Sivut

Kommentit (50)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52993

Tokilogi kirjoitti:

En haluaisi joutua mihinkään tekemisiin minkään ääliöiden kanssa, joiden touhussa ei ole mitään järkeä.

Sen verran idiootin sekoilu häiritsee, että en montaa kertaa tänne enää tule, jos ei meininki muutu.

Otan osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
jussipussi
Seuraa 
Viestejä52993

Tokilogi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:

Lainaukseksi riittää yleensä pieni pätkä linkin takaa löytyvää tekstiä.

Minä päätän mikä riittää ja mitkä kohdat lihavoin.

Salain toisessa keskustelussa olevassa viestissä on 16 nuolta ylöspäin ja 2 alas, onko sulla joku muukin nimimerkki?

salai kirjoitti:
Jos jokainen suomalainen kopioisi nuo jussipussin aamuiset linkit maailman kaikille keskustelupalstoille ja blogeihin, niin maailma varmasti pelastuisi. Kun ihmiset kuolisivat vitutukseen . . .

Olet laittanut 42.000 linkkiä ja niihin liittyviä pitkiä tekstejä foorumiin 9 vuoden aikana,

Joo ja ilman mitään korvausta. 

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52993

Olli S. kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:

Salain toisessa keskustelussa olevassa viestissä on 16 nuolta ylöspäin ja 2 alas, onko sulla joku muukin nimimerkki?

salai kirjoitti:
Jos jokainen suomalainen kopioisi nuo jussipussin aamuiset linkit maailman kaikille keskustelupalstoille ja blogeihin, niin maailma varmasti pelastuisi. Kun ihmiset kuolisivat vitutukseen . . .

Olet laittanut 42.000 linkkiä ja niihin liittyviä pitkiä tekstejä foorumiin 9 vuoden aikana, ilman että olet juurikaan osallistunut keskusteluihin tai postaustiheydestä päätellen edes lukenut tekstejä, joita tänne linkität .

Jos 1000 keskustelijaa joutuu rullailemaan häirikköviestiesi yli, on se 42 miljoonaa ylimääräistä rullailua.

Vaikka on vähän liioittelua, se ei ole, että häiriköit törkeällä tavalla foorumissa ja jos ei täällä moderointi kohta päätä mikä riittää, niin palaan taas ehkä katsomaan joskus, tarviiko etsiä keskusteluihin liittyviä viestejä sun kymmenien häirikköviestien joukosta.

Hyvää jatkoa.

Tällä kertaa kyllä avauksessa minä nimenomaan pyysin noita linkkejä.

Niin tosiaan teit ja minä laitoin niitä, ihan ilmaiseksi.  Taisit jonkun niistä lukeakin.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52993

Olli S. kirjoitti:
https://m.phys.org/news/2018-10-cosmological-theories.html

On tuolla jo havaintoja, jotka asettavat kysymyksen, pitäisikö koko teoriaa muuttaa. Siis nämä tiedemiehet itse asettavat tällaisen kysymyksen tiedejulkaisussa.

Voidaan ymmärtääkseni sanoa että tieteessä mikään löydös ei ole pyhä tai pyhäinjäännös, kaikki voidaan ampua alas ja muuttaa. Se vain pitää tehdä tieteellisesti. Puhe ja väitteet ei riitä.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52993

Tokilogi kirjoitti:
Olli S. kirjoitti:

Ei kyse ole tästä keskustelusta.

Montako kertaa olet tässä ketjussa osallistunut Big Bang aiheiseen keskusteluun?

Olli S.
Seuraa 
Viestejä6725

Lentotaidoton kirjoitti:
"Mikä kysymys tarkentuu siihen, että millaista universumin äärettömyys, rajattomuus on? Siis millainen universumin avaruus on? Ja millaista universumin aika on?

Ei minulla ole mitään lukkoonlyötyjä ajatuksia. "

Tämähän se vika onkin. Universumin suurta olemusta ääretön/äärellinen, rajallinen/rajaton, ajallinen/ajaton, vakuumin olemus jne on ihan vakavan tieteen puitteissa tutkittu vuosikymmeniä. Niistä on myös iso liuta aivan konsistentteja tieteellisiä teorioitakin (ja lisää tulee joko uusia tai niitä sivuavia viikottain). Esim teorioita joissa aikaa ei ole ollenkaan tai että itse vakuumi on diskreetti. Ohi standarditeorian on liuta esim supersymmetrisiä teorioita, yksi mielenkiintoinen: supersymmetrinen minimaalinen standardimalli (MSSM). https://fi.wikipedia.org/wiki/Supersymmetria

Mainitsin säieteoriat (ja yhdistetty M-teoria) sekä silmukkapainovoimateorian. Kuten sanoin, etenkin säieteoriat valtava matemaattinen teoriakolossi. Siis ei mitään huitaisuja maitokauppalogiikalla. Ovelia rahakkaita koejärjestelyjä sekä valtavia koneita kuten LHC on valjastettu saamaan edes vähäisintä empiriaa. Sillä tiede ilman empiriaa on tyhjä ilmapallo, paisuu aikansa ja puhkeaa. Tätä ollit&co eivät hyväksy/tajua vaan julistavat TIETÄVÄNSÄ (jokapäiväisen mutulogiikan pohjalta) mikä on totta ja mikä ei.

Siispä ollit yms sellaiset vakuuttavat etenkin tietävänsä: 1. miten tiedettä saa tehdä/miten sitä tehdään oikeasti ja mistä premisseistä 2. vakuuttavat tietävänsä (filosofisista, uskonnollisista, mutupohjalta) jotain varmaa universumin ominaisuuksista. Ja valittavat sitä, että popularisoiti näistä asioista perustuu vain todettuun ja yleisesti luotettuun tieteelliseen teoriakehikkoon sekä empiriaan. Eikä ota huomioon heidän maitokauppalogiikkaansa (näitä jokamiehen mutumietteitä on satoja/tuhansia ja yllätys yllätys lähes kaikki perustuvat samaan jokapäiväiseen arkitodellisuuden logiikkaan ja viitekehykseen, jota he kuitenkin nimittävät hienosti ”filosofiaksi”).

Julkeaa tietämättmyydestä ja oppimattomuudesta kumpuavaa hölmöyttä. Sanot että sinulla ei ole lukkoonlyötyjä ajatuksia. Pöyristyttävää valehtelua. Koko paasaamisesi täällä on tätä täynnä.

Sä nyt jatkat tota. Saat jatkaa yksin. Joka kerta olen aiheesta puhunut ja sitä ja tätä ehdotellut. Nyt on kyseessä uusimpien galaksitutkimusten tarkastelu.

Filosofia on tutkinut näitä asioita pari tuhatta vuotta. Filosofiassa vanhat ajatukset eivät kokonaan vanhene vaan niihin aina palataan uudella tasolla.

Tiede on rationaalisen ja empiirisen tiedon vuorovaikutusta, jännitettä, ja mallien ja havaintojen ikuista tsekkausta toisiinsa. Kumpikaan puoli ei yksin ole vielä mitään.

Sinä et sano mitä mieltä minä nyt olen vaan minä! Saamarin sättijä! Lopeta jo! Kyllä minä niistä mielipiteistäni vastaan, mutta ne kehittyvät ja nyt en aio keskustella niistä asioista vaan tästä galaksitutkimuksen nykyvaiheesta, kysyn vaan viimeisiä tuloksia. Ja kerron mitä itse olen löytänyt.

Olli S.
Seuraa 
Viestejä6725

jussipussi kirjoitti:
Olli S. kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:

salai kirjoitti:

Olet laittanut 42.000 linkkiä ja niihin liittyviä pitkiä tekstejä foorumiin 9 vuoden aikana, ilman että olet juurikaan osallistunut keskusteluihin tai postaustiheydestä päätellen edes lukenut tekstejä, joita tänne linkität .

Jos 1000 keskustelijaa joutuu rullailemaan häirikköviestiesi yli, on se 42 miljoonaa ylimääräistä rullailua.

Vaikka on vähän liioittelua, se ei ole, että häiriköit törkeällä tavalla foorumissa ja jos ei täällä moderointi kohta päätä mikä riittää, niin palaan taas ehkä katsomaan joskus, tarviiko etsiä keskusteluihin liittyviä viestejä sun kymmenien häirikköviestien joukosta.

Hyvää jatkoa.

Niin tosiaan teit ja minä laitoin niitä, ihan ilmaiseksi.  Taisit jonkun niistä lukeakin.

Tottakai luin, ihan hyviä ja mielenkiintoisia. Kiitos vaan. Niistä oli hyvä jatkaakin, kaikenlaisia artikkeleita löytyy. Ja galaksiluetteloja ja hienoja kuvia galakseista.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2755

jussipussi kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:

salai kirjoitti:

Olet laittanut 42.000 linkkiä ja niihin liittyviä pitkiä tekstejä foorumiin 9 vuoden aikana,

Joo ja ilman mitään korvausta. 

Näyttää siltä että uskot olevasi jollain tavalla tarpeellinen, kun haet heti joka kysymykseen kymmenen vastausta netistä ja laitat usein kaiken linkin takaa löytyvän sisällön yksittäiseen viestiin, jos vaikka linkin takana oleva alkuperäinen teksti poistuu joskus.

Alkaako ahdistamaan, jos et heti hae vastausta johonkin kysymykseen netistä, vai mikä saa sinut käyttäytymään erittäin epänormaalilla tavalla?

Olli S.
Seuraa 
Viestejä6725

jussipussi kirjoitti:
Olli S. kirjoitti:
https://m.phys.org/news/2018-10-cosmological-theories.html

On tuolla jo havaintoja, jotka asettavat kysymyksen, pitäisikö koko teoriaa muuttaa. Siis nämä tiedemiehet itse asettavat tällaisen kysymyksen tiedejulkaisussa.

Voidaan ymmärtääkseni sanoa että tieteessä mikään löydös ei ole pyhä tai pyhäinjäännös, kaikki voidaan ampua alas ja muuttaa. Se vain pitää tehdä tieteellisesti. Puhe ja väitteet ei riitä.

Tässä avauksessa minä tyydyn ihan siihen mitä ne tutkijat itse sanovat, olin itse mitä mieltä tahansa. Lentotaidottomalle vaan piti vastata kun rupesi minua sättimään ihan muiden ketjujen asioista. Tutkijat puhuvat ja tulkitsevat havaintoja BB- teorian pohjalta.

Eihän ne muuten tutkijoiksi pääsisikään kuin muutamassa harvassa yliopistossa.

Tuo yksi oli hieman ruvennut epäilemään. Hänen ajatuksensa selviää kun lukee sen jutun. En minä halua siihen mitään lisätä. Kuuntelen nyt vaan mitä sanovat ja otan opikseni.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat