Seuraa 
Viestejä11619

Kun puoliso stalkkaa eli vakoilee, mitä ajattelet hänestä? Entä parisuhteestanne sen pohjalta? Tukeeko havainto käsitystänne vai herättääkö se ristiriidan ja kysymyksiä?

Minulle selvisi vuosia sitten, että vaimoni seuraa kirjoituksiani tällä palstalla (ja jossain muuallakin) uteliaana, ehkä myös vähän mustasukkaisena, jne. Asia tuli eri yhteyksissä ilmi yleensä negatiivisena lisähuomautuksena jonkin teeman ympärillä käytävissä rakenne-, strategia- ja solidaarisuusneuvotteluissa. En ole sen enempää siihen kiinnittänyt huomiota, ajatellen, että lähtökohtaisesti kuitenkin asiakokonaisuudet ja -yhteydet ovat ymmärrettäviä ja selviä, ja lisäksi olen jopa hieman piruuttani lisännyt viittauksia, joihin hän ja vain hän voisi tarttua. Niin ja yksi jonka elämäntehtävä on löytää heikkous ja iskeä siihen teräase, mutta siitä viis.

Tykkään joskus kirjoittaa hyviä ja ehkä provosoiviakin tekstejä ihan sen itsensä ilosta. Ideat tulevat ehkä tosielämästä, mutta tekstissä on taiteellista vapautta. Joskus olen myös kirjoittanut suunnitelmallista puutaheinää omasta elämästäni, kuten eräs joulukalenteri - taisi olla aiemmalla nimimerkilläni.

Männä viikonloppuna on nyt käyty sellaisia pidemmän aikavälin gosplan-neuvotteluita parisuhteen perustan ja jatkuvuuden osalta. Niissä neuvotteluissa ilmeni, että olen kirjoitellut myös tänne palstalle tekstejä. Vau, mikä shokki. Tekstit referoitiin minulle vakuuttavin ja ytimekkäin bulletein ottaen kantaa moniin seikkoihin, jotka liittyvät parisuhteeseeni, seksuaalisuuteen, erilaisiin seikkailuihin ja elämänkokemuksiin ja niin pois päin. Aikanaan, kirjoitettuani kymmenen viestiä olin varmaan vielä muistinvaraisesti kartalla kaikesta sisällöstä ja siitä, mitä niitä kirjoittaessani ajattelin. Sadan viestin jälkeen saattoi alkaa jo sumentua johtoajatus yksittäisen viestin kohdalla ilman kontekstia. Tuhannesta viestistä löytää varmasti jo outliereita, anomalioita, kännisähläyksiä ja puhdasta hetken perseilyä. Kymmenen tuhatta.... -no niin. Mutta siitä lähteestä on ammennettu ja kirsikat poimittu. Voin sanoa yllättyneeni, kun näitä lausuntoja käsiteltiinkin kuin virallisina esitutkinnan näyekappaleina A, B,... Z koko arvoisan lautakunnan ja tuomarin silmien edessä läpinäkyviin muovipusseihin hanskoin ja pinsetein aseteltuina. Että milläs selität sitten... Vertaiskokemuksia tai hyviä vittuiluita? Nyt on senssit auki.

PS. Hanipuppelini, jos luit tämän, niin ymmärrät varmaan nyt, mistä on kyse. :D

Sivut

Kommentit (67)

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

Mielenkiintonen avaus absurdilta. Oman itsen ja elämän "peliin laittaminen" on rohkeaa.
Myös asetelma on kiintoisa.

Mutta asiaan... voiko tota nyt stalkkaamiseksi sanoo? Siis jos sinä täällä roikut niin kyllä vaimosi tietysti jossain vaiheessa sen koneeltasi hoksaa. Eli sattuu kattomaan ruudulle ja siinä on foorumi levällään ja absurdin viimenen viesti ja punanen kilikello nurkassa. Eli tolta ei juuri voi välttyä. Toki kiinnostuu mitä tänne kirjotat.

Nyt teit avauksen hänestä, täkyksi. Kohta me päästään osallisiksi teidän riitoihin. Heh.

Mut onko keskusteluyhteys heikossa jamassa? Tulee mieleen että yrität kommunikoida vaimosi kanssa kiertotietä toisten ajatuksilla ja sanoilla viestittääksesi hänelle kolmannen osapuolen näkökulmaa. Konsultaatiota joka ehkä estää raivokohtausen jos ei sano sitä itse.

Se mitä sinä olet täällä puhunut itsestäsi ja perheestäsi niin minulle on tullut mielikuva että olet looginen dippainssi, välillä ylimielinenkin ja vaimosi ehkä sairaanhoita joka on sinua tunnepitoisempi. Ajatukset ei ehkä välttämättä kohtaa kaikilla tasoilla. Ehkä vaimollasi on tunne ettei saa sinusta otetta, luistat näpeistä kuin märkä kala.
Nämä siis vain minun tulkintaani. Ei totuus.

Toisaaltaan asioiden listaaminen luodinreijillä kulostaa yliampuvalta. Mut ehkä siellä on juttuja joita olisi halunnut kanssasi vuosien saatossa keskustella tai selvittää. Ne vaan on jänny puhumattomiksi?

En tiedä missä tilassa teidän suhteenne on, mut joskus pikku helvetti on parempi kuin ikuinen kiirasruli. Toisaaltaan jos toiselle ei ole mitään annettavaa eikä itse mitään saa niin vaihtoehtoja varmaan tulee mietittyä.
Sanotaan nyt tähän lopuks vielä että jokaisella on oikeus onneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11619

Se, että tänne kirjoitan, ei ole ollut vuosikymmeneen tai yli mikään salaisuus välillämme. Eikä satunnainen viimeisimmän viestin bongaaminen tietenkään ole stalkkaamista. Mutta olen käsittänyt puolison seuranneen systemaattisesti kaikkea kirjoittamaani koettaen etsiä jotain tulenarkaa tai muuten muistiin pantavaa materiaalia. Esimerkiksi jotain sellaista, kuin kertomukseni jostain kokemuksista muiden naisten kanssa jossain vaihetta elämääni, joita olen joskus kirjoittanut joko täysin mielikuvituksen pohjalta tai tositapahtumista inspiraatiota ammentaen mutta samalla tarinaa kiinnostavaksi kuvitteellisilla asioilla muunnellen.

Täkyhän tämä on. Mutta samalla myös muuta. Ja ihan totta, jossain määrin varmaan kyse on siitäkin, että kaipaan kolmannen osapuolen neutraalia tuomiota. En ehkä niinkään riidassa vipuvartena käytettäväksi kuin ihan vaan omien ajatusten selvittämiseksi.

Mitä loogisuuteen ja tunteisiin tulee, niin en minä tunteeton ole eikä puolisoni epälooginen. Persoonallisuuksissa ja kommunikaatiossa on kuitenkin eroja, jotka tekevät asiat hankaliksi. Tunteiden suhteen minä olen paremmin kartalla pystyen niitä analysoimaan ja viestimään, kun taas puolisolla on ehkä enemmän haastetta erotella tunteitaan, hahmottaa niiden syitä ja kanavoida niitä hallitusti. Itse olen kyllä hyvin tunteellinen myös, minkä vuoksi varmaan osaltaan koen suurina ongelmina parisuhteen ryppyilyt, enkä osaa sivuuttaa niitä perimiehiseen tapaan lähtemällä mököttämään omiin harrastuksiin tms. Etääntymällä lisää.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11619

Joo, hyvä vaihtoehto. Jäljelle jää tosin vielä syöminen ja hengittäminen sellaisia omina epäilyttävinä puuhana, joita kannattaa vahtia. Ai niin ja nukkuminen. Ties millaisia unia näenkään.

apassi
Seuraa 
Viestejä975

Meillä oli kanssa eilen päivän päätteeksi "keskusteluhetki", ja nyt on tiedossa mökötystä.

Nyt ei niin iso riita ollut. Veikkaan että tällä erää selviää tiistaihin kestävällä mökötyksellä. Laitoin jo whatsuppinkin aamulla heti töihin päästyäni kiinni, koska muuten sieltä saattaa alkaa tulvimaa sitä retrospektiä ( olettaen että mökötys ei kestäkkään ti-ke sektorille. ), ja en nyt jaksa semmosta.

Tahtoo vaan nämä keskutelutilaisuudet olla aina tulenarka käräjä, jossa vaimo toimii tuomarina, syyttäjänä ja lautamiehenä, ja jotka joka helvetin kerta räjähtää tappeluks heti ekan lauseen yhteydessä jonka minä sanon, koska yleensä töksäytän puolivahingossa jotain mitä vaimo ei halua kuulla, kun en halua lähtökohtaisesti koko riitelyä.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10262

Ab Surd Oy kirjoitti:

Täkyhän tämä on. Mutta samalla myös muuta. Ja ihan totta, jossain määrin varmaan kyse on siitäkin, että kaipaan kolmannen osapuolen neutraalia tuomiota. En ehkä niinkään riidassa vipuvartena käytettäväksi kuin ihan vaan omien ajatusten selvittämiseksi.

Minulla valittu lukee, mutta ei teesitä mitenkään salaa, joten en miellä stalkkaamiseksi.

Hyvä vain että joku ulkopuolinen tuttu palauttaa maan pinnalle kun mopo lähtee keulimaan.

Rouvan mielestä palsta on vain aavistusen maskuliinisempi versio vauvapalstasta.

Noin muuten tuolla kumppaninstalkkauspuolella olemme yhdessä todenneet että internet on liian pieni meille; emme kirjoita yhdellekään samalle alustalle, emmekä ole missään toistemme kaverilistoilla. =D

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

mdmx
Seuraa 
Viestejä6167

apassi kirjoitti:
Meillä oli kanssa eilen päivän päätteeksi "keskusteluhetki", ja nyt on tiedossa mökötystä.

Nyt ei niin iso riita ollut. Veikkaan että tällä erää selviää tiistaihin kestävällä mökötyksellä. Laitoin jo whatsuppinkin aamulla heti töihin päästyäni kiinni, koska muuten sieltä saattaa alkaa tulvimaa sitä retrospektiä ( olettaen että mökötys ei kestäkkään ti-ke sektorille. ), ja en nyt jaksa semmosta.

Tahtoo vaan nämä keskutelutilaisuudet olla aina tulenarka käräjä, jossa vaimo toimii tuomarina, syyttäjänä ja lautamiehenä, ja jotka joka helvetin kerta räjähtää tappeluks heti ekan lauseen yhteydessä jonka minä sanon, koska yleensä töksäytän puolivahingossa jotain mitä vaimo ei halua kuulla, kun en halua lähtökohtaisesti koko riitelyä.

Avaa ite se keskustelu nii et töksäytä mitään puolivahingossa, ja sit olet tuomari, syyttäjä ja lautamis. Mut älä ala riiteleen kun se avaa suunsa ja töksäyttää jotain puolivahingossa.

Nyt on vähä nii et riitely tuntuis tosi virkistävältä. Sehän olis ajoittain suorastaan hauskaa kuhan pysyy tietyissä rajoissa eikä mitään halpamaista, kunnioitus säilyy. Sytyttävää. Ja sit vielä jos on hyvää sovintoseksiä nii ihan täydellinen päivä. Mut ei liian usein tietty ettei tuu hiiltyneen makua.

Kuhan haaveilen ja mäiskin säkkiä.

MooM
Seuraa 
Viestejä7994

En minäkään osaa ajatella pelkkää puolison sometouhujen seurailua stalkkaamiseksi. Kyllä itsellänikin kiinnostaisi välillä vilkaista, mitä toinen kirjoittaa. Tosin en tiedä hänen kirjoittavan mihinkään säännöllisesti ja facessakaan emme ole kavereita :D. Oma kirjoitteluni tänne ei ole salaisuus, jo miittien vuoksi asiasta on tullut mainittua. Samoin, kun olen tavannut joitain ihmisiä, kun reissut on osuneet sopivasti. Uskoisin siis, että hänkin on vilkaissut tätä palstaa ja varmastikin tunnistaa nimimerkkini, jolla on tietty historia irl. Tai sitten ei ole kiinnostanut, ei ole tullut puheeksi.

Mutta tuollainen todistusaineiston kerääminen kertoo ihan jotain muusta kuin uteliaisuudesta. Ehkä siinä on tarve saada myös omalle puolelle faktoja riitelyn tueksi? Palstaväittelyitä seuranneena on tullut mielikuva, että absurdi saattaa olla hieman sitkeä ja varsin analyyttinen (kaverini sanoisi anaalinen, siis tarkoittaen ilman mitään kirjaimellista hanurimerkitystä) riitelykaveri.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä11425

En kestäisi tuollaista, siis että käytetään taktisesti aseena mitä toinen on kirjoitellut nettiin jonkun nimimerkin turvin, eli incognito, kun on selvää että lähtökohta on että on ns. privaattia, tai siis niin itse oletan että on privaattia, ja että siippa ymmärtää ja hyväksyy/kunnioittaa sen privaattiluonnetta.
Jännä juttu tapahtui itselleni tähän stalkkaamisaiheeseen liittyen, eli näin aamuyöstä sellaista painajaista, että muija olisi asentanut piilokameroita kämppäämme. Ei hän tekisi sellaista, mutta ajatus on karmiva, ja hieman samaa ajattelen siitä jos lueskelisi ja tulkitsisi kuin piru raamattua mitä olen tänne kirjoitellut.
Jos oikein pahaksi äityisi toisen em. tavalla haltuunsaadun informaation hyödyntäminen jossain ”kahdenkeskisessä keskustelutilanteessa”, niin se olisi melkein kimpsujen ja kampsujen keräilyn paikka, ja aika definitiivisesti sitä jos keskustelemassa olisi ulkopuolisiakin mukana, esim. anoppi.

MooM
Seuraa 
Viestejä7994

Brainwashed kirjoitti:
En kestäisi tuollaista, siis että käytetään taktisesti aseena mitä toinen on kirjoitellut nettiin jonkun nimimerkin turvin, eli incognito, kun on selvää että lähtökohta on että on ns. privaattia, tai siis niin itse oletan että on privaattia, ja että siippa ymmärtää ja hyväksyy/kunnioittaa sen privaattiluonnetta.
Jännä juttu tapahtui itselleni tähän stalkkaamisaiheeseen liittyen, eli näin aamuyöstä sellaista painajaista, että muija olisi asentanut piilokameroita kämppäämme. Ei hän tekisi sellaista, mutta ajatus on karmiva, ja hieman samaa ajattelen siitä jos lueskelisi ja tulkitsisi kuin piru raamattua mitä olen tänne kirjoitellut.
Jos oikein pahaksi äityisi toisen em. tavalla haltuunsaadun informaation hyödyntäminen jossain ”kahdenkeskisessä keskustelutilanteessa”, niin se olisi melkein kimpsujen ja kampsujen keräilyn paikka, ja aika definitiivisesti sitä jos keskustelemassa olisi ulkopuolisiakin mukana, esim. anoppi.

Minusta tuo riippuu siitä, mitä on kirjoitettu. Jos tekstissä tulee esiin jotain, mistä puolisolle ei ole kerrottu (liittyen siis parisuhteen oleellisiin ongelmiin) tai mennään totaalisen epälojaaliuden puolelle (paljastetaan intiimiasioita tai haukutaan törkeästi), on aihetta vetää herne nenään ja vaikea tuollaista tietoa on olla ottamatta esille.

Ääritapaukset on helppo erottaa, mutta rajanveto menee varmastikin aika yksilölliseksi. Minä yritän kirjoittaa niin, että jos puoliso lukisi, mitään syytä suureen tuohtumukseen ei olisi. Tosin tiedän, että hänen mielestään kerron asioistani aivan liikaa muutenkin. Siksi yritän rajata ajatuksella sitä, mitä kerron hänestä ja parisuhteesta.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11619

MooM kirjoitti:

Mutta tuollainen todistusaineiston kerääminen kertoo ihan jotain muusta kuin uteliaisuudesta. Ehkä siinä on tarve saada myös omalle puolelle faktoja riitelyn tueksi? 

Epäilemättä siitäkin. Mutta voi sitten kysyä, että onko halu selvittää totuus vaiko etsimällä etsiä merkkejä siitä, että se oma näkemys sittenkin voittaa.

MooM kirjoitti:

Palstaväittelyitä seuranneena on tullut mielikuva, että absurdi saattaa olla hieman sitkeä ja varsin analyyttinen (kaverini sanoisi anaalinen, siis tarkoittaen ilman mitään kirjaimellista hanurimerkitystä) riitelykaveri.

Tääh? Eikä. Perustele.

-Maija-
Seuraa 
Viestejä1207

Ihan aluksi: Väitän, että nykypalstalaisista tunnen sinun kirjoituksesi ja kirjoituksistasi kaikkein parhaiten! Koskaan emme ole tavanneet. Olen jokseenkin kaikki kymmenet tuhannet viestisi lukenut noin vuodesta 2000 lähtien, joihin aikoihin molemmat ilmestyimme palstalle.

Olit aluksi, opiskeluaikanasi huomattavasti särmikkäämpi kuin nyt. Silloin saivat kyytiä niin ArKos (RIP) kuin kretskutkin. ArKosta kohtelit kuitenkin hyvin kunnioittavasti, varmaankin hänen historian tuntemuksensa takia, kretkuja et niinkään. Minusta sinä olet aina kunnioittanut tietoa ja vihannut huuhaata. Nuo ovat päällimmäiset ajatukseni sinusta. (Entinen moderaattori sanoisi, että palstan säännöt kieltävät muista keskustelijoista kirjoittamisen, mutta menkööt, kun itse tulilinjalle asetuit.)

Osaat olla pirullisen ärsyttävä, kun sille päälle satut, ja muinoin kyllä satuit. Ikuinen tappelukaverisi, joka on jo poistunut palstalta ja on nyt ihan eri hommissakin, sai kyllä osakseen sekä tuulta että myrskyä. Ihana viharakkaus-suhde siis. Teidän irtirepimiseen toisistanne mode sai kyllä ilmeisesti käyttää kaiken kärsivällisyytensä ja kaikki ihmissuhdetaitonsa, jos hänellä sellaisia ylipäänsä oli. Ainakin lehmän hermot.

Toisaalta en ihmettele vaimosi reaktiota. On sinulla, kirjoitustesi perusteella, sellainen huumorintaju, että sitä on vaikea ymmärtää. Välillä kirjoitat asioita, jotka minä tiedän täysin perättömiksi, mutta jotka kuitenkin täällä uppoavat tosiasioina usealle lukijalle. Vaikea sinua on mihinkään lokeroon tunkea. Seisot kirjoittamasi takana, joskus tosin liiankin jääräpäisesti, mutta teet sen hyvin loogisesti ja muita arsyttävästi, mutta se on ollut tyylisi koko palstakirjoittelusi ajan.

Vaimolle terveisiä. Ei Ab ole kantona kaskessa, onpahan vain mies, joka joskus hassuttelee kirjoittelemalla omituisuuksia aikuisten vauvapalstalle.

-Pörrätäänkö?

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900

Mä muistan vaan yhen panojutun mitä oot kirjottanu. Se oli ne opiskeluaikaset origiat. Totta tai tarua niin ihan sama varmaan vaimon kannalta jos ette ollu yksissä tuolloin.

Sitte jos vihjasee lämpösistä tunteista jotain tuttua naista kohtaan niin vopihan siinä vaimolla mielikuvitus ruveta laukkaamaan varsinkin jos sattuu kyseisen naisen tietämään.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat