Sivut

Kommentit (3382)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
sääpeikko
Seuraa 
Viestejä7301

Spitfire kirjoitti:
Itse asiassa pyydän kaikkia vastaamaan kysymykseen ”uskotko jumalaan?”.

Ei mikään pakko ole, mutta näin olisi helppo selvittää kumpi puoli tässä todella on enemmän uskovaisia.

Minä vastaan itse ensimmäisen.

EN usko.

En osaa sanoa, koska en ole miettinyt jumalan uskon asioitani, koska olen agnostikko 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Agnostisismi

it's the Sun stupid!

Spitfire
Seuraa 
Viestejä753

sääpeikko kirjoitti:
Spitfire kirjoitti:

Ei mikään pakko ole, mutta näin olisi helppo selvittää kumpi puoli tässä todella on enemmän uskovaisia.

EN usko.

En osaa sanoa, koska en ole miettinyt jumalan uskon asioitani, koska olen agnostikko 

Tiedän kyllä, mitä agnostikko tarkoittaa.

Agnostikko oli yksi aiemmassa kommentissani antamistani vaihtoehdoista. Vaihtoehtoja annoin kolme ja ne olivat kyllä, ei ja olen agnostikko.

Nää löytynee yhtä aiemmalta sivulta keskustelussa.

JPI
Seuraa 
Viestejä27884

Voi vittu millaista idioottiporukkaa ovatkaan nämä persu-trumpismi-denialismi-juntit. Mitä idioottimaisempi kommentti sen enemmän joku ääliö sitä yläpeukuttaa ja mitä asiallisempi, niin sitä enemmän alapeukkuja.
Hah hah, kukaan järkevä ihminen ei mene niin halpaan, että kuvittelisi peukkujen perusteella ketjun lukijoiden olevan pääasiassa typeryksiä

3³+4³+5³=6³

lokki
Seuraa 
Viestejä5453

JPI kirjoitti:
Voi vittu millaista idioottiporukkaa ovatkaan nämä persu-trumpismi-denialismi-juntit. Mitä idioottimaisempi kommentti sen enemmän joku ääliö sitä yläpeukuttaa ja mitä asiallisempi, niin sitä enemmän alapeukkuja.
Hah hah, kukaan järkevä ihminen ei mene niin halpaan, että kuvittelisi peukkujen perusteella ketjun lukijoiden olevan pääasiassa typeryksiä

Katsopa, miten monta yläpeukkua olet itse saanut useilla kymmenillä -ei kai suinkaan "idioottimaisilla", vaan tietenkin täysin "asiallisilla" kommentillasi: "Kävi ne".

Tässä ilmastoasiassakin on tapahtumassa herääminen, joka tulee osoittamaan vuosikymmenten huijauksen ja manipuloinnin. Siitä tuo peukuttelun muutos kertoo. 

Aggressiivinen pelottelu ei enää tehoa ja monet ovat uskaltautuneet ilmaisemaan kantansa, vaikka vieläkin se näyttää aiheuttavan mm. professuurin menettämisen ja yliopistosta erottamisen. Eläkkeelle jääneet professorit ovat julkaisseet runsaasti AGV-vastaisia tutkimuksia, kun eivät enää ole tiedehallinnon peukaloruuvin alla ja lisänneet näillä kirjoituksillaan mös työssä olevien rohkeutta. Paradigma on muuttumassa. Sinunkin kannattaa alkaa siihen sopeutua. Maailma on heräämässä valtamedian luomasta valheen unesta. Tämä tulee olemaan iso, globaali muutos, eikä sitä tarvitse odottaa enää kauan.

Vierailija

Spitfire kirjoitti:
sääpeikko kirjoitti:
Spitfire kirjoitti:

EN usko.

Tiedän kyllä, mitä agnostikko tarkoittaa.

Agnostikko oli yksi aiemmassa kommentissani antamistani vaihtoehdoista. Vaihtoehtoja annoin kolme ja ne olivat kyllä, ei ja olen agnostikko.

Nää löytynee yhtä aiemmalta sivulta keskustelussa.

Joo, ihan helvetin relevanttia, tirehtööri.

Vierailija

Tosi asiassa kenenkään teidän kompetenssi ei riitä keskustelemaan ilmastonmuutoksesta.

Ja arvatkaa mitä? Se ei haittaa yhtään ketään jolla on mitään merkitystä. Ihan tosi juttu. Menkääpä kertomaan että uskotte/ette usko ilmastonmuutokseen ja ihmiset ovat teille ihan samanlaisia kuin ennenkin.

Vierailija

Kyse on vain ja ainoastaan narratiivista, eli siitä kumman osapuolen elämä on arvokkaampaa, ja arvatkaapa mitä? Voittajan luulisi olevan helppoa hymyillä ja moraalinen voitto on häviäjille, vaan arvatkaapa mitä? Ei uittu näköjään ole.

Spitfire
Seuraa 
Viestejä753

lokki kirjoitti:
JPI kirjoitti:

Katsopa, miten monta yläpeukkua olet itse saanut useilla kymmenillä -ei kai suinkaan "idioottimaisilla", vaan tietenkin täysin "asiallisilla" kommentillasi: "Kävi ne".

Tässä ilmastoasiassakin on tapahtumassa herääminen, joka tulee osoittamaan vuosikymmenten huijauksen ja manipuloinnin. Siitä tuo peukuttelun muutos kertoo. 

Aggressiivinen pelottelu ei enää tehoa ja monet ovat uskaltautuneet ilmaisemaan kantansa, vaikka vieläkin se näyttää aiheuttavan mm. professuurin menettämisen ja yliopistosta erottamisen. Eläkkeelle jääneet professorit ovat julkaisseet runsaasti AGV-vastaisia tutkimuksia, kun eivät enää ole tiedehallinnon peukaloruuvin alla ja lisänneet näillä kirjoituksillaan mös työssä olevien rohkeutta. Paradigma on muuttumassa. Sinunkin kannattaa alkaa siihen sopeutua. Maailma on heräämässä valtamedian luomasta valheen unesta. Tämä tulee olemaan iso, globaali muutos, eikä sitä tarvitse odottaa enää kauan.

Ainoa kohta, missä osuit oikeaan oli tämä:

”Tämä tulee olemaan iso, globaali muutos, eikä sitä tarvitse odottaa enää kauan.”

Ja siinäkin olit väärässä sen suhteen, mikä se muutos tulee olemaan.

Tämä ”herääminen” johtuu pelkästään tuon propagandakoneiston tehokkuudesta ja järjettömän populismin noususta. Suurin piirtein samoista syistä kuin Trumpin ja Persujen nousu ja se, että meillä on Hakkarainen MEPpinä. Ukko ei edes englantia suostu puhumaan vaan puhuu suomea tulkin kanssa.

Tyhmää kansaa viilataan linssiin rikkaiden kääriessä yhä enemmän hilloa. Ihmisistä riittävän iso osa on saatu sumutettua epäilemään tiedettä niin, että poliittisten päätösten tekeminen on hidastunut...

Tiede ei ole tulossa siihen tulokseen, että ilmastonmuutos ei olisi antropogeenistä. Konsensus asiassa sen kuin vahvistuu tieteilijöiden keskuudessa ja todellisen epäilyksen vihoviimeisetkin rippeet alkavat hävitä.

Eri asia voi olla kansan keskuudessa, kun nykyään populismi on niin suuressa suosiossa. Eikä ihme, kun se tarjoaa ”ratkaisuja”, missä ei tarvitse tehdä mitään ja aina syy on jonkun muun. Helpompi ja kivempi sikailla menemään ja osoitella sormella kuin katsoa peiliin. Ainakin selkärangattomille lieroille.

Kerro nyt. Uskotko jumalaan?

syytinki
Seuraa 
Viestejä9644

Joku aika sitten palstan taisteluhävittäjä tiedusteli mitä on tullut tehtyä ilmaston muutoksen eteen. Pitäähän sitä yrittää vastata.

Paljonkin on tullut tehtyä ja tekisin enemmänkin, mutta ei tahdo aina onnistua. Puoliarkin keittiörullaa olen käyttänyt kauan. Yritin viimeksi tänään kysellä kaupassa puoliarkin vessapaperia, mutta sitä ei ilmeisesti ole varastoissa. Aika hävytöntä.

Nyt kysyy lisäksi uskonnosta ja kehuu jumalan hyljänneensä. Turha kysellä ja ateistiksi ryhtyä ei sillä ilmastonmuutosta torjuta. Ei muuta hyötyä kuin, että Keijona innostuu. Pelkkää pelleilyä kun uskontona on ilmastonmuutos. 

Spitfire
Seuraa 
Viestejä753

syytinki kirjoitti:
Joku aika sitten palstan taisteluhävittäjä tiedusteli mitä on tullut tehtyä ilmaston muutoksen eteen. Pitäähän sitä yrittää vastata.

Paljonkin on tullut tehtyä ja tekisin enemmänkin, mutta ei tahdo aina onnistua. Puoliarkin keittiörullaa olen käyttänyt kauan. Yritin viimeksi tänään kysellä kaupassa puoliarkin vessapaperia, mutta sitä ei ilmeisesti ole varastoissa. Aika hävytöntä.

Nyt kysyy lisäksi uskonnosta ja kehuu jumalan hyljänneensä. Turha kysellä ja ateistiksi ryhtyä ei sillä ilmastonmuutosta torjuta. Ei muuta hyötyä kuin, että Keijona innostuu. Pelkkää pelleilyä kun uskontona on ilmastonmuutos. 

En minä ole jumalaa hyljännyt, kun ei sellaista ole olemassakaan. Se, että te aikuiset miehet uskotte satuihin on todennäköisesti se sama syy, minkä takia teihin uppoaa populistinen propaganda.

Ilmastonmuutos ei ole uskonto vaan sille on vankat tieteelliset perusteet. Teitä uskovaisia sellaiset perusteet eivät paljoa ole hetkauttaneet ennenkään.

En ihmettelisi yhtään vaikka kiistäisitte evoluution.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä50526

"As methane concentrations increase in the Earth's atmosphere, chemical fingerprints point to a probable source: shale oil and gas, according to new Cornell University research published today (14 August) in Biogeosciences, a journal of the European Geosciences Union.

The research suggests that this methane has less carbon-13 relative to carbon-12 (denoting the weight of the carbon atom at the centre of the methane molecule) than does methane from conventional natural gas and other fossil fuels such as coal.

This carbon-13 signature means that since the use of high-volume hydraulic fracturing - commonly called fracking - shale gas has increased in its share of global natural gas production and has released more methane into the atmosphere, according to the paper's author, Robert Howarth, the David R. Atkinson Professor of Ecology and Environmental Biology at Cornell University in the US.

About two-thirds of all new gas production over the last decade has been shale gas produced in the United States and Canada, he said."

https://www.eurekalert.org/pub_releases/2019-08/egu-nsf081219.php .

Spitfire
Seuraa 
Viestejä753

Uskontoon liittyvän kysymykseni relevantteus piilee kahdessa asiassa.

Ensiksikin te väitätte meitä tieteeseen luottavia ”ilmastouskovaisiksi”.

On kuitenkin todennäköisempää, että uskovaiset uskovat helpommin höpöhöpöä kuin ateistit tai agnostikot, koska jos uskoo jumalaan, uskoo varmasti suht helposti myös muuhun sepitettyyn soopaan. Olen melko varma, että enemmän uskovaisia on denialistileirissä.

Toiseksi denialistiorganisaatiot tuppaavat olemaan konservatiivisia. Konservatiivisiin arvoihin liittyy vahvasti uskonto ja usein niitä kannattavat pääasiassa ikääntyneet miehet. Tämä siksi, että ikääntyville miehille konservatiiviset arvot ovat kaikkein suotuisimpia.

Vierailija

Spitfire kirjoitti:

On kuitenkin todennäköisempää, että uskovaiset uskovat helpommin höpöhöpöä kuin ateistit tai agnostikot, koska jos uskoo jumalaan, uskoo varmasti suht helposti myös muuhun sepitettyyn soopaan. Olen melko varma, että enemmän uskovaisia on denialistileirissä.

Toiseksi denialistiorganisaatiot tuppaavat olemaan konservatiivisia. Konservatiivisiin arvoihin liittyy vahvasti uskonto ja usein niitä kannattavat pääasiassa ikääntyneet miehet. Tämä siksi, että ikääntyville miehille konservatiiviset arvot ovat kaikkein suotuisimpia.

Vai että uskovaiset uskovat höpöhöpöä helpommin kuin ateistit. Tiedätkö, nyt puhut sen luokan höpöhöpöä ettei kymmenen Ave Mariaa olisi pahitteeksi.

Ja sitten perään joku ihan debiili juttu taas. Oikein fantsua.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä50526

Climate deniers have garnered far more media attention than prominent climate scientists over the years, fuelling public confusion and slowing the response to global warming, researchers reported Tuesday.

From 2000 through 2016, hundreds of academics, business people and politicians who doubted global warming or attributed rising temperatures to "natural" causes got 50 percent more ink than an equal number of top scientists, according to a study in Nature Communications, a peer-reviewed journal.

Even in a more select group of mainstream English language news outlets with high standards of evidence—from the New York Times and The Guardian to The Wall Street Journal and the Daily Telegraph—sceptics were still cited slightly more often

Google kääntää.

"Ilmasto kieltäjät ovat keränneet huomattavasti enemmän median huomiota kuin tunnetut ilmastotieteilijät vuosien varrella, lisäävät sekaannusta ja hidastavat reagointia ilmaston lämpenemiseen, tutkijat kertoivat tiistaina.

Vuodesta 2000 vuoteen 2016 sadat tutkijat, liikemiehet ja poliitikot, jotka epäilivät ilmaston lämpenemistä tai johtivat lämpötilan nousun "luonnollisiin" syihin, saivat 50 prosenttia enemmän mustetta kuin sama määrä huippututkijoita, sanoo Nature Communications, vertaisarvioija. tarkistettu päiväkirja.

Jopa valitummassa ryhmässä yleisiä englanninkielisiä uutispisteitä, joilla on korkeat todistustandardit - New York Timesista ja The Guardianista The Wall Street Journaliin ja Daily Telegraphiin - skeptikoihin viitattiin edelleen hieman useammin"

https://phys.org/news/2019-08-climate-deniers-media-scientists.html .

jussipussi
Seuraa 
Viestejä50526

"Besides, as the vilest Writer has his Readers, so the greatest Liar has his Believers; and it often happens, that if a Lie be believ’d only for an Hour, it has done its Work, and there is no farther occasion for it. 

Falsehood flies, and the Truth comes limping after it; 

So that when Men come to be undeceiv’d, it is too late; the Jest is over, and the Tale has had its Effect…"

https://quoteinvestigator.com/2014/07/13/truth/ .

jussipussi
Seuraa 
Viestejä50526

Käyttäjä19401 kirjoitti:
Spitfire kirjoitti:

Vai että uskovaiset uskovat höpöhöpöä helpommin kuin ateistit. Tiedätkö, nyt puhut sen luokan höpöhöpöä ettei kymmenen Ave Mariaa olisi pahitteeksi.

"New research provides evidence that delusion-prone individuals, dogmatic individuals, and religious fundamentalists are more likely to believe fake news. The study, which appears in the Journal of Applied Research in Memory and Cognition, suggests that the inability to detect false information is related to a failure to be actively open-minded.

The rise of online social media has led to growing concerns about the spread of unsubstantiated rumors, misleading political propaganda, and blatantly false articles designed to create viral web traffic. Even the U.S. Army has become involved in efforts to understand and combat disinformation in cyberspace.

“Our interest in fake news is grounded in a general interest in understanding the common experience of believing things that are not true,” explained study author Michael V. Bronstein of Yale University."

https://www.psypost.org/2018/10/study-religious-fundamentalists-and-dogm...

Googlen käännös.

"Uusi tutkimus tarjoaa todisteita siitä, että harhaluuloille alttiit henkilöt, dogmaattiset henkilöt ja uskonnolliset fundamentalistit uskovat todennäköisemmin vääriä uutisia. Tutkimus, joka ilmestyy Journal of Applied Research in Memory and Cognition -lehdessä, viittaa siihen, että kyvyttömyys havaita vääriä tietoja liittyy epäonnistumiseen olla aktiivisesti avoin.

Verkkososiaalisen median nousu on johtanut kasvavaan huolestumiseen perusteettomien huhujen levittämisestä, harhaanjohtavasta poliittisesta propagandasta ja räikeästi vääristä artikkeleista, joiden tarkoituksena on luoda virusvirheinen verkkoliikenne. Jopa Yhdysvaltain armeija on osallistunut pyrkimyksiin ymmärtää ja torjua desinformaatiota kyberavaruudessa.

"Mielenkiintomme väärennöksiä vastaan perustuu yleiseen etuun ymmärtää yleistä kokemusta uskoa asioihin, jotka eivät ole totta", selitti tutkimuksen kirjoittaja Michael V. Bronstein Yalen yliopistosta."

Spitfire
Seuraa 
Viestejä753

Käyttäjä19401 kirjoitti:
Spitfire kirjoitti:

Kyllä.

Uskovaiset uskoo jumalaan. Mitään näyttöä sellaisesta ei ole. Uskovaiset uskoo luomistarinaan, vaikka kaikki näyttö sotii sitä vastaan ja viittaa evoluutioon. Osa uskovaisista uskoo, että homous on väärin, vaikka mitään järkevää syytä ajatella niin ei ole. Uskovaiset uskoo ikuiseen elämään, vaikea keksiä mitään typerämpää...

Ateistit eivät usko moiseen vaan pitää olla näyttöä, mieluiten tieteellistä sellaista.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat