Sivut

Kommentit (29)

Titanic
Seuraa 
Viestejä1295
Liittynyt10.5.2014

Kolossalaiskirjeessä sanotaan, että jonakin päivänä tulee sellainen tilanne, että Kaikki mitä on taivaassa ja maan päällä yhdistetään. Se edellyttää kykyä olla läsnä yhtäaikaa missä ajassa tahansa vähintään henkisesti tai viestimällä.

Kalevalassa on eräitä kohtia, jotka tuntuisivat viittavan kykyyn matkustaa ajassa.

Bhagavatamin selityksisssä kerrotaan, että voi olla ehkä joskus mahdollista viestiminen Maapallon ja näkymättömän Vaikuntha taivaan välillä luultavasti fyysisin laittein.

Kolossalaiskirje on tarkoitettu lähinnä ehkä venäläisille joten siellä ehkä ensimmäisenä keksitään aikamatkailu tai viestintä yli aikojen mikäli se jossakin keksitään.

Kerrotaan myös miehistä, jotka menivät luolaan nukkumaan ja heräsivät melko nopeasti, mutta huomasivat sadan vuoden kuluneen ohitse.

Mihin aikaan itse matkustaisin, jos se olisi mahdollista? Enpä osaa sanoa, mutta vielä muistan lukeneeni kirkkoisien englanninkielisistä käännöksistä, että jopa sellaisia teorioita on olemassa, että jopa atomia tai sen elektronia voidaan kutsua universiumiksi tai kosmokseksi. Aikamatkailun jälkeen seuraava haaste on matkustaa pienoiskokoon pienennettynä elektronien pinnalle?

Myös on intialaisilla guruilla omasta mielestään taitoja matkustaa galaksissa ja avaruudessa tietyin mentelmin.

Mikään ei välttämättä ole mahdotonta, mutta kaikki ei rakenna. Se että intialaiset ovat ykkösiä kaikessa tuollaisessa eivätkä ole kristinuskoa hyväksyneet saattaa viitata siihen, että kyse on heidän toimissaan hajottavasta voimasta tai mahdista. Joka ei minun kanssani kokoa se hajottaa.

jaho
Seuraa 
Viestejä684
Liittynyt19.3.2012

Suhteellinen aikamatkustuskin on mahdollista kunhan vauhtia saadaan tarpeeksi.

Joku taisi vuosia sitten sanoa tällä palstalla että keinutuoli on paras aikakone. Kun siihen lämmänä iltapäivänä käy istumaan ja seuraavan kerran avaa silmänsä on siirtynyt pari tuntia tulevaisuuteen.

Lyde19
Seuraa 
Viestejä4225
Liittynyt7.7.2013

Pidän hyvin mahdollisena että tiettyyn aikaan voi jättäytyä niin ettän aika jatkaa kulkuaan mutta itse jää tiettyyn aikaan.
Esimerkkinä vaikka Tokkura joka on jäänyt -70 ja -80 lukujen vaihteeseen.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä5553
Liittynyt10.10.2011

Goswell kirjoitti:
Ainut tapa "aika"matkustaa  lienee syväjäähdyttäminen, odotella itse muuttumatta muutoksen mukana.

Keinotekoisen kooman jatkokehittelyllä voitaisi päästä liki samaan, mutta turvallisemmin.

Halvin tapa tuo ainakin on aikamatkustaa, mutta ei liene halpa siltikään.

Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.

Nature
Seuraa 
Viestejä9064
Liittynyt15.1.2014

Ajassa ei voi matkustaa, koska aika on periaatteessa sama asia kuin liikkeen  aiheuttama etenemä , siitä syystä "aika" kulkee mukanamme.

jaho
Seuraa 
Viestejä684
Liittynyt19.3.2012

Nature kirjoitti:
Ajassa ei voi matkustaa, koska aika on periaatteessa sama asia kuin liikkeen  aiheuttama etenemä , siitä syystä "aika" kulkee mukanamme.

Aikahan alkaa tämän analogian mukaan jäädä jälkeen kun nopeutta nostetaan. Siis ulkopuolisen silmissä.

Goswell
Seuraa 
Viestejä12350
Liittynyt8.3.2010

jaho kirjoitti:
Nature kirjoitti:

Aikahan alkaa tämän analogian mukaan jäädä jälkeen kun nopeutta nostetaan. Siis ulkopuolisen silmissä.

Niin, mistähän mahtaa johtua, ulkopuolisen mielestä. Jo se riittää että ollaan kaukana, sillä ollaan täältä katsoen historiassa vaik ei ollakkaan..

Töllö auki toisessa huoneessa, mikä helvetti noita jenkkejä vaivaa,  oh my god, oh my god, jatkuvaa kirkumista, helvetti että syö miestä, pitäisivät turpansa kiinni.

Ihan vaan väliaika huomio.

Minun mielestä noin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat