Seuraa 
Viestejä7

Heippa,
Olisiko antaa vinkkejä kuinka tehtävää kannattaa lähestyä? Ei ole oikein auennut.

Kommentit (5)

PPo
Seuraa 
Viestejä14508

Käyttäjä7109 kirjoitti:
Heippa,
Olisiko antaa vinkkejä kuinka tehtävää kannattaa lähestyä? Ei ole oikein auennut.
Laske f'(1/2). Se ilmoittaa pisteeseen (1/2,f(1/2)) piirretyn tangentin kulmakertoimen.

Japetus
Seuraa 
Viestejä11699

Olisi helpompi neuvoa, jos kertoisit, mitä et ole ymmärtänyt. Funktion "jyrkkyys" on yhtä kuin derivaatta (jonka saat käyttämällä tulo- ja ketjusääntöä), ja pyydetty asteluku on kosini derivaatan arvosta, kun x = 1/2.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen himokkaana: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Japetus
Seuraa 
Viestejä11699

Kas, PPo ehtikin jo väliin.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen himokkaana: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Käyttäjä7109
Seuraa 
Viestejä7

Käyttäjä7109 kirjoitti:
PPo kirjoitti:
Laske f'(1/2). Se ilmoittaa pisteeseen (1/2,f(1/2)) piirretyn tangentin kulmakertoimen.

Sain kyllä f'(1/2) arvoksi n. 1.213... ,tästä eteenpäin tuottaa hieman hankaluuksia.

Teinhän sen oikein, olin laskenut tan-1 arvon väärin. Kiitos avusta :)

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat