Seuraa 
Viestejä3

Osaisiko joku neuvoa ratkaisun pitkän matikan tehtävään? (Juuri ja logaritmifunktiot) tehtävä menee näin: olkoon f(x)=za+1 ja g(x)=x^2. Määritä vakio a niin, että (g•f)(-2)=1 ( –> • eli ”pallo” )
Vastaus: a=0 tai a=1, mutta en ymmärrä miten näihin tuloksiin on päästy, eli miten ratkaisu menee?

Kommentit (2)

Käyttäjä16504
Seuraa 
Viestejä3

Käyttäjä16504 kirjoitti:
Osaisiko joku neuvoa ratkaisun pitkän matikan tehtävään? (Juuri ja logaritmifunktiot) tehtävä menee näin: olkoon f(x)=za+1 ja g(x)=x^2. Määritä vakio a niin, että (g•f)(-2)=1 ( –> • eli ”pallo” )
Vastaus: a=0 tai a=1, mutta en ymmärrä miten näihin tuloksiin on päästy, eli miten ratkaisu menee?

Tarkoitin siis ax en za kiitos automaattikirjoituksen:)

Japetus
Seuraa 
Viestejä11691

(g•f)(x) = f(x)^2 = (ax + 1)^2 = a^2 x^2 + 2ax + 1  = 1. Nyt sitten vain sijoitat x:n paikalle -2 ja ratkaiset yhtälön.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen himokkaana: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat