Seuraa 
Viestejä14563

Tietokoneita ja ilmiöopetusta. Mikä olisi tässä suhteessa ”Se lasten paras tawara” ?

Kommentit (12)

apassi
Seuraa 
Viestejä976

Lapsille taitaa olla aika turha opettaa mitään väkisin, jos asia ei kiinnosta. Jos asia kiinnostaa, niin ainakin itse lapsena opettelin itse tietokoneen käytön. Olin 6 vuotias kun ensimmäinen C64 tuli taloon. ja sen mukana tuli vain englanninkielinen opus, josta kukaan meillä ei ymmärtänyt mitään, mutta jotenkin sen vaan oppi kun kirjotteli niitä komentoja kirjasta koneeseen.

Ehkä pitäisi ennemmin kysyä, miten jokin asia saadaan vaikuttamaan mielenkiintoiselta lapselle?

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10419

wisti kirjoitti:
Tietokoneita ja ilmiöopetusta. Mikä olisi tässä suhteessa ”Se lasten paras tawara” ?

Vaikka oma minecraft-serveri, siihen opetellaan ylläpitotoimet ja admin-oikeuksilla voi opetella luontevasti komentoja ja niiden käyttöä.

Noin meillä hoidettiin homma himaan ja kipinä sekä syttyi että voimistuu koko ajan.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minijehova
Seuraa 
Viestejä10419

Discord taitaa kommunikoinnissa nykyään hallita, mutta teamspeakin tai mumblen konffaus ja ylläpito mineservun kaveriksi tuo myös hyvää treeniä ja tietysti sosiaalisuutta.
Hyvin sopivat samalle purkille, vaikka purkki olisi ihan muuhun käyttöön kokonaan.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Käyttäjä4369
Seuraa 
Viestejä978

Yleinen mielipideilmasto on vahva.  ”Hiilidioksidi-vaikutuksesta” poikkeavia kirjoituksia ei julkaista. Tieteeseen on aina kuulunut epäileväisyys ja se on vienyt tiedettä eteenpäin. Poikkeavia käsityksiä julkaisevat henkilöt saattavat nykyisin  menettää työpaikkansa.

Kun tämä nykyinen ”hiilidioksidi-usko” tulee tiensä päähän, ilmaston ruvetessa kylmenemään, on tehty paljon vahinkoa. Tavalliset ihmiset menettävät uskonsa ”tiedemiehiin”, koska he huijasivat meitä uskomaan olemattomaan hiilidioksidin vaikutukseen.

Kouluissakin opetetaan nykyistä "hiilidioksidi-tietoutta"  lapsille.

Voivatko he  tulevaisuudessa enää luottaa tiedemiehiin, huijaavatko he jälleen?

http://www.drroyspencer.com/2018/11/the-sorry-state-of-climate-science-p...

The Sorry State of Climate Science Peer Review, and Kudos to Nic Lewis

For decades now those of us trying to publish papers which depart from the climate doom-and-gloom narrative have noticed a trend toward both biased and sloppy peer review of research submitted for publication in scientific journals.

If the conclusions of the paper support a more alarmist narrative on the seriousness of anthropogenic global warming, the less thorough will be the peer review. I am now totally convinced of that. If the paper is skeptical in tone, it endures levels of criticism that alarmist papers do not experience. I have had at least one paper rejected based upon a single reviewer who obviously didn’t read the paper…he criticized claims not even made in the paper.

esko

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10419

apassi kirjoitti:
Lapsille taitaa olla aika turha opettaa mitään väkisin, jos asia ei kiinnosta. Jos asia kiinnostaa, niin ainakin itse lapsena opettelin itse tietokoneen käytön. Olin 6 vuotias kun ensimmäinen C64 tuli taloon. ja sen mukana tuli vain englanninkielinen opus, josta kukaan meillä ei ymmärtänyt mitään, mutta jotenkin sen vaan oppi kun kirjotteli niitä komentoja kirjasta koneeseen.

Ehkä pitäisi ennemmin kysyä, miten jokin asia saadaan vaikuttamaan mielenkiintoiselta lapselle?

Oman kokemukseni mukaan lapset innostuvat aivan kaikesta. Joissain asioissa innostus lopahtaa toki, mutta varsinainen innostuminen on lapselle paljon luontevampi suhtautumnen kuin aikuiselle. Aikuiset taas käyttää ison osan kasvatuksellisesta vaikuttamisestaan heidän mielestään väärien innostusten eliminoimiseen.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

wisti
Seuraa 
Viestejä14563

Tässä on wikin tietämää ilmioppimisesta.

”Ilmiöpohjaisessa opetuksessa ja opiskelussa oppimisen lähtökohtana ovat kokonaisvaltaisetselvennä, todellisenselvennä maailman ilmiötselvennä. Ilmiöitä tarkastellaan kokonaisina, aidossaselvennä kontekstissa, ja niihin liittyviä tietoja ja taitoja opetellaan oppiainerajat ylittäen. Lähtökohta poikkeaa perinteisestä oppiainejakoista koulukulttuurista, jossa usein opeteltavat asiat on hajotettu suhteellisen pieniksi ja irrallisiksi palasiksi (dekontekstualisointi). Ilmiöpohjaisuus on vuonna 2008 noussut termi, joka tarkoittaa pitkälti samaa kuin horisontaalinen eheyttäminen 1980-luvulta alkaen.

Ilmiöpohjaisessa oppimisessa edetään tyypillisesti ongelmalähtöisen oppimisen menetelmän seitsemän askeleen mukaisesti. Nämä askeleet ovat:

käsitteiden selventäminen
ongelman määrittäminen
aivoriihi
ongelman analysointi
oppimistavoitteiden muodostaminen
itseopiskelu
purku ja arviointi”

Kaunista paperilla, mutta käytännössä epämääräistä haahuilua.

pöhl
Seuraa 
Viestejä937

Joskus yritin opettaa lapselle matematiikkaa aika huonolla menestyksellä. Huomasin, että kannattaa mitata millä tasolla hän on ja koettaa sitä kautta tarjota sopivaa puuhaa. Varmaan kannattaa miettiä sellaisia tehtäviä, jotka ovat lähellä lapsen mielenkiinnon kohteita. Ja opetusta kannattaa pilkkoa tarpeeksi pieniin palasiin, jotka opitaan kunnolla mieluummin kuin opetellaan monesta asiasta vähän.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä1184

Opettamisen kulmakivi on että juoni ei katkea A) -> B) .

Ja jos opettaja osaa vielä kahlita kuuntelijat mukaan vielä, niin Avot!

Lapset pitää saada inspiroiduksi tiedosta ja opetuksien pitää olla loogisia.

If you want to understand me, you need to be universal, if you don't understand me, you suck at it.

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3783

Ihmiset oppivat toisiltaan.

Paremminkin pitäisi kysyä, miten estää oppimista.

Tyhmän ja typerän  ympäristön ihmisiltä tietenkin oppii tyhmiä ja typeriä asioita.

Ja näitä ympäristöjähän riittää!

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat