Seuraa 
Viestejä954

Nenäpäivähuijaus tulossa

Osallistuisin Nenäpäivään, jos olisin varmistunut, että lahjoitus menee lyhentämättömänä Afrikan lasten auttamiseksi. Mutta mutta näitä välistävetäjiä lahjoitusketjussa riittää.

Esimerkiksi viimevuoden nenäpäiväkeräyksestä ei ole hiiskuttu lainkaan, kuinka paljon keräyssummasta käytettiin Afrikan lasten auttamiseksi, ja kuinka paljon keräyksestä annettiin välistävetäjille.

Helppoa rahaa kerjäämällä jonkin hyvän asian keppihevosena.

Selkärankaisten laskupää on yhtä hyvä kuin pikkulasten – jotkin osaavat jopa yhteen- ja vähennyslaskua

Sivut

Kommentit (27)

Veli Ponteva
Seuraa 
Viestejä954

Jouni Aro kirjoitti:
Nenäpäivähuijaus tulossa

Esimerkiksi viimevuoden nenäpäiväkeräyksestä ei ole hiiskuttu lainkaan, kuinka paljon keräyssummasta käytettiin Afrikan lasten auttamiseksi, ja kuinka paljon keräyksestä annettiin välistävetäjille.

Miksi Nenäpäiväkerjäys ei tilastoja rahan käytöstä julkaise? Olisi reilua julkaista ja puhua vähän siitä, mitä hyvää sillä rahalla saatiin Afrikan lasten hyväksi tehtyä.

Viimevuonna esiteltiin auliisti, kuinka Afrikan lapset joutuivat pyyhkimään perseensä kivillä, pulloilla ja muovinpaloilla.

No, saatiinko sitä paljon kaivattua paskapaperia sinne toimitettua? Luulen että ei saatu ja rahat menivät lipevien kerjääjien taskuihin.

Selkärankaisten laskupää on yhtä hyvä kuin pikkulasten – jotkin osaavat jopa yhteen- ja vähennyslaskua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Goswell
Seuraa 
Viestejä12928

Minä olen lopettanut kaiken lahjoitukset juuri tuosta syystä, miksi kukaan ei puutu suorastaan rikolliseen toimintaan.

En nyt tarkoittanut nenäpäivää mitenkään erityisesti vaan yleensä.

Minun mielestä noin.

Veli Ponteva
Seuraa 
Viestejä954

Olen kerta kaikkiaan kyllästynyt tuohon kerjäämiseen, jossa muka autetaan Afrikan lapsia hädässä.

Mainoslauseet ovat imeliä. Esimerkiksi, ”Osallistumalla keräykseen voit pelastaa Afrikan lapsia nälkäkuolemalta.”

Pitääkö niitä mukuloita tehdä noin toivottomassa tilanteessa niin paljon. Kiina toivoo nykyään lapsia enemmän, niin miksi niitä Afrikan lapsia ei roudata Kiinaan, niin tulisi kaksi ongelmaa korjattua kerralla.

Lisäksi Afrikkalaiset tarvysevat kondomeja ja muita ehkäisyvälineitä. Valitettavasti Nenäpäiväkeräys ei heitä auta, vaan rahat menevät jo valmiiksi lihaviin länsimaisten bisnesmiesten perseisiin.

Veli Ponteva
Seuraa 
Viestejä954

Jos minö jö´ärjestäisin Nenäpäiväkeräyksen, pitäisin huolen, että joka penni menee lyhentämättömänä kohderyhmän auttamiseen.

Afrikka on väestönkasvunsa kanssa melko toivottomassa tilanteessa. Ainoastaan liittymällä johonkin terroriryhmään tai mafiaan voi saada elämälleen merkitystä.

Oliko se Somalia, jossa kymmenvuotias katoi jo rynnäkkökivääriä. Joku kehitysmaa se kuitenkin oli.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31330

Jouni Aro kirjoitti:
Jos minö jö´ärjestäisin Nenäpäiväkeräyksen, pitäisin huolen, että joka penni menee lyhentämättömänä kohderyhmän auttamiseen.

Se on hyvä jossitella, kun ei tee mitään.

Mutta olen samaa mieltä kanssasi tuosta ongelmasta, että hyväntekeväisyys on miljardibisnestä, jossa itse hyvän tekeminen on kovin usein sivuroolissa. Siinä pitäisi olla jonkinlainen lainsäädäntö, että keräysluvan saaja sitoutuu toimittamaan vaikka 75 % lahjoitetuista varoista todelliseen kehitystyöhön kohdemaassa, ja jos se ei onnistu, niin sitten omasta pussista loput petostuomion lusimisen jälkeen. Sen valvominen olisi vain mahdotonta ja hyväntekeväisyysbisnes, joka on hyvin kansainvälistä, kierrättäisi rahat kohdemaan hämärien pankkien kautta veorparatiiseihin, ja ainoa muutos olisi se, että diktaattorien etupiirit vetäisivät isommat siivut.

No, ei minulla ole ratkaisua ongelmaan. Toivottavasti kiinalaisten bisnekset saavat aikanaan Afrikan sivistyksen syrjään kiinni, joko tarkoituksella tai sivutuotteena, niin kuin eurooppalaisten ja jenkkien bisnekset nostivat itäisen Aasian viheliäisestä kurjuudesta teollistuviksi, vaurastuviksi ja sivistyviksi maiksi.

Veli Ponteva
Seuraa 
Viestejä954

Neutroni kirjoitti:
Jouni Aro kirjoitti:
Jos minö järjestäisin Nenäpäiväkeräyksen, pitäisin huolen, että joka penni menee lyhentämättömänä kohderyhmän auttamiseen.

Se on hyvä jossitella, kun ei tee mitään.

Olen perustamassa yritystä (kaksi on jo epäonnistunut), ja sitten kun yrityksen kassassa on rahaa, ostan ainakin vessapaperia niille Afrikan lapsille. Silloin teen jotain konkreettista heidän eteensä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31330

Jouni Aro kirjoitti:
Olen perustamassa yritystä (kaksi on jo epäonnistunut), ja sitten kun yrityksen kassassa on rahaa, ostan ainakin vessapaperia niille Afrikan lapsille. Silloin teen jotain konkreettista heidän eteensä.

Miten varmistut, ettei vessapaperilähetyksesi mene paikallisten standardien mukaan vauraan tullipäällikön lapsille? Meinaatko, että rivitullimies (vakavarainen virkamies hänkin) saa napattua pienellä tuurilla rullan omalle perheelleen vietäväksi ennen kuin luovuttaa lähetyksen pomolleen?

Veli Ponteva
Seuraa 
Viestejä954

Neutroni kirjoitti:
Jouni Aro kirjoitti:

Miten varmistut, ettei vessapaperilähetyksesi mene paikallisten standardien mukaan vauraan tullipäällikön lapsille? Meinaatko, että rivitullimies (vakavarainen virkamies hänkin) saa napattua pienellä tuurilla rullan omalle perheelleen vietäväksi ennen kuin luovuttaa lähetyksen pomolleen?

Heittelen Cessnan ikkunoista hyvin pakattuja vessapaperirullia. Ja kun rutiinin toistaa tarpeeksi monta kertaa, Afrikkalaiset osaavat jo automaattisesti tulla koneen lentoreitille, koska tietävät, että nyt sitä vessapaperia taas saa. Siinäpä sitten joku möhömahainen virkamies juoksee nopeajalkaisten köyhien perässä, että antakaa tänne ne vessapaperit.

Veli Ponteva
Seuraa 
Viestejä954

Zorba the Greek kirjoitti:
Veskipaperi on aika turhaa afrikassa.

Miten niin on. Viimevuoden Nenäpäivämainoksessa näytettiin Afrikkalaisia lapsia, jotka pyyhkivä perseensä kivenmurikoilla, pulloilla, muovin paloilla ja mitä nyt käteen sattui löytymään. Eikö silloin tarvittaisi vessapaperia. Mutta tämä Nenäpäiväkerjäys on niin saamaton, etteivät saa edes vessapaperia perille, pihumattakaan ruoka-avusta, yms.

wisti
Seuraa 
Viestejä14563

Keräykset ovat useinkin sydämetöntä bisnestä. Nenäpäivällä lienee puhtaat paperit.
Tässä infoa ”nenäsivulta”,

Nenäpäivä-keräyksen bruttotulos 2017 oli 2 541 575,31 €. Nenäpäivä-säätiön järjestämän Nenäpäivä-kampanjan tilikauden nettotuotto oli kokonaisuudessaan 1 651 333,44 euroa.
Comic Reliefin kautta kanavoitiin kehitysyhteistyöhön 5 % keräyksen nettotuotosta eli 82 566,67 €. Loppu nettotuotosta jaetaan yhdeksän järjestön kesken, jolloin tuotto per järjestö on 174 307,41 €.
Hallintokuluihin käytettiin 18,7 %, markkinointiin ja viestintään 4,5 % ja keräyksen palveluntarjoajien kuluihin 12,1% kaikista tuloista.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat