Koukussa mielialalääkkeisiin

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Mulla eilenkin oli vieroitusoireet niin pahat että silmissä kaikki paikat pyörii ympäri.

En ole kokenut lääkeistä mitään hyötyä, kuin yritän niitä lopettaa niin tulee noin 3 päivän päästä hirveet vierotusoireet. Oon vaaan hirveässä tokkurassa jos en syö tabletteja.

Sitten kuin vierotusoireet alkaa se joka hetki kovenee vaan . parin viikon päästä on sellainen olo, että ei pysty kuin makamaan sängyssä ja nukkumaan.

Mulla vuosi sitten oli kanssa sama juttu kuin nytkin, yritin kanssa lopettaa pillerit.

Kommentit (3)

Vierailija

Uudentyyppisiin masennuslääkkeisiin ei jää samalla tavalla "koukkuun" kuin vanhempiin tai vaikkapa rauhoittaviin lääkkeisiin. Mielialalääkkeiden käyttö lopetetaan aluksi pienentämällä annosta ja vasta sen jälkeen lopullisesti. Neuvottele asiasta lääkärisi kanssa.

Vierailija

Ostapas tiäremiäspolkupyörä, ja lähde sillä polkemaan ympäri Tampereen seutua. Tekee hyvää kunnolle ja mukavasti ympärillä soljuva ympäristö tekee hyvää myös mielelle, aktivoi. Saatatpa vaikka tavatakin jonkun matkalla...

EDIT: tierämies -> tiäremiäs

Vierailija
tiäremiäs
Mulla eilenkin oli vieroitusoireet niin pahat että silmissä kaikki paikat pyörii ympäri.

En ole kokenut lääkeistä mitään hyötyä, kuin yritän niitä lopettaa niin tulee noin 3 päivän päästä hirveet vierotusoireet. Oon vaaan hirveässä tokkurassa jos en syö tabletteja.

Sitten kuin vierotusoireet alkaa se joka hetki kovenee vaan . parin viikon päästä on sellainen olo, että ei pysty kuin makamaan sängyssä ja nukkumaan.

Mulla vuosi sitten oli kanssa sama juttu kuin nytkin, yritin kanssa lopettaa pillerit.

Yritätkö seinään lopettaa? Ei ehkä kannata vaan konsultoida lääkäriä ja ihmisiä joilla on kokemuksia saman lääkkeen käytöstä. Ilmeiseti lääkkeesi on seroxat / optipar koska se on noista uudemmista se nopeinten elimistöstä poistuva ja aiheuttaa todella vieroitusoireita. Päivän parin homma kyseessä ei ole, vaan enemmänkin kuukauden. Tämä lopettaminen kannattaa tehdä mahdollisimman lievästi eli sakset tai pillerileikkuri avuksi, jos ei innosta niin tuotetta on saatavana myös nestemäisenä joka helpottaa annoksen vähittäistä tiputusta. Noin kuukausi siihen menee. Tämä kuukausi voi olla normaalia vaikeampi varsinkin jos taustalla on masennusta / ahdistusta jota lääkkeet ovat lieventäneet. Vieroitusoireita voi välttää pitämällä huolen elimistön kivennäisainetasapinosta (ne sähköiskut) ja harrastamalla liikuntaa.

Ei se nyt mikään ihan helppo homma ole, mutta selkeästi mahdollisuuksien rajoissa jokaisella.

Uusimmat

Suosituimmat