässä, että tämä haave jää toteutumatta.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

MooM
Seuraa 
Viestejä7977

Hänen pyhyytensä kirjoitti:
Kannatetaan. Tosin kun katsoo noita karttoja: tässä pisararadan suunnitelma kartalla ja tässä Meilahden sairaala, niin mahdollisesti tuo sairaala on sen verran syrjässä, että tämä haave jää toteutumatta.

Pisara menee maan alla Pasilan eteläpuolella, eikä Helsingissä voi kaivella tunnelia ihan mihin vaan. Varmaan asema Meilahdessa olisi sinänsä ihan tarpeellinen.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3362

Jos minun pitäisi mennä junalla Helsinkiin ja siellä Meilahteen, valitsisin bussin nro 506 väille Pasila-Meilahti . Tulevaisuuden ennustaminen on vaikeaa, en osaa ennustaa, päättääkö HSL enää  linjoista demarien voitettua eduskuntavaalit.

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28239

MooM kirjoitti:
Hänen pyhyytensä kirjoitti:
Kannatetaan. Tosin kun katsoo noita karttoja: tässä pisararadan suunnitelma kartalla ja tässä Meilahden sairaala, niin mahdollisesti tuo sairaala on sen verran syrjässä, että tämä haave jää toteutumatta.

Pisara menee maan alla Pasilan eteläpuolella, eikä Helsingissä voi kaivella tunnelia ihan mihin vaan. Varmaan asema Meilahdessa olisi sinänsä ihan tarpeellinen.

Ottaen huomion, kuinka pisararata suuntaa Pasilasta suoraan eduskuntatalolle, jossa yksi pysäkki (sattumaa toki), Meilahti on todennäköisesti aivan liian syrjässä, jotta Pasilan ja eduskuntatalon välistä etappia sopisi pidentä tippaakaan. Ajatella jos lentoasemalta junalla eduskuntatalolle matkustava polliitikko joutusi istumaan sairaiden kanssa samassa vaunussa malmilta meilahteen saakka. Minusta perusteet löytyy koukata Meilahden kautta mutta sitä päivää, että sinne louhittaisiin rata, saamme todennäköisesti odottaa vuosikymmeniä.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28239

Korjaan, katsoin toista karttaa enkä tuota linkittämääni. Tuossa linkittämässäni junarata ei tosian mene eduskuntattalolle. Eli otan tuon äskeisen takaisin. Tosin olen silti pessimisti sen suhteen, että Meilahteen koukattaisiin.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Käyttäjä4369
Seuraa 
Viestejä973

Jos ja kun pisararataa aletaan toteuttaa, joudutaan tekemään päätöksiä siitä, missä voitaisiin säästää.

Seuraavia ideoita tullee esille.

Pisara voisi kulkea vain yhteen suuntaan, jolloin jäisi rinnakkaisradan louhinta pois ja asemat olisivat huomattavasti halvempia.

Jos junat kulkisivat vain myötäpäivään olisi haittana se, että Hakaniemeen pyrkivät matkustajat joutuisivat kiertämään Töölön kautta ja matka-aika pitenisi. Tämä vähentäisi käyttäjiä, mutta toisaalta Hakaniemen suuntaan on hyvät ratikkayhteydet Rautatieasemalta.

Seuraavaksi mietittäisiin, rakennetaanko asemat 2, 3 vai neljän yksikön pituisiksi.

En lähde neuvomaan suunnittelijoita ja säästäminen väärässä paikassa, johtaa yllättäviin ongelmiin, kuten Länsimetron liian lyhyet asemat osoittavat.

Onkohan Länsimetrossa kokeiltu sitä, että sinne ajat junat olisivat myös 4 yksikköisiä, mutta viimeisestä yksiköstä ei pääsisi ulos eikä sisään Länsimetron alueella.

Junissa yksiköistä toiseen siirtyminen on helppoa, eivätkä matkustajat parin erehdyksen jälkeen enää olisi "väärässä vaunussa".

esko

Diam
Seuraa 
Viestejä2727

Jos nyt tosta lonkalta pitäisi heittää tällainen miljardihanke, ottaisin pisarasta pois sen itälenkin, laittaisin aseman Länsi-Sataman alle, siitä tölikkaan ja Ilmalasta rantarataan ja pohjoiseen.

Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!

Käyttäjä3810
Seuraa 
Viestejä175

Tänään torstaina on hesarissa siv. A25  kirjoitus : Pisararadasta valmistuu päivitetty selvitys.

On ollut useita kirjoituksia siitä, miksei Meilahden sairaala-alueelle ole järjestetty pysäkkiä.

Kaikenlaisia verukkeita, kallis, ei voi kaivaa ym.

Valitettavasti kaikki suunnittelijat ovat aina työikäisiä terveitä ihmisiä. Kyllä he tietysti voivat maaseudulta tullessaan mennä ratikalla Meilahden sairaalalle.

Maaseudulta tulee sairaalaan junilla yhä lisääntyvä joukko vanhuksia ja huonosti liikkuvia henkilöitä.

Olemme juuri keskustelleet ongelmista vanhusten hoidossa.

Tässä on taas yksi esimerkki siitä, että vanhukset unohdetaan.

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3362

Laitetaan Tallinnan tunneli koukaamaan Meilahden kautta, kartasta kattoen Keilaniemikin on samalla suunnalla ja kiinalaisilta rahoittajilta varmaan löytyy tuohta.

Esimerkkinä metro koukkaa omituisesti Otaniemen kautta.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat