Seuraa 
Viestejä2

Hei,

Olen aikuisopiskelija lukiossa viimeisellä vuodella kirjoituksiin valmistautumassa. Kiinnostus fysiikkaan on valtava ja lukiofysiikassa harmittaa matematiikan (Calculus?) puute. Lisäksi tuntuu, että materiaali sekä aihe käydään erittäin pinnallisesti läpi. Tästä johtuen ostin Kleppnerin ja Kolenkowin Introduction to Mechanics fuksikirjan, joka on aivan loistava verrattuna lukiofysiikan kursseihin. En ole vielä käynyt fysiikan puolela sähkömagneetiikan ja aalto-opin kursseja sekä matematiikan puolelta differentiaalilaskennan jatkokurssia sekä lukuteorian ja todistamisen kurssia läpi ja minua huolettaa ajankäyttö. Ajattelin, että käyn em. Introduction to Mechanics- kirjan läpi ja alan sitten käymään sähkömagnetismia sekä "aalto-oppia" läpi, joko lukion puolelta tai vaihtoehtoisia resursseja hyödyntäen (mielelläni otan suosituksia vastaan!). Lisäksi opiskelen tällä hetkellä kertauksena sekä uutta oppiakseni MIT OpenCourseWarelta single variable calculusta sekä kiinnostaisi tämn jälkeen multivariable calculus (ajatuksena, että jälkimmäinen "korvaisi" differentiaalilaskennan jatkokurssin(?)).

Kirjoitan äidinkielen, Pitkän matematiikan sekä Fysiikan maaliskuussa enkä ole varma miten minun tulisi jakaa resurssini opiskelun suhteen. Kuinka paljon minun kannatta panostaa esimerksi äidinkielen kokeeseen harjoitteluun vs. Fysiikan syventämiseen? Äidinkieli ei kiinnosta laisinkaan... Onko tavoitteeni realistinen? Introduction to Mechanics, single/multi variable calculus sekä E&M (olen ajatellut Electricity and Magnetism Edward M. Purcell). Intoa ja määrätietoisuutta riittää kokopäiväiseen opiskeluun. Vai olisiko kenties optimaalisempaa lukea ainoastaan lukiomateriaalia kirjoituksiin?

Lisäksi olisi mukava kuulla alan opiskelijoilta ja työntekijöiltä vastaako/vastasiko ala näkemyksiä? Miksi/miksi ei?

Kiitoksin
- Nicklas

Kommentit (4)

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6857