Kommentit (13)

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä5719
Liittynyt21.7.2017

Tämä minua yllätti:

"Naiset olivat sosiaalisempia, auttavaisempia ja luottavaisempia. Miehet taas olivat hanakampia kostamaan ja valmiimpia ottamaan riskejä mutta osoittivat keskimäärin enemmän malttia kuin naiset."

Olen ajatellut asian olevan monessa suhteessa täysin päinvastoin. Miehet töissä ovat uskomattoman ystävällisiä, auttavaisia ja luottavaisia. No riskinotto on miehisempi ominaisuus.

VVM = varhainen vuorovaikutusmalli

Keijona
Seuraa 
Viestejä10950
Liittynyt13.3.2015

Siirretään tänne.

Keijona kirjoitti:

Miesten ja naisten erot kasvavat, kun tasa-arvo lisääntyy – Odottamaton ”tasa-arvon paradoksi” on havaittu useissa tutkimuksissa
Https://www.hs.fi/tiede/art-2000005902485.html

Vai on vihdoin huomattu, että mielikuvituksen luomat idelogiat ja dogmit kuten demokratia ja tasa-arvo ovat käytännössä mahdottomia paradokseja, samoin kuin yksilökeskeinen yhteiskuntakin.
Noh olisko aika ymmärtää, että järjestyksen edellytys on hierarkia ja hierarkian eriarvo. Sitten vaan miettimään mihin arvoihin se kunnioitus ja hierarkia perustuisi, että olisi kestävä ja johon oltaisiin tyytyväisiä, siis sellainen hyvä eikä rauhattomaan alfapanomies pillusta kilpailutaisteluun perustuva "kvarttaalimarkinarakokilpailuyhteiskunta"

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Titanic
Seuraa 
Viestejä1295
Liittynyt10.5.2014

Ehkä siis lahjakkaita ja aatelisarvoja noudattavia vähän jopa sorsitaan ja typistetään. Olen jossakin määrin valmis parantamaan lahjakkaiden ja aatelisten asemaan. Ettei heidän aivan tarvitse elää kuin Apinain Tarzan viidakon uumenissa.

Mun mielestä pitäisi tulla Provinssitason suoraa demokratiaa niin, että jokainen saisi tehdä alotteita eli kansalaisaloitteita paljon vapaammin ja tehokkaamin kuin nykyisin. Parhaat ja luovimmat kansalaisaloitteet palkitttaiisiin 300000 euron palkinnolla idean tarkempaan tutkimukseen ja kehittämiseen. Pistetään mahdollisuus vaikka 10 000 kansalaisaloitteeseen vuodessa joista jokainen on 300000 euron arvoinen. Siitä voisivat luovat ja lahjakkaat repiä itselleen harrastuksen??? Tietenkään kaikki aloitteet eivä mene lävitse, mutta entäs jos 5000 aloitetta vuodessa menisi?

Sen lisäksi uusaatelistolle voisi jotakin oikeuksia antaa opetuslaitosten parantamiseen ja perustamiseen ja varjelemiseen. Siis rahaa paljon yms.

Biologista eroista selittyy oma osansa estrogeenin ja testosteronin luonteenpiirteiden avulla. Itselläni on testosteronin tuotanto pudonnut iän myötä ja estrogeenin suhteellinen osuus lisääntynyt ja olen huomannut valtavia muutoksia. Estrogeeni on itseään ruoskiva, vaativa ja ei tyydy mihinkään saavutukseen, vaan vähättelee kaikkia omia töitään liian vähäisiksi. Jne. 

Estrogeeni on aivan eri luonteenpiirteitä antava kuin mitä testosteroni oli.

Uusaateliston muodostaminen on kyllä erittäin vaarallista. Itse en ole kovin aktiivinen sen asian suhteen, vaan suunnittelen neljän globaalin yliopiston perustamista vähän niinkuin nykyisin pallo hukassa oleville tyypeille:

University of Backwoods ; Punaniskoille

University of Backstreets ; Jengeille

University of Evergreen ; Aatelistolle ja nykytiedemiesten jatkokoulutukseen

Universtity of Twin Mountains ; Naisten tasa-arvoistamiseen kaikkialla, Naisyliopisto

(Nämä mun ajatukseni ovat Imaami Mahdin tehtävien ja nimen innoittamat kun luin Harun Yahyan kirjaa Hazrat Mahdi ja Prohphet Isa.)

mdmx
Seuraa 
Viestejä6093
Liittynyt23.11.2009

Aika luonnollista mun mielestä eikä ollenkaan yllättävää. Silloinhan tasa-arvo toteutuu parhaiten kun jokainen saa vapaasti valita mitä töitä tekee, eikä ole pakko tavoitella näennäistä tasa-arvoa tai todistella mitään esim. tekemällä naisena töitä jota miehet yleensä tekee. Paitsi jos haluaa tehdä niitä, mut suurin osa naisista ei halua.

Ei siis edes mikään paradoksi vaan tarkottaa sitä että tasa-arvo on saavutettu?

Käyttäjä16234
Seuraa 
Viestejä2
Liittynyt5.11.2018

Ei ole yllättävää. Eihän tasa-arvoisuus merkitse samanlaisuutta. Ei tietenkään, vaikka uudestaan ja uudestaan törmää tähän väärinkäsitykseen. Olen feministi siksi, että haluan olla tasa-arvoinen, mutta en samanlainen.

ID10T
Seuraa 
Viestejä3092
Liittynyt3.10.2007

Käyttäjä16234 kirjoitti:
Ei ole yllättävää. Eihän tasa-arvoisuus merkitse samanlaisuutta. Ei tietenkään, vaikka uudestaan ja uudestaan törmää tähän väärinkäsitykseen. Olen feministi siksi, että haluan olla tasa-arvoinen, mutta en samanlainen.

Juurikin näin. YK:n ihmisoikeuksien julistus koskee periaatteessa kaikkia maapallon n. 200 kansalaisuutta, joihin mahtuu lukuisia uskontoja, rotuja ja kieliä. Silti kaikki ovat tasa-arvoisia.

Jesjes
Seuraa 
Viestejä694
Liittynyt2.10.2018

ID10T kirjoitti:
Käyttäjä16234 kirjoitti:

Juurikin näin. YK:n ihmisoikeuksien julistus koskee periaatteessa kaikkia maapallon n. 200 kansalaisuutta, joihin mahtuu lukuisia uskontoja, rotuja ja kieliä. Silti kaikki ovat tasa-arvoisia.

Huoh. Ihmisoikeuksissa ei ole kyse mistään lämpimästä tunteesta rinnassa nukkumaan mentäessä, vaan nk. eksistenssiminimistä joka toteutuessaan asettaa ihmiset vastuuseen teoistaan lain edessä. Ihmisarvoa ei saa loukata, sillä muuten ihmisestä tulee eläin.

Keijona
Seuraa 
Viestejä10950
Liittynyt13.3.2015

Ihmisistä enemmistö on tasa-arvon kannattajia samasta syystä kuin kommunistit on kommunisteja tai kapitalistit kapitalisteja. On koulutettu siihen, sen on luvattu tuovan onnea ja autuutta, se on tuttua ja turvallista. Siinävaiheessa kun kuuluu enemmistömassaan, luulisi ymmärtävän että se mielipide ei ole oma.

Tasa-arvo on ideologinen dogmi, mille ei ole mitään tieteellistä, biologista tai luonnollista perustetta tai todistetta. Tasa-arvo mielikuvituksen luoma käsite, tunteeseen perustuva mutu. Naismaiset pitää tasa-arvon mittareina niitä seikkoja joiden avulla naiset saisi perusteltua lisää valtaa tai rahaa.(Yhtä hyvin tasa-arvo voitaisiin mitata kumpi sukupuoli kuluttaa enemmän terveydenhoidon varoja.) Ei demonikratia ole tasa-arvoinen, siinä enemmistö siis 52% naisista sortaa vähemmistöä .48% miehiä

ahkera kalat
Seuraa 
Viestejä1234
Liittynyt25.12.2015

ID10T kirjoitti:
Käyttäjä16234 kirjoitti:

Mitä tarkoitat että periaatteessa koskee ja että kaikki ovat tasa-arvoisia? Empiirinen havainto ei taida tukea väitteitäsi?

When occupied with self, you are separated from God.
The way to God is but one step: the step out of yourself. - Abu Said

ahkera kalat
Seuraa 
Viestejä1234
Liittynyt25.12.2015

Jesjes kirjoitti:
ID10T kirjoitti:
Käyttäjä16234 kirjoitti:

Huoh. Ihmisoikeuksissa ei ole kyse mistään lämpimästä tunteesta rinnassa nukkumaan mentäessä, vaan nk. eksistenssiminimistä joka toteutuessaan asettaa ihmiset vastuuseen teoistaan lain edessä. Ihmisarvoa ei saa loukata, sillä muuten ihmisestä tulee eläin.

Miten niin ei saa loukata ja miksi tulee eläin?

When occupied with self, you are separated from God.
The way to God is but one step: the step out of yourself. - Abu Said

Tapani Kansalainen
Seuraa 
Viestejä2900
Liittynyt13.7.2018

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Tämä minua yllätti:

"Naiset olivat sosiaalisempia, auttavaisempia ja luottavaisempia. Miehet taas olivat hanakampia kostamaan ja valmiimpia ottamaan riskejä mutta osoittivat keskimäärin enemmän malttia kuin naiset."

Olen ajatellut asian olevan monessa suhteessa täysin päinvastoin. Miehet töissä ovat uskomattoman ystävällisiä, auttavaisia ja luottavaisia. No riskinotto on miehisempi ominaisuus.

Sitähän se rabbikin sano. Naista arvostetaan naisena, miestä miehenä, yhdenvertaisesti. Ei samanlaisesti.

MooM
Seuraa 
Viestejä7383
Liittynyt29.6.2012

Tapani Kansalainen kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
Tämä minua yllätti:

Sitähän se rabbikin sano. Naista arvostetaan naisena, miestä miehenä, yhdenvertaisesti. Ei samanlaisesti.

Mutta miten jos arvostettaisin ihmisenä, ja nämä erityisarvostukset aina sen ihmisen arvostettavien ominaisuuksien mukaan. Ei minua tarvitse esim. työelämässä tai jossain virastossa erityisesti arvostaa naisena, vaan ihmisenä. Ja jos joku arvostaa vaikka joustavaa ja mukavaa käyttäytymistä,  jämäkkää puolensapitoa, tai kivaa ulkonäköä, senkään ei tarvitse olla sukupuolittunutta.

Parisuhteissa, ainakin heteroilla, sitten on noita sukupuolittuneita arvostuksia ja suhteissa sitten kannattaakin hakea paria, jolla on samanlaiset käsitykset arvostuksen syistä. Siellä saa sitten olla sellaiset roolit, normit ja arvot kuin osapuolille passaa.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Keijona
Seuraa 
Viestejä10950
Liittynyt13.3.2015

Kiteytetään nyt tännekin:

Arvokasta arvostetaan, halpamaista ei,  jos ihminen käyttäytyy epäarvokkaasti ei sellaista ihmistä tietenkään arvosteta. Miesten ja naisten tasa-arvo Suomessa ei johdu siitä että naisten käytös ja sitäkautta arvo olisi noussut, vaan siitä että miesten laskenut, miehet on alistettu. Tuollainen tasa-arvoon väkisin pakottaminen lakien avulla ei johda muuhun kuin vastareaktioon.

Hiukan sen "tasa-arvon" tilaa Suomessa:

Suomi on Euroopan toiseksi väkivaltaisin maa: Jopa 130 000 suomalaista kokee lähisuhdeväkivaltaa vuosittain – "Tilastot eivät edes kerro kaikkea"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomi-on-euroopan-toiseksi-vakivalta...

Mites kun yhdistetään tilastotieto toiseen?

Törkeä perheväkivalta kohdistuu miehiin naisia useammin.
https://yle.fi/uutiset/3-5487134

Lisää aiheesta:

https://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sanomat/kotimaa/puheenvuoro-hannu-...

http://liberalismi.net/wiki/Parisuhdeväkivalta

Suomalaiset miehet kokevat parisuhteissa  enemmän törkeää väkivaltaa,  mutta kuitenkin   turvakoteja naisille 100 ja miehille 1.  Ja jatkuvasti kailotetaan että naisten asemaa pitää  parantaa. Tilastollisesti HyvinvointiSuomi näyttäisi  tosiaan olevan  paradoksaalinen ,  sellainen naisten paratiisi ja miesten helvetti.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat