Seuraa 
Viestejä21

Osaisiko joku laskea minulle auki Mooli 3 kirjasta sivulta 137 tehtävän 5.4 b)? Kirjasta löytyy vastaus muttei ratkaisua miten siihen päästään. Kiitos😊

Sivut

Kommentit (28)

PPo
Seuraa 
Viestejä14501

Käyttäjä16550 kirjoitti:
Osaisiko joku laskea minulle auki Mooli 3 kirjasta sivulta 137 tehtävän 5.4 b)? Kirjasta löytyy vastaus muttei ratkaisua miten siihen päästään. Kiitos😊
Aiemmin kysyjät sentään lähettivät tehtävän, johon apua tarvitsivat.

Nyt kysyjät edellyttävät, että neuvojen antajat kipin kapin kirjakauppaan kiiruhtavat kirjan ostoon!

Luulen, että tällä tavalla ei neuvoja heru.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Käyttäjä16550
Seuraa 
Viestejä21

En ole koulussa, opiskelen omatoimisesti. En ymmärrä miten tuohon vastaukseen 1.53 kJ päästään. Pitääkö millilitrat muuttaa grammoiksi? Yritin samaa kaavaa kuin eka tehtävään. Sitten yritin vedyn ja hapen tiheyden kautta päästä etenemään, kuitenkaan pääsemättä tuohon vastaukseem Olen yrittänyt samankaltaisia laskuja etsiä muualta ja laskenut tuota laskua jo monta tuntia. Ikävää, että tulee tuomituksi laiskaksi tuntematta.

PPo
Seuraa 
Viestejä14501

Käyttäjä16550 kirjoitti:
En ole koulussa, opiskelen omatoimisesti. En ymmärrä miten tuohon vastaukseen 1.53 kJ päästään. Pitääkö millilitrat muuttaa grammoiksi? Yritin samaa kaavaa kuin eka tehtävään. Sitten yritin vedyn ja hapen tiheyden kautta päästä etenemään, kuitenkaan pääsemättä tuohon vastaukseem Olen yrittänyt samankaltaisia laskuja etsiä muualta ja laskenut tuota laskua jo monta tuntia. Ikävää, että tulee tuomituksi laiskaksi tuntematta.
Pikku vinkki boldattuun.

Entalpiaero on kJ/mol.

Mietipä moolitilavuutta NTP- olosuhteissa ja muuta millilitrat mooleiksi.

Käyttäjä16550
Seuraa 
Viestejä21

Sitten se ei sovikaan enää siihen samaan kaavaan kuin tuo a) kohta enkä siis osaa jatkaa siitä eteenpäin,koska ymmärsin tarvitsevani massan tässäkin tehtävässä. A) kohdasaa oli vesilitraa joka on kilogramma.

jaho
Seuraa 
Viestejä813

Käyttäjä16550 kirjoitti:
Sitten se ei sovikaan enää siihen samaan kaavaan kuin tuo a) kohta enkä siis osaa jatkaa siitä eteenpäin,koska ymmärsin tarvitsevani massan tässäkin tehtävässä. A) kohdasaa oli vesilitraa joka on kilogramma.

Mooleistakin saa grammoja ihan peruskaavalla.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31323

Googlesta nyt ainakin löytyy moolitilavuus. Mooli ideaalikaasua on tilavuudeltaan 22.4 l NTP-olosuhteissa ja sitä käytetään yleensä tavallisille kaasuille koulukirjalaskuissa. Tsekkaat vain kumpi kaasuista palaa loppuun ensin. Montako moolia sitä kuluu reaktioyhtälössä ja entalpia-arvoa käyttämällä vapautuva energiamäärä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat